bunneke Geplaatst: 22 februari Delen Geplaatst: 22 februari Hoe kan ik mijn konijntje met de auto( rit van 45 min) het beste om stress zoveel mogelijk te voorkomen verhuizen? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 22 februari Delen Geplaatst: 22 februari Ik zet ze altijd op een handdoek in een reismand, de reismand vast in de gordel op de achterbank. Stress zullen ze toch wel hebben, maar voorkomen dat ze rondschuiven in de auto en het mandje is wel belangrijk. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Miekmoek Geplaatst: 22 februari Delen Geplaatst: 22 februari Ik maak altijd van te voren een plan; wat moet mee, wat moet schoon, etc. Dan hoef je niet meer na te denken tijdens de verhuizing, scheelt een hoop tijd. Daarna zet ik ze rustig en zonder stress in de reismand. Zodra ze erin zitten, zet de reismand met konijnen op een rustige plek en pak ik snel, maar ook zonder stress, al hun spulletjes die mee moeten (schuilhok, toilet, ren, voer, hooi, bakjes, etc). Hetzelfde geldt voor aankomst. Konijnen op een rustige en stille plek neerzetten. Daarna zelf weer snel de nieuwe plek klaarzetten zodat je de konijnen daar snel los kan laten. Snel en stressloos zijn de keywoorden. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 22 februari Delen Geplaatst: 22 februari Ik moest ook ongeveer een uur rijden toen ik ze op ging halen. Het was toen erg heet. Ik heb een kattenbox. Daar stro en een handdoek met een icepod ingelegd en de twee in de bak gezet en op de voorbank gezet tussen de gordels. Af en toe deed ik mijn hand in de bak en sprak ze bemoedigend toe. Ik had ook de autoradio nog aan ook. Het is prima gegaan. Geen stress gezien en ze lagen heerlijk te pitten. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 23 februari Delen Geplaatst: 23 februari Hier staan veel tips in: https://www.bunnybunch.nl/informatie/konijn-vervoeren Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bunny566 Geplaatst: 23 februari Delen Geplaatst: 23 februari Je hebt het over 1 konijntje. Onze ram die we 2 keer alleen vervoerd hebben om gekoppeld te kunnen worden, was rustiger met een knuffel erbij in de reismand. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten