Ga naar inhoud

diepvriesgroente kopen om kosten te besparen?


mugen4u

Aanbevolen berichten

ik zat te kijken hoe ik zo vaak mogelijk verse groente kan komen voor mijn 2 diertjes maar wel op de kosten te letten, diepvriesgroente (worteltjes, aardbeien etc.) komen dan vaak in een grote zak en is een stuk goedkoper dan verse groente die je ook niet lang kan bewaren.

 

ik wilde dan elke dag wat laten ontdooien en in een luchtdichte pot doen zodat ik het aan ze kan geven zodra het ontdooit is, kan dit kwaad?

Link naar reactie
Delen op andere sites

59 minuten geleden, Evee zei:

Ja dat kan kwaad, konijnen mogen geen diepvriesgroente, ook niet als je het eerst laat ontdooien. 

 

Ze mogen echt alleen vers of gedroogd. 

 

Niets uit blik, pot, ingemaakt, gekookt, gebakken of diepvries. 

oh oke duidelijk, dankje!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan bedoel je denk ik oa.  salmonella? Dat kan op alle rauwe groenten en fruitsoorten zitten.

 

Wassen met koud (stromend) water is prima. Ik denk dat je het niet 100% uit kan sluiten. Toch denk ik niet dat konijnen er enorm gevoelig voor zijn, ik hoor zelden dat het bij konijnen voor problemen zorgt. Het probleem is groter met dierlijke voeding en dat eten konijnen niet. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Bambi&Fendi zei:

Hoe zit dat met taugé?

Toevallig kreeg ik dat zaterdag van de groenteboer op de markt. Ze haalden beide hun neus ervoor op. Ze wilden het niet hebben. Toch in de bak groenten laten zitten maar de andere morgen was dat overgebleven. Dus dat weten we ook weer.

Ik haal op de markt een krop andijvie of twee kroppen en die bewaar ik in de groentenla en dat gaat prima voor een week. Ook witlof kun je heel goed bewaren. Ik had pas een paar zakken bij de Aldi gekocht omdat er hier op het forum stond en die heb ik al drie weken en zijn nog prima.

Bleekselderij kun je ook lang goed houden. Ook wel een paar weken en pastinaak ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden, To van de Veluwe zei:

Toevallig kreeg ik dat zaterdag van de groenteboer op de markt. Ze haalden beide hun neus ervoor op. Ze wilden het niet hebben. Toch in de bak groenten laten zitten maar de andere morgen was dat overgebleven. Dus dat weten we ook weer.

Ik haal op de markt een krop andijvie of twee kroppen en die bewaar ik in de groentenla en dat gaat prima voor een week. Ook witlof kun je heel goed bewaren. Ik had pas een paar zakken bij de Aldi gekocht omdat er hier op het forum stond en die heb ik al drie weken en zijn nog prima.

Bleekselderij kun je ook lang goed houden. Ook wel een paar weken en pastinaak ook.

Ja, klopt! Die groentes krijgen ze hier ook allemaal. Maar heb jij de taugé met heet water afgespoeld? Of gewoon koud?

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Evee zei:

Dan bedoel je denk ik oa.  salmonella? Dat kan op alle rauwe groenten en fruitsoorten zitten.

 

Wassen met koud (stromend) water is prima. Ik denk dat je het niet 100% uit kan sluiten. Toch denk ik niet dat konijnen er enorm gevoelig voor zijn, ik hoor zelden dat het bij konijnen voor problemen zorgt. Het probleem is groter met dierlijke voeding en dat eten konijnen niet. 

Ja ik las iets over kiemgroenten en bacterieën, dus ik dacht ik spoel het voor de zekerheid wel af met heet water. Maar dan hoeft dat dus niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, To van de Veluwe zei:

Gewoon uit de koelkast gehaald en wat op kamertemperatuur laten komen maar ze wilden het niet eten. Radijs bijv en tomaat eten ze hier ook niet.

Komkommer heb ik nog nooit geprobeerd maar zal ik ook eens proberen.

Oh mijne zijn juist dol op taugé! Radijs en tomaat hebben ze nog nooit gehad. Als ik niet te veel komkommer tussen de groenten stop eten ze dat ook wel. Misschien hoe vaker je ze het aanbied, dat ze het toch op ten duur proberen? Of ze vinden het gewoon echt niet lekker, hahah, kan ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Groeit het bij jou in de tuin? Ik heb alleen maar stenen achter, dus naast een paar sprietjes gras of een paardebloem die tussen de tegels uitgroeit heb ik geen onkruid.

Wel handig als het in je eigen tuin groeit, want dan weet je zeker dat het niet bespoten is.

aangepast door Bambi&Fendi
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, Bambi&Fendi zei:

dan weet je zeker dat het niet bespoten is.

Ik hoop ook niet bespoten door wilde konijnen etc. Ik zal eens een foto van dat muur plaatsen zodat je het goed kunt zien. Er is vast wel een plek waar je het kunt vinden.

Vandaag zag ik een plantje tussen de tegels groeien. Ik denk ooievaarsbek. Maar ze blijven eraf. Dus zal het niet lekker zijn.

Soms was ik alles maar ik vergeet het ook wel eens....

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Bambi&Fendi zei:

Groeit het bij jou in de tuin? Ik heb alleen maar stenen achter, dus naast een paar sprietjes gras of een paardebloem die tussen de tegels uitgroeit heb ik geen onkruid.

Wel handig als het in je eigen tuin groeit, want dan weet je zeker dat het niet bespoten is.

 

Als je plek hebt voor een pot (kan ook hangend), koop eens munt bij de supermarkt als het in de aanbieding is voor €1. Het vriest misschien straks in maart, maar goed, als dat voorbij is (of als je eerst binnen wil doen), dan kun je de plant doormidden scheuren (om groei te stimuleren) en in een grotere pot planten (2 helften) of 2 aparte grotere potten. Binnen no-time zal het helemaal vol staan met munt. Onkruid plant is het en ik hou enorm van munt-thee, dus ik kan er niet tegen op drinken als ik een pot of 2-3 heb staan, dus straks mogen de konijnen helpen met eten.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden, Evee zei:

Rozemarijn en tijm doen het hier ook goed in de tuin. En ik heb veel onbespoten rozen. De meeste planten in mijn tuin zijn planten waar ze van mogen eten 😉 Dat bespaart in ieder geval in de zomermaanden ook veel kosten aan groenvoer.

 

Heb ik beide ook. Rozemarijn groeit langzamer, maar tijm kan ook best hard groeien. Mijn man plukt het altijd voor ze af en zegt dan: "Het is van belang dat we jullie goed gekruid houden". Ik lag in een deuk toen ik dat hoorde.

  • Haha 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .