Ga naar inhoud

Gedrag voedster na nestje


ZorroZoef

Aanbevolen berichten

Mijn Zorro is op 19 januari bevallen van een (onverwachts)nestje. Ik heb ze dit weekend (na vier weken) opnieuw 'bewust' apart gezet daar ik een klein vermoeden had dat ze opnieuw ging bevallen. En dat bleek zaterdagavond helaas terecht. We waren er dus de eerste keer toch niet rap genoeg bij om Zoef (ondertussen gecastreerd) weg te halen.
Vandaag wou ik ze terug samenzetten (2de nestje heeft het niet gehaald 😞)
Nu blijkt Zorro constant te willen rijden - op het hoofd - van Zoef maar ook op de babies van haar eerste nestje. Dit maakt mijn bang en verdrietig.  

Heeft iemand tips en advies?  
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze niets meer van het nestje wil weten zou ik haar niet terug bij ze zetten, ik weet ook niet of ze nog wel melk geeft nu, ik denk het niet. Ze is meerdere dagen apart geweest van de jongen, en heeft nog een nestje gekregen. Ik snap dat ze dan niet meer terug wil bij de oudere jongen. En de jongen van 4 weken kunnen zich zonder haar redden.

De ram zit apart van de jongen neem ik aan?

Ik zou de jongen bij elkaar laten tot ze een week of 8 a 10 oud zijn. Dan in ieder geval op geslacht scheiden ivm hun vruchtbaarheid.

Ik zou de moeder eventjes rust en goede voeding geven om bij te komen van deze nestjes. En haar dan, over een week of 2, op neutraal terrein terugkoppelen aan de ram. Echt als een koppeling dus, niet zomaar weer bij elkaar in een verblijf steken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de info 
We hebben hier binnen een mega grote ren (4op4m) de mama zit aan de ene zijde en de jongen aan de andere kant samen met de papa en die is heel lief voor hen hoor
Ze spelen samen en hij likt ze zelfs 🙂 
De mama is ook redelijk happy volgens mij want ze huppelt en flopt regelmatig
De bedoeling is om ze inderdaad terug te koppelen samen met 1 of 2 meisje uit het nestje 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .