Myrthee Geplaatst: 18 februari Delen Geplaatst: 18 februari Hoi iedereen ! Ik wil mijn Konijnen meer spelletjes aanbieden zodat ze wat leuks te doen hebben. Ik heb al 2 verschillende voerballen. En daar doe ik af en toe pompoen zaadjes in of erwit vlokken in. Van de erwit vlokken doe ik wel voorzichtig want het is een dikmakertje las ik .. Ik heb gisteren al een wilgenmuur gemaakt en daar weegbree in gedaan. Ze vonden het super leuk en lekker!! Maar ik wil nog meer spelletjes maar ik heb geen idee wat ik kan maken of kopen. Hebben jullie knutsel of koop tips?? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
knaagjeknabbelsuddenly Geplaatst: 18 februari Delen Geplaatst: 18 februari Wat ik ook wel eens doe is een wc rolletje aan twee kanten dicht vouwen en er dan eten in doen! Vinden ze altijd super leuk, die van mij hebben de meeste dingen nu wel door dus dat gaat dan in rap tempo maar een minuutje of vijf zijn ze echt wel mee bezig om het open te krijgen… ik heb ook verschillende denkspellen van trixie maar dat kunnen ze alleen doen als je erbij blijft, ik vind zelf altijd de spellen die ze zelf kunnen doen altijd wat handiger want dan hebben ze ook wat te doen als ik op school ben😉 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunnyempress Geplaatst: 18 februari Delen Geplaatst: 18 februari (aangepast) Ik heb veel van de spelletjes tweedehands gekocht, omdat niet alle konijnen hetzelfde leuk vinden en dan vond ik het zonde om het weer weg te moeten doen. Wij hebben: Een Beeztees Speeltoren - ik stop in de bovenste 2 gaten altijd hooi (soms speciaal hooi, soms niet), de onderste vinden ze irritant om uit te eten, dus dat doen ze niet. Onder de balletjes soms snoep of soms biks of soms niet. Scarlett is er dol op, als ik het huis uit kom met deze, zet ze zo snel mogelijk haar voorpoten erop, in de hoop dat ik hem gelijk neerzet, zodat ze het balletje eruit kan gooien en snoep kan eten. Lodewijk speelt ook met de balletjes door ze heen en weer te rollen. Beeztees Ballira - omdat ze die speeltoren zo leuk vonden, heb ik deze toen voor €2,50 op Marktplaats gescoord. Als ik maar onder 2 balletjes eten leg, dan laten ze de derde gewoon liggen. Als ze deze in huis tegen komen, omdat ze weer eens langs me naar binnen zijn gesneakt, gaan ze ook altijd die balletjes eraf gooien in de hoop dat er wat onder ligt. Wilgentunnel - Deze hebben we gehad van anderen. Sommige mensen zeggen dat hun konijnen ze snel slopen, maar bij ons wordt er maar minimaal aan geknaagd. Scarlett heeft er zelfs in geslapen. Ze vinden het leuk dat ik hier telkens opnieuw hooi in doe. Hij is al 3 maanden bruikbaar. Ze knagen liever aan de verse wilgentakken die ze krijgen. Wilgenbal met hooi erin - die werd wel vakkundig gesloopt, maar ze hadden zoveel lol dat ik er denk ik over een paar weken bij nieuwe bestelling weer eentje doe als ze in de aanbieding zijn. Nylon Tunnel - Net vandaag gekocht, maar was al een hit, leuk om ze in te zien rennen en telkens anders neer te leggen. Tissue doos - hier geef ik ze af en toe groenvoer in. Zeker wiltlof blijft mooi rechtop staan en dan kunnen ze het zelf mooi eruit trekken. Ze vinden het leuk, dus af en toe stop ik er ook hooi in. Ze laten hem heel, maar na een paar keer doe ik ze vaak weg, omdat ze nat worden. Hooi bal - Scarlett houdt ervan om deze leeg te eten, dus af en toe hang ik hem aan het hek buiten voor haar als ik weet dat het niet gaat regenen. Ze rollen er niet mee en Lodewijk vindt het niets. Die eet liever makkelijk hooi in de ruif binnen of in de bak binnen. Ik heb ook net een speelmat gekocht, maar die gaan morgen (mocht het niet heel hard regenen) eens proberen. Ik wissel het speelgoed af op basis van het weer en de situatie van wat ik ze wil geven en hoeveel tijd ik heb. Dus weinig tijd om groenvoer met de hand te voeren, dan tissuedoos buiten of speeltoren. Lekker droog, dan hooi buiten in de wilgentunnel en de wilgenbal etc. 20 februari aangepast door Evee link verwijderd, zie forumregels. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 18 februari Delen Geplaatst: 18 februari Ik heb veel van Trixy en vaak ook spelen die eigenlijk voor honden zijn. Ik blijf er ook altijd bij. Het spel dat ze buisjes om moeten draaien is ook leuk. De voedster is hier rap mee. Je kunt de dekseltjes veranderen en bijv. moeilijker maken. Ook een soort tuimelaar is leuk. Ook die kun je van makkelijk tot moeilijk in stellen. Ik blijf er ook altijd bij. Ook spelen met lades openschuiven of deksels eraf schuiven of afhalen. Reuze leuk. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bobbyonthefloor Geplaatst: 19 februari Delen Geplaatst: 19 februari Ik heb ook wat spelletjes van trixie. Zelf heb ik een snuffelmat gemaakt dat vinden ze echt interessant. Ik maak wel eens tunnels van dozen, hier slopen ze niets. De wilgentunnel staat al maanden in de ren, ze zitten er veel op maar knagen er niet aan. En ik doe ook weleens wat met wc rolletje zoals @knaagjeknabbelsuddenly vertelde. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 19 februari Delen Geplaatst: 19 februari Het is ook leuk om spelletjes aan te schaffen en dat te doen als er een keer visite is. Mensen zijn dan verbaasd. Kunnen ze dat? Ja, dat kunnen ze. Het geeft dan ook een wat andere kijk op konijnen. Langzamerhand zie je een kentering komen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 20 februari Delen Geplaatst: 20 februari @bunnyempress ik heb de links uit je bericht verwijderd, zie forumregels. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunnyempress Geplaatst: 20 februari Delen Geplaatst: 20 februari 59 minuten geleden, Evee zei: @bunnyempress ik heb de links uit je bericht verwijderd, zie forumregels. Excuses. Ik wilde geen promotie doen, maar heb gewoon random een link gepakt, zodat ze kon zien hoe die dingen eruit zagen. Niet handig. Zal niet meer gebeuren. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 20 februari Delen Geplaatst: 20 februari Geen probleem hoor, maar ik dacht ik tag je toch even zodat je weet waarom de links er uit zijn gehaald 🙂 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mitty Geplaatst: 20 februari Delen Geplaatst: 20 februari Ik heb een stapeltoren, die eigenlijk voor baby's is, waarin ik in elk bekertje een brokje of kruiden leg. Daarna schuif ik de bekertjes in elkaar zodat ze de bekertjes met hun bek uit elkaar moeten tillen om een beloning te pakken, succes gegarandeerd😊 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bunny566 Geplaatst: 20 februari Delen Geplaatst: 20 februari Een stapeltoren, leuk idee! Wij verstoppen wel eens wat onder kunststof drinkbekers. En hebben een snuffelmat en het bord van trixie met de dopjes. Vinden ze erg leuk. Ik maak wel eens een huisje van een doos en bij droog weer hebben ze vaak nylon tunnel in de ren. Een gevulde eierdoos of wc-rol hebben we ook wel gedaan, viel ook in de smaak. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 20 februari Delen Geplaatst: 20 februari 2 uren geleden, Mitty zei: Ik heb een stapeltoren, die eigenlijk voor baby's is Ik kijk elke keer als ik een keer over een rommelmarkt loop of ik die zie liggen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunnyempress Geplaatst: 21 februari Delen Geplaatst: 21 februari 16 uren geleden, Mitty zei: Ik heb een stapeltoren, die eigenlijk voor baby's is, waarin ik in elk bekertje een brokje of kruiden leg. Daarna schuif ik de bekertjes in elkaar zodat ze de bekertjes met hun bek uit elkaar moeten tillen om een beloning te pakken, succes gegarandeerd😊 Oh ja, die hebben wij ook nog. Scarlett gaat er echt helemaal op los, maar Lodewijk wacht gewoon totdat zij er mee heeft geschud en pikt dan wat er op de vloer is gevallen. Of hij hoopt dat als zij er eentje heeft en er een nieuw bakje open is, hij daar dan wat in vindt. Het verbaasde mij hoe ver zijn kop in zo'n bakje past. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mitty Geplaatst: 21 februari Delen Geplaatst: 21 februari 40 minuten geleden, bunnyempress zei: Oh ja, die hebben wij ook nog. Scarlett gaat er echt helemaal op los, maar Lodewijk wacht gewoon totdat zij er mee heeft geschud en pikt dan wat er op de vloer is gevallen. Of hij hoopt dat als zij er eentje heeft en er een nieuw bakje open is, hij daar dan wat in vindt. Het verbaasde mij hoe ver zijn kop in zo'n bakje past. Jaa, zo grappig hoe verschillend ze ermee omgaan en hoe diep die kopjes in die bakjes verdwijnen! Mitty wipt ze er keurig een voor een eruit, maar zodra Stamper erbij komt wordt het door de hele kamer gegooid. Hij heeft gewoon geen geduld ervoor. Als hij er alleen bij is slaat hij de toren gewoon met een poot omver en gaat dan op de grond zoeken naar de snoepjes. Onder toezicht laat ik ze ook met een slinger bijtringen (wederom voor baby's😅) spelen. Dat is op zich geen spelletje en ze slepen het door heel het hok. Maar ik beloon ze zodra ze er eentje optillen en dat is wel leuk om te trainen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bobbyonthefloor Geplaatst: 22 februari Delen Geplaatst: 22 februari 22 uren geleden, Mitty zei: maar zodra Stamper erbij komt wordt het door de hele kamer gegooid. Hij heeft gewoon geen geduld ervoor. Als hij er alleen bij is slaat hij de toren gewoon met een poot omver en gaat dan op de grond zoeken naar de snoepjes Het enige woord wat hierin veranderd hoeft te worden is Bobby ipv Stamper. Echt exact hetzelfde gebeurt hier. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Myrthee Geplaatst: 3 maart Auteur Delen Geplaatst: 3 maart Op 19-2-2023 om 09:04, bobbyonthefloor zei: Ik heb ook wat spelletjes van trixie. Zelf heb ik een snuffelmat gemaakt dat vinden ze echt interessant. Ik maak wel eens tunnels van dozen, hier slopen ze niets. De wilgentunnel staat al maanden in de ren, ze zitten er veel op maar knagen er niet aan. En ik doe ook weleens wat met wc rolletje zoals @knaagjeknabbelsuddenly vertelde. Ik had de snuffelmat ook geprobeerd , maar ze begon er mee te gooien .. 😂 Ik wilde ook een kuil maken.. is dat wel een goed idee ? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Myrthee Geplaatst: 3 maart Auteur Delen Geplaatst: 3 maart Op 20-2-2023 om 18:01, Mitty zei: Ik heb een stapeltoren, die eigenlijk voor baby's is, waarin ik in elk bekertje een brokje of kruiden leg. Daarna schuif ik de bekertjes in elkaar zodat ze de bekertjes met hun bek uit elkaar moeten tillen om een beloning te pakken, succes gegarandeerd😊 Aahh leuk ! Ik ga er ook eens naar zoeken ♡ Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Suus1978 Geplaatst: 3 maart Delen Geplaatst: 3 maart Kartonnen dozen. Kost niks en ze vinden het geweldig! Vooral als het een beetje stevige dozen zijn waar ze ook op kunnen springen. Wel opletten dat ze niet alles opeten! Alles van wilg was hier ook altijd een groot succes. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Suus1978 Geplaatst: 3 maart Delen Geplaatst: 3 maart Aanvulling: de Rosewood Maze-A-Log Treat Challenge is ook geweldig. Vroeger scoorde ik die nog wel eens voor een paar euro, maar ze zijn inmiddels vrij duur en hier waren ze binnen een uur gesloopt. Wel heel erg leuk! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bobbyonthefloor Geplaatst: 4 maart Delen Geplaatst: 4 maart 20 uren geleden, Myrthee zei: Ik had de snuffelmat ook geprobeerd , maar ze begon er mee te gooien .. 😂 Ik wilde ook een kuil maken.. is dat wel een goed idee ? Ik heb zelf een snuffelmat gemaakt en is voor hun niet te tillen. Wat bedoel je met een kuil? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bobbyonthefloor Geplaatst: 4 maart Delen Geplaatst: 4 maart 15 uren geleden, Suus1978 zei: Aanvulling: de Rosewood Maze-A-Log Treat Challenge is ook geweldig. Deze heb ik liggen. Wat deed jij erin? Wat groente en brokjes zoiets? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Myrthee Geplaatst: 4 maart Auteur Delen Geplaatst: 4 maart (aangepast) 7 uren geleden, bobbyonthefloor zei: Ik heb zelf een snuffelmat gemaakt en is voor hun niet te tillen. Wat bedoel je met een kuil? Een gat in de grond met eventueel zand zodat ze daar lekker in kan graven 😊 Ik had die snuffelmat bij de action gekocht het was voor de hond bedoeld maar ik gebruik het voor de konijnen. 4 maart aangepast door Myrthee Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Suus1978 Geplaatst: 4 maart Delen Geplaatst: 4 maart Meestal beaphar brokjes of Johannesbrood. Dat stopte ik dan ook tussen het karton (in die ribbels) zodat ze extra moeite moest doen. Ze had het er toch altijd vrij snel weer uit 😄 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bobbyonthefloor Geplaatst: 5 maart Delen Geplaatst: 5 maart 17 uren geleden, Myrthee zei: Een gat in de grond met eventueel zand zodat ze daar lekker in kan graven 😊 Je kunt ook een grote bak of zoals velen hier een zandbak neerzetten gevuld met zand. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 7 maart Delen Geplaatst: 7 maart Op 3-3-2023 om 16:35, Suus1978 zei: Aanvulling: de Rosewood Maze-A-Log Treat Challenge is ook geweldig. Vroeger scoorde ik die nog wel eens voor een paar euro, maar ze zijn inmiddels vrij duur en hier waren ze binnen een uur gesloopt. Wel heel erg leuk! Klopt, de brexit maakt het er helaas niet goedkoper op. Het komt namelijk uit Engeland. Mijn konijnen trokken ook altijd alle kartonnen rondjes er vanaf om bij het lekkers te komen! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.