Ga naar inhoud

Mijn konijntjes

Okki

Aanbevolen berichten

Op 16-2-2023 om 10:53, BaasjevanBrownie zei:

Ooh 😍😍😍 wat een SCHATJES!

Ik wil Merien! 

Merien is vanaf 9 april weer bij K'nijn en ko, ik hoop stiekem dat hij bij iemand van Bunnybunch terecht komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Okki zei:

Merien is vanaf 9 april weer bij K'nijn en ko, ik hoop stiekem dat hij bij iemand van Bunnybunch terecht komt.

Het is dat wij voor een vrouwtje gaan maar anders 🤭. Wat een mooi konijntje is Merien. Sterkte met het afscheid nemen, lijkt me naar🥺

• Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Jamesthebunnybutler zei:

Dat hoop ik ook voor je. Het lijkt me heel lastig, maar in jullie geval de beste keuze. Geniet nog eventjes van hem en hij zal met zijn looks inderdaad snel een nieuw plekje vinden!

Dank je wel! Is zeker lastig...

Link naar reactie
Delen op andere sites

52 minuten geleden, rabbitPuk zei:

Het is dat wij voor een vrouwtje gaan maar anders 🤭. Wat een mooi konijntje is Merien. Sterkte met het afscheid nemen, lijkt me naar🥺

Dank je, het lijkt me ook echt niet makkelijk. Het is nu al heel raar omdat hij nu maar alleen in die ren zit. En ik wil hem wel aandacht geven maar hij is niet zo van het mens-contact. Dat is lastig. Hij komt wel snuffelen en uit mijn hand wat eten.

• Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, Okki zei:

Dank je, het lijkt me ook echt niet makkelijk. Het is nu al heel raar omdat hij nu maar alleen in die ren zit. En ik wil hem wel aandacht geven maar hij is niet zo van het mens-contact. Dat is lastig. Hij komt wel snuffelen en uit mijn hand wat eten.

Echt lastig, maar ik denk dat hij zich momenteel geen beter baasje kan bedenken die zo rekening met hem houdt. Dappere en begrijpbare beslissing, het zo inderdaad leuk zijn als Merien bij een bunnybuncher terecht komt. Misschien wel met fotohoekje🥰 Als ik genoeg plek had gehad was Merien hier zeker welkom☺️ Heel veel sterkte!

• Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Dank je, @Mitty! Toen ik Merien vanmorgen zijn brokjes gaf mocht ik hem wat langer aaien, langs zijn zij en even over zijn kopje. Ik probeer hem nu de komende week zoveel mogelijk te aaien (als hij dat toelaat) zodat hij merkt dat een mens niet eng is. Samen met Zoetje lukte dat bijna niet, maar nu dus wel.

Hihi, ja een fotohoekje hier zou leuk zijn!

aangepast door Okki
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de ren schoongemaakt. Merien ging even helpen met blik en veger en ook meteen alles inspecteren natuurlijk. Hij is er blij mee, hij maakte meteen een paar binkies! 💖🐰💖IMG_20230402_121008191.thumb.jpg.2789ae3fc9ce1bb2cc471cc4e8cd7d6e.jpg

IMG_20230402_121638835.thumb.jpg.4dc6f2b4367a75444ff30f36f5f05551.jpg

• Vind ik leuk 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach ben ik even een poosje niet op BB geweest en dan zie ik dit voorbijkomen 😢 Wat een verdrietig nieuws dat Zoetje er niet meer is en je ook afscheid van Merien gaat nemen. He wat rot voor je zeg! Sterkte! Ik snap je keuze, je moet uiteindelijk wel een x een konijntje afstaan als je ermee wilt stoppen, maar zo’n heerlijk beestje afstaan gaat je ook niet in de koude kleren zitten, naast het verdriet dat je al hebt om Zoetje natuurlijk. Oooh ik zou Merien zo graag willen, maarja, ik heb al een koppeltje. Maar waarschijnlijk wordt iedereen daar verliefd op en vindt die snel een nieuw huisje. Ik ga dit topic wel missen. Blijf jij nog wel af en toe op BB komen? 

• Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, Okki zei:

Dank je voor je lieve bericht, @BaasjevanBrownie. Het zal echt wel heel raar en leeg zijn ineens. Ik blijf voorlopig nog wel hier, denk ik. Al is het maar om te weten of Merien bij een bunnybuncher terechtkomt. Maar op den duur zal ik wel stoppen.

Ja dat zal wel heel vreemd zijn. En verdrietig. En daarna ga je waarschijnlijk  er ook wel voordelen van inzien. Het houden van (in allebei de manieren van het woord) dieren is niet altijd makkelijk, zeker niet als ze ziek zijn/ kwakkelen. Nogmaals heel veel sterkte. Ik hoop met je mee dat iemand hier plaats voor Merien heeft (ik riep notabene heel hard dat ik hem wilde🙈, maar had dit niet zien aankomen), zo’n schatje om te zien. Zou leuk zijn als er dan elders een Merien en.... topic opduikt. Als ik nog geen tweetal had gehad had ik hem graag gewild. Maarja, de timing moet maar net goed zijn. Ben veel te blij dat die van mij lekker gezond zijn.

• Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, de timing moet maar net goed zijn, K'nijn en ko moet niet te ver weg zijn en dan moet het ook nog klikken tussen de konijnen...De kans is niet groot. Ik hoop ook van harte dat het niet nodig is voor jou en andere bunnybunchers om binnen een paar weken een andere rammetje te moeten hebben. Ik hoop gewoon dat iedereen nog heel lang van zijn/haar konijntjes kan genieten!

• Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Verdrietig dat het met Zoetje niet meer ging. 😌 Sterkte.

En heel jammer dat Merien weer terug gaat en jullie stoppen met konijnen. Eerst gekwakkel van Wannes, die het niet redde, toen al snel Zoetje. Het was erg veel bij elkaar en dan gaat het plezier er ook een beetje van af. 

Merien gaat vast en zeker snel een nieuw thuis met nieuwe vriendin vinden. Sterkte maandag, wat zal dat lastig zijn…

Leuk dat je voorlopig nog op BunnyBunch blijft 🙂 

• Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel, @Lienappelsien! Inderdaad is het erg veel geweest de laatste jaren. Ook nog een ziek katje dat twee weken voor Wannes overleed. Het waren ook allemaal oudere dieren met het bijbehorende gekwakkel, helaas. Behoorlijk heftig, alles bij elkaar.

• Verdrietig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Mitty zei:

Lijkt mij ook erg gezellig. Doe het voor de katten!😜

Haha, er wordt hier niet heel erg veel over katten gepraat! Maar heel lief dat er zoveel mensen het jammer vinden als ik ga! 🥰

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook geen konijnen en ben desondanks al langer dan een jaar blijven plakken! En o wat prachtige lieve ukkepuk die Merien. Die heeft vast meteen haar gouden mandje! Echt goed dat je zo in het belang van de konijnen denkt en haar niet alleen houdt.

• Vind ik leuk 2
  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)
26 minuten geleden, Lollie zei:

Ik heb ook geen konijnen en ben desondanks al langer dan een jaar blijven plakken! En o wat prachtige lieve ukkepuk die Merien. Die heeft vast meteen haar gouden mandje! Echt goed dat je zo in het belang van de konijnen denkt en haar niet alleen houdt.

Dank je! Een konijn alleen is voor mij echt geen optie.

Ik loop hier ondertussen al 6,5 jaar rond en toen ik me aanmeldde had ik niet eens konijnen. Ik had een soort lege-ren-syndroom omdat mijn oudste uit huis ging met medeneming van de konijnen. Nieuw hok en ren op haar balkon en de ren in onze tuin was wel erg leeg. Ik wilde eigenlijk een koppeltje uit een opvang halen maar toen kwamen Wannes en Zoetje op mijn pad, iemand in de buurt wilde van ze af. Toen Wannes anderhalf jaar geleden overleed ben ik wel naar een opvang gegaan omdat dat veel handiger is met koppelen, een enkel konijn bij een particulier halen en dan maar hopen dat het klikt wilde ik niet. Toen kwam Merien dus bij ons.

Mijzelf kennende denk ik dat ik over een paar maanden niet meer zo bezig ben met konijnen. We gaan het zien! Het gaat hier vaker over cavia's dan over katten, volgens mij. 🤣

Merien is trouwens een ventje! 😜 

Screenshot_20230407-101118-023.png

aangepast door Okki
  • Vind ik leuk 2
  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Okki zei:

Dank je! Een konijn alleen is voor mij echt geen optie.

Ik loop hier ondertussen al 6,5 jaar rond en toen ik me aanmeldde had ik niet eens konijnen. Ik had een soort lege-ren-syndroom omdat mijn oudste uit huis ging met medeneming van de konijnen. Nieuw hok en ren op haar balkon en de ren in onze tuin was wel erg leeg. Ik wilde eigenlijk een koppeltje uit een opvang halen maar toen kwamen Wannes en Zoetje op mijn pad, iemand in de buurt wilde van ze af. Toen Wannes anderhalf jaar geleden overleed ben ik wel naar een opvang gegaan omdat dat veel handiger is met koppelen, een enkel konijn bij een particulier halen en dan maar hopen dat het klikt wilde ik niet. Toen kwam Merien dus bij ons.

Mijzelf kennende denk ik dat ik over een paar maanden niet meer zo bezig ben met konijnen. We gaan het zien! Het gaat hier vaker over cavia's dan over katten, volgens mij. 🤣

Merien is trouwens een ventje! 😜 

Screenshot_20230407-101118-023.png

Je hebt gelijk, ik had mijn bericht toch nog een keertje extra moeten nalezen 🙈!

Als ik konijntjes niet zo geweldig had gevonden was ik niet zo lang blijven plakken hoor. Maar het enthousiasme op BunnyBunch is aanstekelijk 😉

Een konijn alleen is uiteraard geen optie, maar helaas zien lang niet alle baasjes dat in 😔. Jij gelukkig wel!

Ik hoop stiekem ook dat Merien weer (bij een ander lid) opduikt op BunnyBunch. En oh wat zou ik hem graag hier hebben rondhupsen. Ik heb helaas niet de ruimte en de middelen om een konijnenkoppel op de juiste manier te houden, ik wil me daar waarschijnlijk over een paar jaar wel meer op gaan oriënteren. Ik hoop nog zolang van de cavia's te blijven genieten, want daar ben ik ook helemaal verliefd op.

En wat een lieve foto weer 🥰

• Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je! Lekker blijven genieten van je cavia's!! Ook goed dat je weet dat je konijnen nu niet kunt bieden wat ze nodig hebben en ze dus nog niet aanschaft. Dat getuigt wat mij betreft ook van grote dierenliefde!

• Bedankt 1
  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Kolino sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .