Ga naar inhoud

Mijn konijntjes

Okki
 Delen

Aanbevolen berichten

Lang over getwijfeld, nu toch maar eens doen: een fototopic met mijn konijnen. Het bruine konijn is Zoetje, zij is 8,5 jaar oud. En het zwarte konijntje is Merien. Geen idee hoe oud hij is, we hebben hem ruim een jaar geleden bij K'nijn en ko gehaald omdat ons vorige rammetje was overleden. 

Screenshot_20230214-165123-614.png

• Vind ik leuk 13
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, BaasjevanBrownie zei:

O wat een schatjes 😍 zo’n mooi vos konijntje met blauwe oogjes en een klein zilvervosje 🥰 die vind ik altijd zo cute. Ik had eerst ook een dwerg zilvervosje uitgezocht voor bij Brownie, helaas is die koppeling mislukt en toen werd het Ukkie. Die van jou heeft geloof ik ook een beetje Tan kleur he? 

Volgens mij is Merien black & tan. En Zoetje is een leeuwenkopje, dacht ik. Maar maakt mij verder niet uit, ik vind ze allebei prachtig!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn eerste konijn (van de slacht gered) was een normaal formaat Black&Tan dus groter dan Merien en met normaal formaat oren, te gek konijn was het en ik heb nog steeds een zwak voor Black&Tan daardoor. 🙂 Zoetje tovert alleen door haar naam al een glimlach op je gezicht. Leuke foto met nieuwsgierig aagje Zoetje met haar voetjes op het randje van de doos om te kijken wat vriend Merien aan het uitspoken is. 😁

• Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minuten geleden, JokeC zei:

Mijn eerste konijn (van de slacht gered) was een normaal formaat Black&Tan dus groter dan Merien en met normaal formaat oren, te gek konijn was het en ik heb nog steeds een zwak voor Black&Tan daardoor. 🙂 Zoetje tovert alleen door haar naam al een glimlach op je gezicht. Leuke foto met nieuwsgierig aagje Zoetje met haar voetjes op het randje van de doos om te kijken wat vriend Merien aan het uitspoken is. 😁

Ja, Merien is maar een kleintje, 1,1 kilo ongeveer. Toen we hem gingen halen zat er ook een groot konijn in die kleur, met enorme oren. Ook echt een leukerd hoor, maar die was nog puber en dat wilden we onze oudere dame niet aan doen. 

Wat goed dat je dat konijn van de slacht hebt gered! 👍🏻

Zoetje is heel nieuwsgierig inderdaad, echt een leuk en lief konijn! Onze konijnen krijgen altijd ouderwetse, Zeeuwse namen. 😃

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh oh oh wat een droppie, maar idd wel heel duidelijk een dwergje. Weet dat het niet goed is zo ver door gefokt, maar wat zijn ze schattig. Ben helemaal verliefd op Merien.

En kon het niet uitstaan dat ik er niet opkwam, maar je hebt een kleurdwerg in de kleurslag zwart otter, dat zit tussen zilvervos en tan in. Ik was wel warm 😉

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, BaasjevanBrownie zei:

Weet dat het niet goed is zo ver door gefokt, maar wat zijn ze schattig.

Inderdaad, Merien is een dwergje en hij heeft ook echt een héél kort neusje! Bij Zoetje is haar snoetje ook al behoorlijk kort. Ze hebben er gelukkig geen last van, ze zijn niet benauwd of zo. Maar dat doorfokken is echt niet goed. Als je ziet wat een lange koppies wilde konijnen hebben, dat is echt een enorm verschil. Maar gelukkig wordt er met deze twee niet verder gefokt, dat zou echt niet goed zijn. 

aangepast door Okki
Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, BaasjevanBrownie zei:

En kon het niet uitstaan dat ik er niet opkwam, maar je hebt een kleurdwerg in de kleurslag zwart otter, dat zit tussen zilvervos en tan in. Ik was wel warm 😉

Oh, ik heb echt geen idee van kleurslagen en dergelijke. Het is dat er op de adoptiepapieren van Merien staat dat ie black & tan is, anders had ik dat ook niet geweten. 🤣 Maar je was zeker warm! 👍🏻😃

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, To van de Veluwe zei:

Ik vind ze ook erg leuk! Blauwe ogen val ik op. Maar wat een droppies.

Dank je, het zijn ook echt droppies. Voordat we Zoetje hadden wist ik niet eens dat konijnen ook blauwe ogen kunnen hebben. 🤣

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Okki zei:

wist ik niet eens dat konijnen ook blauwe ogen kunnen hebben.

Wij ooit Nijntje: wit met blauwe ogen. Ik was weg van het diertje. Ssssssst mag niemand horen: de lelijkste konijnen vind ik wit met rode ogen en wildkleur. Stttttt niet verder vertellen anders krijg ik iedereen over mee heen hier op het forum.

• Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .