Ga naar inhoud

Rode bieten (kroten) schillen?


Dee_Dee

Aanbevolen berichten

Mijn konijnen zijn redelijk verzot op rode bieten. Ik schil deze altijd voor ze. Zoals jullie kunnen voorstellen geeft dat best veel rommel. 
 

Schillen jullie ook de deze bieten voor jullie konijnen als ze dat krijgen of kan ik na goed schoonmaken ze net schil en al geven?
 

En een foto van Murphy die net bietjes op heeft 😄

5B322C83-61F2-434E-871F-7D45F4C247DB.jpeg

aangepast door Dee_Dee
Autocorrect
  • Haha 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het op internet geprobeerd te vinden maar er is nogal wisselende berichtgeving over rode biet. Volgens een dierenartspraktijk hier in de buurt zou je het helemaal niet moeten geven.

Maar volgens andere sites en Bunnybunch 🙂 kan het wel. Wel met mate misschien vanwege de suiker en het oxaalzuur (las ik ook).

Maar misschien is er iemand hier die er gedegen informatie over heeft?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, mammafelina zei:

Dat dacht ik al, maar even een check voor de zekerheid ☺️

Ik heb eens geprobeerd een stukje voorgekookte biet te geven, maar daar trokken ze hun neus voor op 😂

 

Dan maar weer vers. 
 

@Evee je raadt aan dat als de bieten uit de “gewone” supermarkt komen, in verband met eventueel gif op de schil, te schillen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Bunny566 zei:

Ik snijd zelfs de uitgedroogde snijvlakken eraf (want ze zijn nooit in 1 x op). Zou ik zelf ook niet graag opeten...maar maakt de konijnen waarschijnlijk helemaal niks uit 😅

Nee hoor, gaat er hier ook gewoon in. Ik doe meestal een week met één biet, dus dat droogt idd aan alle kanten op. Maakt hen geen biet uit 😆

 

2 uren geleden, Dee_Dee zei:

@Evee je raadt aan dat als de bieten uit de “gewone” supermarkt komen, in verband met eventueel gif op de schil, te schillen?

Ze komen uit de grond, dus er kan niet echt gif op gespoten zijn.. En anders is wassen lijkt me goed genoeg.

  • Bedankt 1
  • Haha 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Dee_Dee zei:


 

@Evee je raadt aan dat als de bieten uit de “gewone” supermarkt komen, in verband met eventueel gif op de schil, te schillen? 

Ik weet niet hoe dat met bieten zit. Maar ik ben er zelf wel voorzichtig mee.

Overigens koop ik geen biet speciaal voor de konijnen,  maar eten ze er van mee als het er voor ons is.

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .