Ga naar inhoud

Voeding kleintjes ~ volwassen


ZorroZoef

Aanbevolen berichten

Hallo,


Wij hebben dus een nestje kleintjes (sinds 19/01). Ze huppelen al flink rond en eten ook al hooi en biks en groentjes 
Ze krijgen supreme selective (junior). Nu merk ik dat de mama en de papa (gecastreerd) er ook van eten. Is dit erg?

 
Daarnaast zag ik gisteren ook dat er bij  1 kleintje keutels aan het poepje blijven hangen en het stinkt wel hard.
Ik heb dit zachtjes afgewassen en gedroogd, maar deze morgen was het terug zo
Kan ik hier iets aan doen? Komt dit door de voeding? 

 

Alvast bedankt voor jullie tips en advies

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vies kontje kan van alles zijn, voeding is wel vaak een boosdoener. Gezien de leeftijd moet ik ook nog aan coccidiose denken. Zijn er meer met vieze kontjes, of is het steeds dezelfde?

 

Het is niet erg dat een volwassen konijn junior brokken eet. Wel vraag ik me af hoe verstandig het is om de papa er bij te houden. Normaal is het advies om alle volwassen konijnen, behalve de moeder bij de jonkies weg te halen.

 

 

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op deze leeftijd hebben ze nog geen brokjes nodig en zeker geen junior brok, waar veel eiwitten in zitten, is heftig voor de darmpjes. Geef de moeder op een verhoging brokjes of zet haar apart en voer verder alleen hooi, groente en kruiden.

aangepast door Evee
g voor een ingevoegd
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Dollie zei:

Op deze leeftijd hebben ze nog geen brokjes nodig en zeker een junior brok, waar veel eiwitten in zitten, is heftig voor de darmpjes. Geef de moeder op een verhoging brokjes of zet haar apart en voer verder alleen hooi, groente en kruiden.

Bedankt voor de info maar dit wist ik niet. Ik dacht eerder oppassen met verse groenten (dit krijgen ze nu ook maar beperkt) en dat ze een beetje biks mochten zodra ze van het hooi begonnen te eten. Vanaf wanneer mogen ze dan wel brokjes eten? Mag ik nu dus enkel hooi en verse groenten/kruiden geven?

Ps kleintje zijn poepje is de hele dag proper geweest. We zullen zien morgenochtend

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .