Annasbeestenbende Geplaatst: 11 februari Delen Geplaatst: 11 februari Ik was met mijn oma bij de intratuin en we zagen een plant voor konijnen. Mijn oma zei dat ze nog wel een stekje van die plant had wat ik mocht hebben. Nu vraag ik me af: is dit dezelfde plant en mogen ze die eten? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 11 februari Delen Geplaatst: 11 februari Het lijkt een graslelie? Die zouden ze inderdaad mogen eten, is een veilige kamerplant. Wel met mate natuurlijk. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Annasbeestenbende Geplaatst: 11 februari Auteur Delen Geplaatst: 11 februari Ik weet niet wat het voor plant is. Ik heb meer met buitenplanten eigenlijk. Wel fijn dat ze het mogen eten! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunnyempress Geplaatst: 11 februari Delen Geplaatst: 11 februari Dat lijkt mij inderdaad ook een graslelie (Chlorophytum) of spinnenplant. Als ze hem al langer heeft, dan weet ze vast wel dat hij uitlopers maakt, waardoor je weer kleine plantjes daaraan hebt zitten, net zoals bij aardbeien. Intratuin geeft inderdaad aan dat konijnen ze met mate mogen eten, dat wist ik niet. Hij staat op mijn werk, dus dan kan ik ipv stekjes dit jaar wel eet-plantjes maken voor ze. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 11 februari Delen Geplaatst: 11 februari 10 uren geleden, Evee zei: Het lijkt een graslelie? Die zouden ze inderdaad mogen eten, is een veilige kamerplant. Wel met mate natuurlijk. Nooit geweten hoe hij in het Nederlands heette. Haha, die ken ik wel met die uitlopers. Ga ik die ook maar eens aanschaffen. Bedankt. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Annasbeestenbende Geplaatst: 11 februari Auteur Delen Geplaatst: 11 februari Ze hebben er lekker aan geknabbeld, er is nog heel veel over voor morgen! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MissThing Geplaatst: 11 februari Delen Geplaatst: 11 februari Je hebt ook zo'n planten app waarmee je aan de hand van foto's kan zien om welke plant het gaat. Plantigo is een leuke app. Soort marktplaats voor planten. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 11 februari Delen Geplaatst: 11 februari (aangepast) 26 minuten geleden, MissThing zei: Je hebt ook zo'n planten app waarmee je aan de hand van foto's kan zien om welke plant het gaat. Klopt. Obsidentify. Iemand (jij?) zei dat een keer hier op het forum. Ideaal. Plantigo is leuk om planten te ruilen. Ook maar eens installeren. 11 februari aangepast door To van de Veluwe 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Okki Geplaatst: 12 februari Delen Geplaatst: 12 februari ObsIdentify is alleen voor wilde planten en dieren, niet voor kamerplanten. Ik gebruik daarvoor Google Lens. Werkt prima! Maar er is volgens mij ook nog wel een andere app voor, weet alleen niet hoe die heet. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lollie Geplaatst: 12 februari Delen Geplaatst: 12 februari Op 11-2-2023 om 10:23, Annasbeestenbende zei: Ik was met mijn oma bij de intratuin en we zagen een plant voor konijnen. Mijn oma zei dat ze nog wel een stekje van die plant had wat ik mocht hebben. Nu vraag ik me af: is dit dezelfde plant en mogen ze die eten? Op 11-2-2023 om 10:29, Evee zei: Het lijkt een graslelie? Die zouden ze inderdaad mogen eten, is een veilige kamerplant. Wel met mate natuurlijk. Dat is inderdaad een graslelie, die hadden mijn cavia's ooit ook in hun hok. Inmiddels natuurlijk volledig verslonden. Maar ze vonden het heerlijk. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MissThing Geplaatst: 13 februari Delen Geplaatst: 13 februari Heb het even opgezocht: https://apps.apple.com/am/app/plantigo/id1542763062 Deze app is ook gratis te gebruiken. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten