bunnyempress Geplaatst: 28 februari Delen Geplaatst: 28 februari (aangepast) 39 minuten geleden, bobbyonthefloor zei: Volgende keer een afdekzeil oid erin leggen. Scheelt enorm. Kun je zo bijelkaar vouwen en uitschudden. Bij de buurman bijvoorbeeld😉 (Nee das niet aardig van mij, sorry buurman) Mijn man zei dat het hooi wat hij overal strooide vast wel 'weg zou waaien', maar de volgende dag moest hij dus ook toegeven dat dit niet gebeurd. Wij hadden nog een zeil over van de oude tuinmeubels, en daar zit hij dan in bij ons als hij vervoerd wordt. Zo blijft hij ook heel makkelijk te tillen. 28 februari aangepast door bunnyempress Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mitty Geplaatst: 28 februari Delen Geplaatst: 28 februari 6 uren geleden, bunnyempress zei: Wij hadden nog een zeil over van de oude tuinmeubels, en daar zit hij dan in bij ons als hij vervoerd wordt. Ik gok dat je het over de hooibaal hebt, al vind ik je man wel een interessante optie😂 Ik las hem eerst verkeerd en voor een moment heel verbaasd!😂 Tnnx voor jullie tips voor het gebruik van een zeil! Dat was inderdaad een stuk handiger geweest. Volgens mij hebben we er geen eentje meer over, maar ik zal er snel eentje aanschaffen. Het uitzuigen was ook veel lastiger dan ik had verwacht. Hooi blijft nogal plakken aan stof blijkt.. Ik heb de baal nu in zo'n afbreekbare (niet plastic) zakken gewikkeld, maar het is daardoor helemaal niet stevig. Ik had hem op een plank in de kast van de schuur getild en vanmiddig wilde ik hem er weer uittillen om een nieuwe lading hooi te halen. Eruit ging nog goed, maar na het hooi eruit trekken is de baal minder stevig geworden.. en ik moest hem over de fietsen heen boven in de kast zien te krijgen. Hij brak bijna in tweeën midden in de schuur.. Ik heb hem er snel ingeduwd, maar de volgende keer wordt wel een dingetje😶 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Okki Geplaatst: 28 februari Delen Geplaatst: 28 februari 27 minuten geleden, Mitty zei: Ik gok dat je het over de hooibaal hebt, al vind ik je man wel een interessante optie😂 Ik las hem eerst verkeerd en voor een moment heel verbaasd!😂 Hihi, dit klinkt best luguber, maar ik las het ook eerst verkeerd! 🤣 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunnyempress Geplaatst: 28 februari Delen Geplaatst: 28 februari 1 uur geleden, Mitty zei: Ik heb de baal nu in zo'n afbreekbare (niet plastic) zakken gewikkeld, maar het is daardoor helemaal niet stevig. Ik had hem op een plank in de kast van de schuur getild en vanmiddig wilde ik hem er weer uittillen om een nieuwe lading hooi te halen. Eruit ging nog goed, maar na het hooi eruit trekken is de baal minder stevig geworden.. en ik moest hem over de fietsen heen boven in de kast zien te krijgen. Hij brak bijna in tweeën midden in de schuur.. Ik heb hem er snel ingeduwd, maar de volgende keer wordt wel een dingetje😶 Ging inderdaad over de hooibaal, sorry, wel hilarische onduidelijkheid zo. De hooibaal blijft dus bij ons in de zak zitten, zodat als hij integriteit verliest bij het 'uitplukken' hij dus niet uit elkaar valt bij ons in de schuur. Eerst hadden wij lager plek vrij gemaakt, maar dat vond mijn man lastiger. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marjoleink Geplaatst: 28 februari Delen Geplaatst: 28 februari Ik heb een baal hooi in een tuinkussenbox, misschien voor jullie een idee? Daar moet je wel plaats voor hebben natuurlijk. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mitty Geplaatst: 1 maart Delen Geplaatst: 1 maart 20 uren geleden, Marjoleink zei: Ik heb een baal hooi in een tuinkussenbox, misschien voor jullie een idee? Daar moet je wel plaats voor hebben natuurlijk. Dat is voor mij denk ik de beste oplossing. Nooit aan gedacht, bedankt!! Dan zet ik hem op het dak. De konijntjes wonen op zolder, dus dan kan ik er makkelijk bij. Misschien de baal dan met een touw op het dak trekken of door het trapgat? Daar ga ik nog even over nadenken, want hoe hij nu in de schuur staat kan echt niet. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bunny566 Geplaatst: 1 maart Delen Geplaatst: 1 maart Hahaha, het blijft hilarisch 😂Ik heb nu leuke beelden van een baal hooi op een dak in m'n hoofd 🤪 En de integriteit van een hooibaal 🤔Ik vermoed dat je wat anders bedoeld, bunnyempress🤭 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunnyempress Geplaatst: 1 maart Delen Geplaatst: 1 maart 56 minuten geleden, Bunny566 zei: Hahaha, het blijft hilarisch 😂Ik heb nu leuke beelden van een baal hooi op een dak in m'n hoofd 🤪 En de integriteit van een hooibaal 🤔Ik vermoed dat je wat anders bedoeld, bunnyempress🤭 Ik ben ziek, maar ik moest mijn man dus echt vragen wat er nu zo grappig aan was. Het gaat om de structurele integriteit van een hooibaal, maar ik was dus het woord structurele vergeten te tikken. Technische achtergrond komt weer naar voren. 😆 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bunny566 Geplaatst: 1 maart Delen Geplaatst: 1 maart Je hebt een goed excuus 😜 En ik ben ook weer wat wijzer, structurele integriteit...nog nooit van gehoord maar ik heb dan ook geen technische achtergrond. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marjoleink Geplaatst: 1 maart Delen Geplaatst: 1 maart Ik ook niet. Ik denk dat de vertaling daarvan "samenhang" is? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bunny566 Geplaatst: 2 maart Delen Geplaatst: 2 maart Het heeft er mee te maken. Het is het vermogen van een item om onder belasting (inclusief zijn eigen gewicht) intact te blijven zonder overmatig te breken of te vervormen. Vrije vertaling van hmn.wiki/nl 😊 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunnyempress Geplaatst: 2 maart Delen Geplaatst: 2 maart Yup @Bunny566 heeft het beter uitgelegd dan ik. Dus met de hooibaal hoeveel hij uit elkaar gaat vallen afhankelijk van hoeveel je eruit hebt geplukt. Ze blijven natuurlijk nooit heel, op een gegeven moment vallen ze uit elkaar. Daarvoor hebben ze nog voldoende structruele integriteit en daarna niet meer. Samenhang is ook een goed woord, of je zou kunnen zeggen 'hoe intact de hooibaal blijft/is', maar ik was me dus van geen kwaad bewust gisteren. 😅 Mijn man zat ook gelijk na te denken hoe je het dan anders zou kunnen zeggen of welk woord hij ervoor zou gebruiken, maar die kwam er ook niet echt op. Dus die zei dat ik hem verpest met mijn taalgebruik. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bunny566 Geplaatst: 2 maart Delen Geplaatst: 2 maart Arme man 😉 Eigenlijk is die term ook best wel toepasselijk. Ik zag alleen meteen een soort hooibaalmannetje voor me die wel of niet betrouwbaar zou kunnen zijn. Daar kan ik dan een tijd later nog van in de lach schieten. Dus, dankjewel 🙂 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 2 maart Delen Geplaatst: 2 maart Ik heb vandaag 2 zakken gedroogde kruidenmixen gekocht voor de nijntjes. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 2 maart Delen Geplaatst: 2 maart Op 1-3-2023 om 18:07, Mitty zei: of door het trapgat? Ik zie het voor me. De hele trap onder het hooi. Kun je je konijnen op de trap gaan houden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lollie Geplaatst: 3 maart Delen Geplaatst: 3 maart 8 uren geleden, To van de Veluwe zei: Ik zie het voor me. De hele trap onder het hooi. Kun je je konijnen op de trap gaan houden. Misschien heeft @Mitty wel een stofzuiger (ervan uitgaande dat de trap niet gestoffeerd is, dan heeft dat natuurlijk weinig zin) 🤔. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mitty Geplaatst: 3 maart Delen Geplaatst: 3 maart Ik ben in het trotse bezit van een stofzuiger én kruimeldief😁 Ik wil in de toekomst wel matjes op de trappen plakken, want een van de katten is nu zo gestoord dat hij op de open trap gaat spelen. Sinds het incident van een paar jaar geleden vind ik zo'n kale houten trap een stuk minder prettig. Ik zat toen op de bovenste open trap en ze dacht wel even om mij heen te springen.. Ze sprong dóór de gleuf tussen twee treden en ik had haar in mijn reflex nog net aan te pakken. Dus ik moet even kijken hoe ik het ga doen, want hooi en stof is inderdaad een slechte combi. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lienappelsien Geplaatst: 4 maart Delen Geplaatst: 4 maart Haha wat een komische berichten 😄 Maar hooi blijft inderdaad overal aan ‘plakken’. Je krijgt die restjes bijna niet meer uit de auto, want het blijft echt aan de bekleding hangen. En op de bestrating in de tuin krijg je het ook niet helemaal weggeveegd. Heel irritant. Ik heb inmiddels een megabak in de ren staan, met deksel, zodat ik niet meer dagelijks met plukken hooi heen en weer loop waarbij dan altijd het een en ander op de grond valt. Dus dat scheelt. @Mitty ik ben ook heel benieuwd wat je precies bedoelt met je hooi op het dak zetten. Vast op zolder. Op 1-3-2023 om 18:07, Mitty zei: Dan zet ik hem op het dak. De konijntjes wonen op zolder, dus dan kan ik er makkelijk bij. Ik zie net als @Bunny566 voor me dat er een baal hooi buiten op je dak ligt haha Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mitty Geplaatst: 5 maart Delen Geplaatst: 5 maart Op 4-3-2023 om 14:20, Lienappelsien zei: ik ben ook heel benieuwd wat je precies bedoelt met je hooi op het dak zetten. Vast op zolder. Dat snap ik:) Onze 2e verdieping is voor de helft balkon/plat dak. Deze zomer gaan we er een hek omheen zetten zodat we er gebruik van mogen maken. Dan kan ik daar de baal hooi denk ik wel kwijt😇 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.