Annasbeestenbende Geplaatst: 12 februari Delen Geplaatst: 12 februari Gelukkig wilde ze vandaag, al was het met lange tanden, een stukje aannemen. Al denk ik dat ze gemotiveerder raakt van gedroogde appel! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 12 februari Delen Geplaatst: 12 februari Ik heb Koriander gegeven. De voedster weigerde weer. Bleekselderij eet ze ook niet. Gelukkig gaan andijvie en witlof er goed in. Wortelloof en pastinaak en wilgentakjes ook. Nieuwe dingen biedt ik de eerste keren uit de hand aan zodat ik weet of ze het eten en wie het eet. Dan hou ik er rekening mee als ik het in de gezamenlijke groetenbak doe. Niet te veel van dit of dat. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 13 februari Delen Geplaatst: 13 februari Ik zou koriander ook weigeren. 😂 3 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 13 februari Delen Geplaatst: 13 februari Ik heb het geproefd. Smaakt best. Bij de ram gaat het er ook grif in. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mitty Geplaatst: 13 februari Delen Geplaatst: 13 februari 15 uren geleden, To van de Veluwe zei: Nieuwe dingen biedt ik de eerste keren uit de hand aan zodat ik weet of ze het eten en wie het eet. Hoe Stamper mij aankijkt als ik de nieuwe brokjes voor zijn neus houd. Alsof ik hem ermee ga martelen😂. Het duurt hier altijd maanden voordat ze uit de weerstand zijn. Gisteren sprong ik een gat in de lucht, Mitty nam er een voorzichtig hapje van. Dat met lange tanden eten vindt zijn oorsprong denk ik bij de haasachtigen, ze blinken er in ieder geval in uit. De nieuwe JR Farm Graanvrije drops lusten ze wel gewoon, maar vanmorgen schrokte Mitty dat hele ding in één keer naar binnen. Ik heb met angstzweet zitten toekijken hoe ze het van de ene naar de andere wang verhuisde om het in stukken te knagen. Volgens mij zijn ze hier niet voor bedoeld, ik stond in ieder geval in de startblokken om de heimlich uit te voeren. Ik denk dat ik hierna wat anders ga proberen, want ze zijn te hard om door midden te breken en ik vind dit geen gezicht. Bij een ander topic vertelde ik dat ik een grote hooibal (zonder ketting) op de grond heb liggen die ze het hele hok door duwen. Toen hij nog hing, kwamen er vaak hooisnippers in hun ogen omdat ze er zo aan schudden. Nu is dat probleem opgelost en eten ze meer hooi tijdens het spelen. Ik heb daarom ook een babyrammelaar gekocht die ik volprop met hooi, ze zijn er helemaal weg van! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 13 februari Delen Geplaatst: 13 februari 19 uren geleden, To van de Veluwe zei: Ik heb Koriander gegeven. De voedster weigerde weer. 8 uren geleden, Evee zei: Ik zou koriander ook weigeren. 😂 Ik ook 😂 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marjoleink Geplaatst: 13 februari Delen Geplaatst: 13 februari 1 uur geleden, mammafelina zei: Ik ook 😂 Ik ook, dat smaakt naar zeep. Een blaadje koriander in het eten en de hele maaltijd is verpest. 1 3 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 13 februari Delen Geplaatst: 13 februari Ik heb het net maar weer even geprobeerd. Dan hebben jullie rare zeep. Ik vind het een soort kruising tussen peterselie en maggiplant. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 13 februari Delen Geplaatst: 13 februari 5 uren geleden, Mitty zei: heimlich Dat had ik wel eens willen zien. Hahaha. Ik heb ons dochtertje een keer gered. (2 jaar) Ze stikte bijna in een hard snoepje en haar op de houten tafel gelegd en hard tussen haar schouderbladen geslagen. Het snoepje vloog met een boog op de grond. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marjoleink Geplaatst: 13 februari Delen Geplaatst: 13 februari 50 minuten geleden, To van de Veluwe zei: Ik heb het net maar weer even geprobeerd. Dan hebben jullie rare zeep. Ik vind het een soort kruising tussen peterselie en maggiplant. Het schijnt genetisch bepaald te zijn of je koriander wel of niet naar zeep vindt smaken. Net als of na het eten van asperges je urine wel of niet naar chloor gaat ruiken. 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lollie Geplaatst: 13 februari Delen Geplaatst: 13 februari 52 minuten geleden, Marjoleink zei: Het schijnt genetisch bepaald te zijn of je koriander wel of niet naar zeep vindt smaken. Net als of na het eten van asperges je urine wel of niet naar chloor gaat ruiken. Klopt, 15% van de mensen vindt koriander naar zeep smaken. Ik hoor bij de andere 85% ☺️. Of mijn urine naar chloor ruikt na het eten van asperges weet ik niet, ik snuffel daar meestal niet zo aan 🤪. Ik eet sowieso zelden asperges. Wist niet dat dat ook net zoiets was als die zeepsmaak van koriander. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 14 februari Delen Geplaatst: 14 februari 27 minuten geleden, Lollie zei: vindt koriander naar zeep smaken. Ik zat aardig in de goede richting want op internet vond ik dat het naar peterselie en citroen zou smaken. Dat peterselie vind ik dus ook. Vinden jullie bleekselderij ook zo lekker? Als ik het gesneden heb, ruiken mijn handen zo lekker. En wat blijft dat lang goed in de koelkast! Ik heb het liever dan peterselie voor de konijnen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Miekmoek Geplaatst: 14 februari Delen Geplaatst: 14 februari 6 uren geleden, Lollie zei: mijn urine naar chloor ruikt na het eten van asperges weet ik niet, ik snuffel daar meestal niet zo aan 🤪. Dan ruik jij t dus sowieso niet 🤣 Als ik al een uur nadat ik asperges heb gegeten naar de wc ga, dan stinkt de hele badkamer! 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bunny566 Geplaatst: 14 februari Delen Geplaatst: 14 februari Haha, leuke feitjes! Ik dacht altijd dat bij iedereen de urine naar chloor ruikt na het eten van asperges. En idd, Koriander smaakt wel wat naar zeep. Ik vind het ook niet lekker. @To van de VeluweSoms moeten ze ook even aan de smaak wennen. Hubble haalde de eerste keer zijn neus op voor een pepermunttakje maar is er nu dol op. Bleekselderij vind ik ook erg lekker idd! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunnyempress Geplaatst: 14 februari Delen Geplaatst: 14 februari 22 uren geleden, Evee zei: Ik zou koriander ook weigeren. 😂 Mijn arme man wist ook niet dat hij dat gen had dat de verse koriander naar zeep smaakte. Wij eten wel heel vaak koriander/komijn in het eten, maar dan dus gedroogd. Maar ik had verschillende soorten loempia's gemaakt voor een groep mensen, dus daar zat verse koriander in en hij zou proeven of het recept lekker was. Hij keek zo enorm bedenkelijk en zat zich in allerlei bochten te wringen om mij daarna voorzichtig te vertellen dat hij het toch wel een apart smaakje vond. Ik: Smaakt het naar Dreft? Hij: JA?! Ik: Gefeliciteerd, jij hebt ook het koriander zeep-gen, net als ik, daarom eten wij dit nooit. Deze twee versies hebben geen verse koriander, dus eet die als je ze uitdeelt morgen. 4 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 14 februari Delen Geplaatst: 14 februari Ik kan inderdaad ook wel tegen gedroogde koriander als dat ergens in zit, dat valt wel mee. Maar vers vind ik het heel vies chemisch smaken. Niet helemaal zeepsop, maar echt wel heel vies. Mijn man heeft er geen last van 😂 Ik kwam er overigens ook pas achter toen ik 25 ofzo was dat ik het niet lust, vroeger thuis kookte mijn moeder echt Hollandse pot en saai qua kruiden. Dan duurt het dus even voor je er achter komt. Soms at ik wel eens iets in een restaurant dat ik dacht nou dat was echt niet lekker, zonder te weten dat dat dus door de koriander kwam. Gelukkig is het meestal prima te vervangen door peterselie in gerechten, en dat lust ik wel. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lienappelsien Geplaatst: 14 februari Delen Geplaatst: 14 februari Ik vind koriander ook een zeepsopsmaak hebben. Als er een klein beetje (vers) in het eten zit vind ik het nog wel gaan. Gedroogd proef ik inderdaad ook geen zeepsop. Bleekselderij vind ik ook niet lekker. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Miekmoek Geplaatst: 14 februari Delen Geplaatst: 14 februari De zeepsmaak in koriander komt door de aldehyden die erin zitten. Niet iedereen kan dat proeven, dus eigenlijk iedereen die koriander lekker vindt kan het niet goed proeven 😆 De aldehyden lijken erg op de aldehyden in zeep, dus vandaar de connectie. Blijkbaar kan je dit wel afleren door koriander aan lekkere dingen te linken en dus het verschil leren proeven tussen koriander aldehyden en zeepaldehyden. Maar mij niet gezien, ik vind 't echt niet te eten... 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jamesthebunnybutler Geplaatst: 14 februari Delen Geplaatst: 14 februari Grappig, mijn partner en ik lusten het ook echt niet. Hij is er panisch voor. Als ik een groen blaadje ergens overheen die dan denkt hij meteen dat het koriander is. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 14 februari Delen Geplaatst: 14 februari Ik ben dol op koriander! Medelijden met de mensen die de zeepsmaak proeven. Ik heb dat niet, kan me er ook niets bij voorstellen en gooi in heel veel gerechten heel veel verse koriander 🥰🥰🥰🥰 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 14 februari Delen Geplaatst: 14 februari 15 uren geleden, Miekmoek zei: Dan ruik jij t dus sowieso niet 🤣 Als ik al een uur nadat ik asperges heb gegeten naar de wc ga, dan stinkt de hele badkamer! Na een half uur ook al ☝️. Ontzettend goor! Ik vind het ook niet naar chloor ruiken, maar gewoon goor. En heel specifiek. Het zou een reden zijn om geen asperges meer te eten, maar ik vergeet dat steeds. Tot ik weer eens asperges eet en daarna ga plassen. What the f... 🤮🤮🤮. Oh ja. Asperges 💡 1 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mitty Geplaatst: 22 februari Delen Geplaatst: 22 februari Voor het eerst paardenhooi gekocht! Ik had nog gevraagd of het wel in mijn auto zou passen, maar hij was ervan overtuigd dat het zou lukken. We hebben uiteindelijk met flink geweld en stampen hem er nèt aan ingekregen. Hem er weer uit krijgen... ik heb de buurt denk ik erg vermaakt😂 Het is ook wel een bijzondere ervaring om met een baal hooi door een woonwijk te lopen! Nu eens kijken hoelang ik er mee doe:) 5 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marjoleink Geplaatst: 22 februari Delen Geplaatst: 22 februari En zit nu je hele auto vol met hooi? Ik laat meestal 3 pakken van 20 kilo bezorgen. Maar ik zet er wel bij dat ze het voor de deur mogen zetten, want de buren nemen het niet graag aan als ik niet thuis ben. 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mitty Geplaatst: 22 februari Delen Geplaatst: 22 februari 1 uur geleden, Marjoleink zei: Ik laat meestal 3 pakken van 20 kilo bezorgen. Maar ik zet er wel bij dat ze het voor de deur mogen zetten, want de buren nemen het niet graag aan als ik niet thuis ben. Wel een leuke troef voor bij een burenruzie😂 Ja, de hele achterbak zit nog vol hooi. Ik heb hem maar snel dichtgedaan, want ik durf er morgen pas weer naar te kijken (en schoonmaken..) óf niet en dan eens zien hoe de eerst volgende reageert die de achterbak opendoet😇 Ik heb het hooi zo voorzichtig mogelijk door de poort getild, maar alsnog een heel spoor naar mijn huis achtergelaten. Misschien dat ik het deel voor mijn schutting naar de buurman veeg, dan leidt het spoor in ieder geval niet meer naar mij. Om nu de hele poort te gaan vegen... maar het ergste heb ik opgeraapt hoor! 4 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bobbyonthefloor Geplaatst: 28 februari Delen Geplaatst: 28 februari Volgende keer een afdekzeil oid erin leggen. Scheelt enorm. Kun je zo bijelkaar vouwen en uitschudden. Bij de buurman bijvoorbeeld😉 (Nee das niet aardig van mij, sorry buurman) 3 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.