Ga naar inhoud

Wat heb jij gekocht voor je Konijnen?

Sjenien88

Aanbevolen berichten

Oke, dat was een heel goed bericht.. 
Ging iets fout bij het plaatsten en ik kon hem niet meer aanpassen.

Mijn vraag aan jullie:
Wat hebben jullie gekocht voor jullie konijnen?
Dat kan alles zijn natuurlijk, voer, hooi, speelgoed, hok of wat dan ook. Als het maar voor je konijnen is.

Mijn laatste aankoop:

328562316_1193707874599189_5863426861536
328652762_503837141923439_17574355581802

Vitakraft haal ik altijd in de aanbieding. Had alleen nog genoeg ervan staan, moet de andere koekjes hebben die de konijnen altijd krijgen. Maar verkeerd gekeken in de kast.

Alle kruiden heb ik in de grote bak gemixt. Ze vinden het heerlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sowieso natuurlijk elke week groenten, maar de afgelopen 2 dagen zijn er 2 grote bestellingen binnen gekomen.

JR Farmy's XXL (4 sticks per pak) x 2

Deze gaan er goed in, en mag ook wel, want ze zijn met z'n tweetjes. Ik vind het fijn dat ze iets langer kunnen knagen.

Verder:

De clicker trainingsstick

1 grote wilgentenen bal met hooi (die groter was dan verwacht)

4x Supreme Science Selective Naturals Garden Sticks

4x Supreme Science Selective Meadow Loops

4x Supreme Science Selective Woodland Loops

en dan nog johannes brood - 1 kg gebroken.

Ze zijn dol op die Garden Sticks en ik vond een mooie aanbieding, maar wel bij bestellen van 4 pakken. Gelukkig ook mooie houdbaarheidsdatum: 2024/2025.

Die Meadow Loops vinden ze ook erg lekker, die Woodland zijn nieuw en heb ik nog niet gegeven.

Johannes brood is goedgekeurd.

Gedroogde kruiden had ik nog, dus die niet besteld.

aangepast door bunnyempress
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn laatste aankoop was een zak smalle gedroogde weegbree (van de zomer ga ik ook eens wat kruiden drogen). O ja en ik had er gelijk een nieuwe onderbak  van PeeWee  bij besteld. Ik had er één laten vallen en die was gebarsten. Gelukkig kon ik losse onderdelen kopen. Vandaar gelijk de zak met gedroogde kruiden erbij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat worden jullie nijnen verwend!

Fluffy en Pip moeten het doen met hun gewone brokken, simpel bergweide hooi van de intratuin, elke dag verse groenten/kruiden en gemiddeld 2x per week wat wilgen takjes.

Ik geef eigenlijk nooit snoepjes ☺️

Heel af en toe geef ik ze wel een hooi kubus of een wilgenrol met hooi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minuten geleden, mammafelina zei:

Wat worden jullie nijnen verwend!

Fluffy en Pip moeten het doen met hun gewone brokken, simpel bergweide hooi van de intratuin, elke dag verse groenten/kruiden en gemiddeld 2x per week wat wilgen takjes.

Ja, ze worden echt enorm verwend. Maar wij hebben een baal kruidenhooi voor €10 en een hele grote bak aan gratis wilgentakken (die ze om de dag krijgen, tenzij het een echt grote stam is). Dus is er budget voor de knaagstokken en snoepjes. Groenten vallen ook wel mee qua prijs gelukkig en kruiden komen gratis uit de tuin. Brokken wil ik nog vervangen, maar degene die we nu hebben zijn €5,25 per 5 kilo.

Als het aan mijn man lag krijgen ze elke dag snoepjes, maar dat mag niet van mij. 🤭. Hij vindt 1x per week zo'n knabbelstok ook echt enorm weinig, terwijl ik eens per 2 weken al prima vindt. Het doosje meadow loops (is vooral geperst hooi, helaas wel granen) is pas opgegaan in februari en we kochten het begin december. Ze mogen 4 snoepjes per dag volgens mij, maar wij deden er dus ruim 2 maanden mee. Die sticks gingen wel sneller op, want die zijn groter, maar mijn man vond het ook zo leuk dat ze daar zo enthouasiast van werden. Pas later gaf hij toe dat hij ze dus ook wel een halve stick kon voeren ipv 1 hele per konijn per keer en eigenlijk liever 2 sticks. 😅  

Omdat ze zoveel te knagen hebben is de wilgenrol van december eigenlijk nog wel voor 95% heel, dus die vul ik dan zelf gewoon met hooi.

Meestal wordt snoep gevoerd als er mensen komen en ik al groenvoer heb gevoerd, als ik een van de voerspeeltjes wil vullen ter verrijking en bij het wekelijkse weegmoment zodat ze happy naar de weegschaal gaan en er op gaan staan. Ik wil straks dus ook die clicker training gaan doen en daar heb je snoepjes voor nodig. Ik vind het wel belangrijk dat die suikervrij/honingvrij zijn en het liefst ook graanvrij. Ik ga er vanuit dat ik de komende maanden niets meer hoef te kopen, tenzij mijn man weer los gaat 😝 of mijn lieve Scarlett besluit haar tanden in het plastic te zetten om te kijken of ze zoveel mogelijk snoep naar binnen kan schrokken.

aangepast door bunnyempress
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, bunnyempress zei:

Ik wil straks dus ook die clicker training gaan doen en daar heb je snoepjes voor nodig.

Ik heb de training van mijn cavia's nu even losgelaten, maar ik gebruikte doorgaans plakjes wortel die ik met een kaasschaaf van de wortel afhaalde. Bij konijnen zou ik ze misschien iets dikker afsnijden (al is het bij clickertraining dan wel weer belangrijk dat het bijna meteen ook op is, om de link tussen de click en de beloning duidelijk te houden), maar daar kon ik lekker van blijven geven, daar hebben ze niet gauw teveel van. Ik weet niet of ik selective snoepjes wel zo fijn zou vinden bij training, daar hebben ze heel gauw teveel van, terwijl je juist lekker vaak wil belonen. Mijn cavia's krijgen ongeveer 1x per week allebei een halve meadow loop. Na de schoonmaak vaak. Johannesbrood mogen konijntjes geloof ik wel wat meer van, dat gebruiken wel meer forumleden bij de training. Heb ik zelf nooit gekocht.

4 uren geleden, To van de Veluwe zei:

Van Vitakraft ben ik geen fan. Ook niet als ik de ingrediënten zie! JR is beter, is mijn ervaring.

Ik dacht dat er in die vitakraft dingen veel zaden zitten, dat is niet zo goed voor een konijn. Mijn cavia's krijgen hooi van vitakraft, maar geen snoepjes. Ik moet er wel bij zeggen dat ik daar ook nooit zo naar gekeken heb. Groentjes vinden ze lekker, snoepjes krijgen ze maar heel af en toe. Ik heb nog een zakje action snoepjes liggen, maar dat is eerder meel met kleurstof. Ik heb nog drie pakjes meadow loops die ze lekkerder vinden dus de action snoepjes geef ik nu eigenlijk niet.

12 uren geleden, Sjenien88 zei:

Oke, dat was een heel goed bericht.. 
Ging iets fout bij het plaatsten en ik kon hem niet meer aanpassen.

Mijn vraag aan jullie:
Wat hebben jullie gekocht voor jullie konijnen?
Dat kan alles zijn natuurlijk, voer, hooi, speelgoed, hok of wat dan ook. Als het maar voor je konijnen is.

Mijn laatste aankoop:

328562316_1193707874599189_5863426861536
328652762_503837141923439_17574355581802

Vitakraft haal ik altijd in de aanbieding. Had alleen nog genoeg ervan staan, moet de andere koekjes hebben die de konijnen altijd krijgen. Maar verkeerd gekeken in de kast.

Alle kruiden heb ik in de grote bak gemixt. Ze vinden het heerlijk.

Wow dat zijn echt veel kruiden! Daar zullen ze vast van smullen ☺️

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Lollie zei:

Ik heb de training van mijn cavia's nu even losgelaten, maar ik gebruikte doorgaans plakjes wortel die ik met een kaasschaaf van de wortel afhaalde. Bij konijnen zou ik ze misschien iets dikker afsnijden (al is het bij clickertraining dan wel weer belangrijk dat het bijna meteen ook op is, om de link tussen de click en de beloning duidelijk te houden), maar daar kon ik lekker van blijven geven, daar hebben ze niet gauw teveel van. Ik weet niet of ik selective snoepjes wel zo fijn zou vinden bij training, daar hebben ze heel gauw teveel van, terwijl je juist lekker vaak wil belonen. Mijn cavia's krijgen ongeveer 1x per week allebei een halve meadow loop. Na de schoonmaak vaak. Johannesbrood mogen konijntjes geloof ik wel wat meer van, dat gebruiken wel meer forumleden bij de training. Heb ik zelf nooit gekocht.

Plakjes wortel is ook een tof idee! Wat leuk dat je met je cavia's hebt getraind! Wij hebben grote konijnen (4,5 en 3,3 kg) en ze associëren die loops al met het wekelijkse metingsmoment op de weegschaal.  Dat weet ik, omdat Lodewijk graag nogmaals op de weegschaal wil voor nog meer snoep en mijn man die verder op zit met andere dingen keihard negeert, zodat ik vaak zijn gewicht van het totaal van 2 konijnen af moet halen, zodat ik Scarletts gewicht weet. 😅 We hebben toen voor die loops gekozen zodat ze even stilzitten, maar vaak hebben ze hem zo snel op dat het niet lukt. Mijn plan was om ze te halveren of naar 1/4 te doen en te combineren met het johannesbrood, want dat is inderdaad goedgekeurd door de konijnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, bunnyempress zei:

Ik wil straks dus ook die clicker training gaan doen en daar heb je snoepjes voor nodig. Ik vind het wel belangrijk dat die suikervrij/honingvrij zijn en het liefst ook graanvrij. I

Ik oefen ook met ze maar ze worden hier niet met snoep beloond maar altijd met stukjes Johannesbrood. Ze zijn er stapelgek op. Waarom zou je dan iets duurders/zoeters gebruiken? Johannesbrood is niet echt duur en ze willen er graag voor werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, To van de Veluwe zei:

Ik oefen ook met ze maar ze worden hier niet met snoep beloond maar altijd met stukjes Johannesbrood. Ze zijn er stapelgek op. Waarom zou je dan iets duurders/zoeters gebruiken? Johannesbrood is niet echt duur en ze willen er graag voor werken.

Ik wist niet of ze dat zouden lusten, maar dus ook voor de training bij besteld. Lusten ze dus inderdaad ook. Dat ga ik dus erbij mixen. Ik dacht juist dat daar best wel veel suiker in zat. Scarlett vind het echt lekker dus die rende zoals gewoonlijk weer de volgende dag als een haai met een missie op die grote zak af om te kijken of ze hem open kon scheuren met haar tanden.

In die Meadow loops zit geen suiker, ingredientenlijst zegt: Gemalen Timothy hooi, gemalen tarwemeel, luzerne hooi, gedroogd johannesbroodpitmeel, erwtenbloem, lijnzaad, gedroogde tijm (0,4%). Die gebruikte we al voor de weegschaal. Dus dat leek me logisch om in ieder geval mee te nemen als grote beloning of gemalen als stukjes.

In de sticks (Gemalen Timothy hooi, gemalen luzerne hooi, havermeel, gedroogd johannesbroodpitmeel, erwtenbloem (10%), lijnzaad, sojaolie, gedroogde pepermuntbladeren (0,5%), pepermuntolie (0,2%), zit wel haver, maar pas als 3de ingredient. Die zijn te groot om mee te trainen, maar ze gaan helemaal wild rondjes rennen als ze die ruiken, dus ik vind het wel leuk om ze te verwennen. Ik weet niet welke van de ingredienten ze zo lekker vinden, ik schat de luzerne misschien evt. zou ik nog kunnen kijken of het de erwten zijn.

Die woodland loops vond ik ook wat minder netjes, maar wel ok. (Tarwemeel, gemalen Timothy hooi, gemalen luzerne hooi, gedroogd johannesbroodpitmeel, erwtenbloem, lijnzaad, sojaolie, gedroogde paardenbloem (1%, gelijk aan 7% paardenbloem), gedroogde rozenbottel (1%, gelijk aan 7% rozenbottel).)

Natuurlijk zetten ze granen, als koolhydraat ook wel om in suiker, maar zoveel krijgen ze natuurlijk niet van ons. Die doosjes verschillen heel erg van prijs van extreem duur (€3,80) tot goedkoper (€3), tot goede deal die ik had gevonden (€2.50). Zoals gezegd doen we ruim een maand met een doosje, dus vind ik het prima om ze gewoon te verwennen en te mixen met dingen die ze graag eten, zodat het een verrassing blijft.

Mocht ik merken dat ik echt super veel snoep kwijt ben bij het trainen, dan zou ik inderdaad wel overstappen op iets handigers/ nog gezonders. Aangezien ze op de weegschaal lopen al zo snel doorhadden en zo extreem tam zijn, denk ik niet dat ik veel snoep hoef te gebruiken. Al doende leert men, denk ik maar. En ik kan ze dus tot 2025 bewaren, dus dat moet lukken.

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

51 minuten geleden, bunnyempress zei:

Mocht ik merken dat ik echt super veel snoep kwijt ben bij het trainen,

Vroeger kregen onze konijnen gemengd voer met van die leuke kleurtjes. Toen viel het me al op dat ze die stukjes Johannesbrood er gelijk uitpikten.

Er zit ook wel (natuurlijke) suiker in. Maar omdat het hard is, ook wel goed voor het gebit. Ik doe een oefening bijv. 5 keer en dan krijgen ze 5 stukjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een leuk idee voor een topic! Ik twijfelde laatst om het bij hebbedingen te zetten, maar ik vond het daar toch niet helemaal passen. Je bent een held!😄

Gisteren is mijn BB bestelling binnengekomen, dus mijn konijntjes zitten er voorlopig goed bij. Ik ga qua biks overstappen op Beaphar Nature, in de hoop dat het bij hun beter valt i.v.m. gevoelige darmen. Ze zitten ook alweer lekker in de rui, maar hebben een korte klitloze vacht waar geen enkele borstel tot nu toe de loszittende haren mee weg kan halen. Ik heb al een slicker borstel korter geknipt en dat werkt een beetje, maar sinds gisteren ben ik de troste eigennaar van de massagehondenborstel. Toen ik hem bij Mitty uitprobeerde kwam Stamper to the rescue en hapte flink in de borstel.. om vervolgens Mitty onder zijn hoede te nemen. Om vervolgens met zijn tweeën dramatisch in een hoekje elkaar schoon te maken, want ze hadden het maar weer net overleefd😂

Voor het borstelen heb ik JR Farm Graanvrije drops gekocht, zodat ze langer stilzitten. Helaas hebben ze binnen een dag de tacktiek ontwikkeld om te komen bietsen en ermee vandoor te rennen, dus dat wordt nog wat. Voor de rest zijn ze gek op de verassingszakjes, dus dat heb ik weer ingeslagen, en de gevulde klomp valt ook in de smaak. Als hij leeg is doe ik er denk ik een lijnzaadbrokje in, dan gaat Stamper hem zeker weten door het hele hok gooien. Nu al zin in!

Ze zijn sowieso sinds januari vreselijk verwend, dus hierna ga ik mij echt inhouden! Afgelopen week heb ik hun ziekenboegbak omgetoverd tot graafbak met beukensnippers. Echt tv-kijken als ze daarmee bezig zijn😊 Het is dus stiekem vooral mijzelf verwennen😅

graafbak.jpg.5efba80c41ea45161f5aa02583c7eac4.jpgbedtafeltje.jpg.1560132b3e8bcd217369dac82cc84197.jpgcatcube.jpg.2659fe80686f1792011366cbef911a87.jpg

Daarnaast heb ik de catcubecollectie uitgebreid, en de aankoop van de eeuw: een bedtafeltje van de Ikea als opstapje voor in het hok!

De plasticzakken hooi in de kamer trok ik echt niet meer, dus na lang zoeken heb ik speelkleedtassen(wie kent het niet😂) gekocht en ze zijn fantastisch! Je kan ze helemaal openschuiven tot een kleed, waardoor de konijntjes er lekker op kunnen spelen als ik er nieuw hooi in doe. De foto is van hun website(Play&go), ik heb ze niet allemaal hoor;)

11204309_playgo.jpg.996936dce543fb4eb81561789042eaec.jpg

• Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, bunnyempress zei:

Scarlett vind het echt lekker dus die rende zoals gewoonlijk weer de volgende dag als een haai met een missie op die grote zak af om te kijken of ze hem open kon scheuren met haar tanden.

Een haai of een haas? 😄

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Mitty zei:

De plasticzakken hooi in de kamer trok ik echt niet meer, dus na lang zoeken heb ik speelkleedtassen(wie kent het niet😂) gekocht en ze zijn fantastisch! Je kan ze helemaal openschuiven tot een kleed, waardoor de konijntjes er lekker op kunnen spelen als ik er nieuw hooi in doe. De foto is van hun website(Play&go), ik heb ze niet allemaal hoor;)

11204309_playgo.jpg.996936dce543fb4eb81561789042eaec.jpg

Ik heb net die play&go opgezocht, had het weleens gezien maar niet gedacht aan hooi opbergen. Maar ze hebben dus een nijntje variant 😍!

https://www.ilovespeelgoed.nl/product/play-go-speelkleed-en-opbergzak-nijntje.html

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, Lollie zei:

Een haai of een haas? 😄

Ik noem ze altijd landsharks - dus land haaien. Omdat ze dan om je heen draaien en dan aanvallen op hun eten als je met hun etensbakjes naar buiten komt.

Dus als ze echt gelijk met haar tanden iets wil grijpen, dan noem ik haar inderdaad haai en geen haas. 😅

19 uren geleden, Mitty zei:

Daarnaast heb ik de catcubecollectie uitgebreid, en de aankoop van de eeuw: een bedtafeltje van de Ikea als opstapje voor in het hok!

Ik had die kleden wel gezien, maar nooit bedacht om te gebruiken voor hooi. Ik loop altijd naar de schuur met een shopper en die vul ik dan met hooi voor ze. Ik denk dat dat teveel hooi is om in zo'n kleed te bewaren? Ik doe 2-3x met een shopper, omdat onze konijnen zo groot zijn. Ik vind het wel een mooie oplossing!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .