Essie nijntje Geplaatst: 5 februari Delen Geplaatst: 5 februari (aangepast) Ik ben overal op internet opzoek geweest naar informatie over mijn geweldige konijnen vriendin Nijntje. Ik kan van alles over haar ras vinden, meissner. Maar niets over hoe oud ze worden. Kan iemand mij hierbij helpen? Ik las nl dat een Franse hangoor tussen de 4 en 5 word. Dus ik schrok een beetje. 5 februari aangepast door Essie nijntje Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lollie Geplaatst: 5 februari Delen Geplaatst: 5 februari Een Franse hangoor is één van de grootste konijnen. Grotere konijnen leven gemiddeld korter. Een meissner is een middelmaat konijn, die leven het langst. Zo uit mijn hoofd was het oudste konijn ooit 24 (weet ik niet helemaal zeker) maar een gezond konijn van normaal formaat kan met goede verzorging vaak wel 10-14 jaar worden. Tussen 4-5 vind ik ook wel jong hoor, voor een Franse hangoor. 5-7 lijkt me logischer. Maar het lijkt me in elk geval niet iets om je direct zorgen over te maken 🙂 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Essie nijntje Geplaatst: 6 februari Auteur Delen Geplaatst: 6 februari Ze is bijna zo groot als een fransje. Ik mag het hopen. Ze is zo ontzettend lief. Ik heb haar meegenomen uit de intratuin omdat ze een misvormd pootje had en een scheef koppie. Zag het al helemaal gebeuren dat ze haar gingen laten inslapen. Nooit een konijn gehad. Maar wat ben ik gek op haar. Bedankt voor jouw reactie Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 6 februari Delen Geplaatst: 6 februari 13 minuten geleden, Essie nijntje zei: Nooit een konijn gehad. Maar wat ben ik gek op haar. En zij zal ook gek op een vriendje als ze die krijgt. Dat is dubbel genieten voor jou en voor Nijntje. Konijnen horen samen te zijn. Ze steunen elkaar en likken elkaar. Op dit forum is veel te vinden. En ...... een fijn konijn kun je in konijnenopvangen vinden. Ze zijn dan vaak al gecastreerd en gevaccineerd en als je dat zelf moet laten doen ben je meer geld kwijt. Je vroeg hoe oud je konijn kan worden maar ..... het is een voedster en een groot percentage krijgt baarmoederkanker. Ik heb een voedster uit een konijnenopvang en ze was al gecastreerd. Kostte wel meer bij de adoptie maar niet zoveel als dat ik het zelf zou laten doen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 6 februari Delen Geplaatst: 6 februari 7 uren geleden, Lollie zei: Een Franse hangoor is één van de grootste konijnen. Grotere konijnen leven gemiddeld korter. Een meissner is een middelmaat konijn, die leven het langst. Zo uit mijn hoofd was het oudste konijn ooit 24 (weet ik niet helemaal zeker) maar een gezond konijn van normaal formaat kan met goede verzorging vaak wel 10-14 jaar worden. Tussen 4-5 vind ik ook wel jong hoor, voor een Franse hangoor. 5-7 lijkt me logischer. Maar het lijkt me in elk geval niet iets om je direct zorgen over te maken 🙂 Gemiddeld 4,2 jaar, volgens een onderzoekje dat wij gedaan hebben in 2016. Heel eerlijk, vrijwel elk groot formaat konijn dat ik ken heeft meerdere gezondheidsproblemen en haalt inderdaad niet heel veel meer dan 4 a 5 jaar hoor. Zelfs met goede zorgen, helaas. https://www.bunnybunch.nl/informatie/hoe-oud-wordt-een-konijn Een meissner hangoor is inderdaad een middelmaatje. Gemiddeld worden die ongeveer 7. Ze kunnen inderdaad wel gewoon ouder worden, 10 a 14 is inderdaad haalbaar. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lollie Geplaatst: 6 februari Delen Geplaatst: 6 februari 2 uren geleden, Evee zei: Gemiddeld 4,2 jaar, volgens een onderzoekje dat wij gedaan hebben in 2016. Heel eerlijk, vrijwel elk groot formaat konijn dat ik ken heeft meerdere gezondheidsproblemen en haalt inderdaad niet heel veel meer dan 4 a 5 jaar hoor. Zelfs met goede zorgen, helaas. https://www.bunnybunch.nl/informatie/hoe-oud-wordt-een-konijn Een meissner hangoor is inderdaad een middelmaatje. Gemiddeld worden die ongeveer 7. Ze kunnen inderdaad wel gewoon ouder worden, 10 a 14 is inderdaad haalbaar. Is die gemiddelde leeftijd niet flink naar beneden gehaald met konijnen die door ziekte bijv. heel jong stierven? En zijn nestjes meegerekend, waarvan er veel in de eerste weken al doodgaan (lijkt me niet, want BunnyBunch, maar dat zou wel uitmaken)? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 6 februari Delen Geplaatst: 6 februari Gemiddelde leeftijd he?! Niet maximale leeftijd! Sterfte in nestjes is niet meegenomen, het ging om de leeftijd van konijnen die gekocht of geadopteerd zijn en dus als het goed is minimaal 8 weken zijn geweest bij aanschaf. Maar er zijn inderdaad veel konijntjes met kwetsbare gezondheid vanaf de start, die inderdaad sterven voor ze 3 jaar zijn of dat niet eens halen. Die zitten inderdaad ook in dit cijfer. Maar er zitten ook mooie uitschieters in naar boven, die de gemiddelde leeftijd weer omhoog halen, zo waren er ook enkele konijnen 15 geworden! Maar dat telt echt allemaal gewoon mee met het gemiddelde. Moeten we dan zeggen we tellen het niet mee als ze in de eerste paar jaar sterven? De meest gekozen leeftijd in de enquête was 8 jaar. En de hoogste leeftijd 15. Maar alle ingevulde leeftijden meegenomen in een gemiddelde kwam het uit op 6.5 jaar (ongeacht formaat). 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 6 februari Delen Geplaatst: 6 februari 10 uren geleden, Evee zei: was 8 jaar. Klopt bij mijn konijnen ook wel ongeveer. Ouder in ieder geval niet. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
happy211 Geplaatst: 11 februari Delen Geplaatst: 11 februari Op 6-2-2023 om 10:24, Evee zei: De meest gekozen leeftijd in de enquête was 8 jaar. En de hoogste leeftijd 15. Maar alle ingevulde leeftijden meegenomen in een gemiddelde kwam het uit op 6.5 jaar (ongeacht formaat). Soms heb je inderdaad meer aan het meest gekozen antwoord dan aan een gemiddelde, omdat daarbij de enkele uitschieters naar boven of naar beneden ook in worden meegenomen. Ik zeg altijd als klanten in de opvang dit aan mij vragen: Konijnen in goede gezondheid kunnen wel 10 jaar worden, of zelfs ouder. Maar helaas is de gezondheid erg kwetsbaar, en als ze laten merken dat er iets mis is, kan het helaas snel fataal worden. Dus garanties heb je nooit, of je nu een jong of een wat ouder konijn adopteert. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten