Ga naar inhoud

Konijn eet niet veel en heeft plakpoep


Billie2021

Aanbevolen berichten

Hoi, ik stond vanochtend op en ik zag dat mijn konijn plakpoep had.. Gisteren had ik zijn etenskorreltjes gegeven en die at hij op (de verpakking is wel verandert en er is een andere samenstelling). Vandaag eet hij maar de helft van zijn korreltjes op en bijna geen hooi meer. Ik heb hem ook niet veel zien drinken vandaag. Hij heeft hele natte/diarree keutels. Vanochtend liep het er als het ware uit. Wat moet ik doen en heeft er iemand tips om zijn poep te kuisen? Alvast Bedankt, ik ben wel zeer bezorgd 😞 Ik kan de eerstvolgende dagen niet naar de dierenarts 😬

Link naar reactie
Delen op andere sites

Konijnen met diarree kunnen uitdrogen, als het diarree is, dan is een dierenarts bezoek echt nodig. Plakpoep is als de blindedarmkeutels aan hun kont blijven hangen, dit is eigenlijk geen diarree. Kun je in geval van nood niet iemand anders met het konijn naar de dierenarts laten gaan?

 

Ik kan je nu wel tips geven, maar het voelt niet goed om een konijn medische zorg te ontzeggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou hiermee ook naar de dierenarts gaan en echt niet lang wachten. Het zou om een wormbesmetting of coccidiose kunnen gaan en dat moet je wel snel behandelen. Zeker vanwege het risico op uitdrogen inderdaad. Het minder eten klinkt niet goed, klinkt ook alsof je konijn niet lekker is.

aangepast door Jamesthebunnybutler
  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, BaasjevanBrownie zei:

Meestal herstelt diarree (als het door verkeerde voeding komt) wanneer ze weer goed hooi eten, maar als hij helemaal niet eet is dat geen goed teken. Dan zou ik denk ook even langs de da gaan.

Welke korrels krijgt hij en hoeveel?

Hij krijgt altijd Versele-Laga cuni adult, maar deze zijn ondertussen veranderd van samenstelling en met de nieuwe samenstelling heeft hij dit dus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is er niemand in je omgeving die met hem naar de dierenarts kan gaan voor jou? Een familielid, vriend of de buren bijvoorbeeld?

Als het lukt zou ik dan ook zo vers mogelijke ontlasting meegeven, zodat dat bekeken kan worden.

 

Hoe ze er aan komen? Dat kan op allerlei manieren. Je kan bepaalde dingen aan je schoenen meenemen, of als er een vogel in de ren poept of een egel of kat in de buurt is kunnen die ook parasieten overbrengen. Sommige dingen kunnen ook via hooi of bodembedekking overgebracht worden (hoewel dat meestal eerder mijt enz. is en niet darmparasieten.) Met andere woorden, je kan dit soort dingen nooit uitsluiten of 100% voorkomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Evee zei:

Is er niemand in je omgeving die met hem naar de dierenarts kan gaan voor jou? Een familielid, vriend of de buren bijvoorbeeld?

Als het lukt zou ik dan ook zo vers mogelijke ontlasting meegeven, zodat dat bekeken kan worden.

 

Hoe ze er aan komen? Dat kan op allerlei manieren. Je kan bepaalde dingen aan je schoenen meenemen, of als er een vogel in de ren poept of een egel of kat in de buurt is kunnen die ook parasieten overbrengen. Sommige dingen kunnen ook via hooi of bodembedekking overgebracht worden (hoewel dat meestal eerder mijt enz. is en niet darmparasieten.) Met andere woorden, je kan dit soort dingen nooit uitsluiten of 100% voorkomen.

Bedankt! Ondertussen heb ik iemand kunnen contacteren die hem morgen naar de DA brengt! Oef!

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Billie2021 zei:

Bedankt! Ondertussen heb ik iemand kunnen contacteren die hem morgen naar de DA brengt! Oef!

En jij heel veel sterkte morgen met de operatie! Vervelend dat nu net je konijn mankerende is en het zo slecht uitkomt om zelf naar de DA te gaan.

Fijn dat er een oplossing is. Maar vooral sterkte voor morgen en morgenavond kun je zeggen: ook dit is weer voorbij.

 

  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .