Ga naar inhoud

Blindedarmkeutels in koppelren


HappyLin

Aanbevolen berichten

Hoi! 

 

We hebben sinds donderdag een voedster (Nikkie) erbij als vriendinnetje voor onze Balou. 
Ze zitten nog in de koppelren. Het koppelen verloopt nu rustig en er is geen stress.

 

Nu vind ik sinds vrijdagochtend steeds mini natte keuteltjes in de ren, waarschijnlijk stukjes Blindedarmkeutels.

 

Vanochtend vond ik in de wc bak (waar Nikkie de hele tijd had gezeten) een trosje blindedarmkeutels. Ze eet ze dus niet op. 
 

De eerste keer dat ik ze vond dacht ik, dat t misschien komt omdat Balou haar niet met rust liet, ze kreeg de kans niet om ze te eten. Maar het is nu al 2 dagen rustig en er lijkt geen stress te zijn. 
 

Ze kregen bij de opvang vooral hooi en kruiden. 
Thuis ben ik verder gegaan met alleen hooi, en ‘s avonds wat andijvie (opbouwen).

De volgende ochtend 30 gram biks voor hun samen, dus 15 gr p konijn. (Balou krijgt normaal meer maar Nikkie moet nog wennen aan de brok) 
 

verder krijgen ze af en toe wat gedroogde kruiden, vooral weegbree.

 

ze eet ontzettend veel hooi dus daar kan het eigenlijk niet aan liggen. 
 

Zie ik iets over het hoofd of zou er iets mis zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oja, misschien handig om te vermelden dat ze donderdag hele kleine keuteltjes had, waarschijnlijk van de stress van het koppelen niet veel gegeten

 

haar normale keutels zijn nu oké, alleen iets donkerder van kleur 

aangepast door HappyLin
Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, Miekmoek zei:

Hoe bedoel je dat ze nog moet wennen aan de brok? Heeft ze het nog nooit eerder gehad, had ze een ander merk? En hoe zwaar zijn ze beide?

Volgens mij kregen de bij de opvang geen brokken, ze is 4 maandjes oud dus nog heel jong. Mijn ram weegt 1,5 kilo, haar gewicht weet ik niet maar wel lichter.

 

ze krijgen hier Bunny Nature junior 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou nog minder biks geven, niet helemaal stoppen, maar rustiger opbouwen. Begin maar met wat ze gewend was. Het andere konijn moet daar helaas aan mee doen. Soms helpt het om het in 2 keer te geven. Ik zou groenvoer nog even achterwege laten en pas als je de goede balans met de biks hebt gevonden daar mee gaan opbouwen. Niet teveel tegelijk veranderen. Eerst de biks en daarna pas groenvoer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .