Ga naar inhoud

Advies gevraagd


Bunny566

Aanbevolen berichten

Ik ben gister met Hubble naar de dierenarts geweest omdat hij niet at en steeds wisselende houdingen aannam. Het hoe en wat staat in het topic over het stappenplan. Vermoeden was beginnende verstopping. Hij kreeg pijnstillende en darmstimulerende injecties en het advies om hem binnen te houden, hij had een temp. van 37 graden.

Toen we thuiskwamen een plek voor hem in de woonkamer gemaakt en peterselie en brokjes voor hem neergezet. Hij begon gelijk te eten. Het keutelen kwam iets later ook goed op gang. En hij leek weer in oude doen. ‘s Avonds nogmaals temperatuur gemeten, toen was het 38,6. Vanmorgen sliep hij wel veel maar was niet onrustig en at ook goed.

Hem om 13:00 weer naar buiten gedaan. Ik heb hem lekker hooi zien eten en hij heeft ook gekeuteld.

Om 16:00 viel het me op dat hij in de ren onder het krukje lag, bij toenadering van Silke ging hij ergens anders liggen. Reden om de dierenarts weer te bellen. Advies om een aantal dagen nog de Emeprid te geven (3 x 0,5 ml) en de Metacam nu voor 24 kg  (dosering hond) en de komende dagen 2 x voor 12 kg. En mocht het slechter gaan weer contact.
Ik heb vanochtend alleen de Emeprid gegeven, 0,7 ml (wou 2 x 0,7 doen). Metacam leek niet nodig dus heb ik niet gegeven.

Ik had net de boel binnen opgeruimd dus heb er eerst voor gekozen om hem samen met Silke in het buitenhok op te sluiten. Met een snugglesafe maar mijn ervaring is dat hij daar niet echt gebruik van maakt. Zijn temperatuur was nu 37,3. Ik meet vanavond nog een keer.

Wat is wijsheid, toch naar binnen halen of zou het zo ook kunnen?

En in een verwarmde of onverwarmde kamer, nu is het temperatuurverschil ook best wel groot.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die temperatuur is niet goed. Ik zou zelf in dit geval kiezen voor naar binnen halen en de temperatuur minimaal een dag goed te hebben voor hij weer terug naar buiten gaat. Als hij geen gebruik maakt van de snugglesafe dan warmt hij niet voldoende op. De vraag is wel waar die ondertemperatuur vandaan komt als hij wel weer eet en keutelt.

Is er naar het gebit gekeken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het erg lastig. Hij heeft net wel peterselie, brokjes en wortelloof aangenomen. Hij oogt ook weer beter maar dat zegt dan ook niet zoveel, blijkbaar doet de pijnstiller wel z'n werk.

Qua temperatuur twijfel ik wel een beetje aan de juistheid, er leek wat (zachte) poep voor te zitten. Ik temperatuur hem sowieso straks nog een keer.

De dierenarts heeft in z'n bek gekeken maar verder niet.

Toch, als ik zie hoe hij gaat verliggen, heb ik het idee dat het eerder zijn buik is. Die voelde ook wat voller.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hem vandaag nog binnen gehouden. Wou niet weer de fout maken om hem te snel naar buiten te doen.

Hij is druk met zich wassen, hooi eten, korte dutjes doen en met Pieter flirten en paren…

Morgen weer lekker naar buiten en naar Silke. De medicatie bouwen we langzaam af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij is weer actief en eet goed. Hij krijgt vandaag nog 2 x Emeprid en 1 x Metacam.

Morgen ga ik naar 1 x Emeprid en nog 1 x Metacam. En dan waarschijnlijk stoppen. Ik kan vanuit onze woonkamer in de ren kijken dus kan hem mooi in de gaten houden. Helemaal gerust durf ik nog niet te zijn maar het ziet er tot nu toe goed uit.

Silke was blij hem weer terug te hebben, ze heeft hem gistermiddag wel drie keer uitgebreid gewassen. Hubble genoot van alle aandacht 😄 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .