Geertje77 Geplaatst: 17 maart 2008 Delen Geplaatst: 17 maart 2008 Hoi,Teuntje en Tooske zijn nu bijna 3 maanden oud (broer en zus en komen uit de opvang, en ik heb ze een kleine maand). Ze zitten samen binnen in een kooi, binnenkort ga ik ze scheiden. Teuntje moet nog gecatreerd worden.Teuntje en Tooske zijn een kruising rex en waarschijnlijk een wilde papa. Na de castratie van Teuntje en de hereniging met Tooske gaan ze naar buiten in een ren.Nu had ik hiervoor onze Guus, een franse hangoor. Nu heb ik wel zeer bewust voor Teuntje en Tooske gekozen (wist alleen niet dat vader wild was), maar het lijkt me toch leuk om weer zo'n goede lobbes erbij te nemen.Maar hoe kan ik dat het beste gaan aanpakken??Teuntje moet dus tijdelijk alleen vertoeven. Kan ik dan het beste nu al een jonge franse hangoor voedster bij Tooske zetten?? En als ik erbij ben, de 3 konijnen samen laten rondlopen en aan elkaar laten wennen. (en zorgen dat ze niet gaan rijden!!),zodat de 3 nu al op jonge leeftijd aan elkaar wennen??Of kan ik beter wachten tot Teuntje en Tooske na de castratie herenigd zijn en de ren in gaan en dan de hangoor erbij??Alvast bedankt.Groetjes van Geertje en :bunny:Teuntje en :bunny2:Tooske. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Petradhd Geplaatst: 17 maart 2008 Delen Geplaatst: 17 maart 2008 Als je ze nu alledrie al bij elkaar zou zetten heb je een probleem. Rijden is een manier om de rangorde te bepalen, en het zou dus niet goed zijn om ze uit elkaar te halen als ze gaan rijden. Mocht er dan serieuze seks plaatsvinden is het gebeurd voor je er erg in hebt en zit je met een of twee zwangere voedsters. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Geertje77 Geplaatst: 17 maart 2008 Auteur Delen Geplaatst: 17 maart 2008 Als je ze nu alledrie al bij elkaar zou zetten heb je een probleem. Rijden is een manier om de rangorde te bepalen, en het zou dus niet goed zijn om ze uit elkaar te halen als ze gaan rijden. Mocht er dan serieuze seks plaatsvinden is het gebeurd voor je er erg in hebt en zit je met een of twee zwangere voedsters. Bedankt voor dit advies, dat wist ik niet.Kan dan wel nu een jonge franse hangoor bij Tooske zetten als ze gescheiden wordt van Teuntje of zal ik dan beter wachten tot Teuntje en Tooske na de castratie weer bij elkaar mogen, en dan direct de 3 tegelijk koppelen??groetjes:bunny4: Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunny ranch chanty Geplaatst: 17 maart 2008 Delen Geplaatst: 17 maart 2008 Als je ram nu 3 maanden is kan ie al geholpen worden.En hoeft ie niet gescheiden te worden van de voedster .Die is met 4 maanden vrucht baar.Dan kun je meschien een fransoos uit de opvang nemen en koppelen aan deze 2.Als het lukt dan is het gelik geslaagd.Maar zou dat pas doen als broer en zus 4 maanden zijn. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten