Ga naar inhoud

Koko's kwaaltjes

Lollie
 Delen

Aanbevolen berichten

Nou, dat zul je maar net zien in het weekend. Koko wilde vanochtend niet komen eten. Ze bleef in haar huisje zitten, alle keutels in het hok zagen er wel normaal uit. Ik heb haar gepakt, gebit etc. bekeken, vitamine C moest ik er echt in proppen. Het oppakken zelf deed ze ook niet moeilijk over (al is ze van zichzelf ook al wel heel tam). Brokjes was ze niet in geïnteresseerd, plakje wortel heeft ze wel iets van 3 hapjes van genomen toen ik ze voor haar neus hield, daarna hield ze die ook voor gezien. Meadow loop hetzelfde. Dierenarts gebeld, kon pas kwart over 5 terecht of ik moest naar een andere dierenarts, toch gewacht tot kwart over 5 aangezien ik er wel wat in kon krijgen. Voor zover ik gezien heb heeft ze het grootste deel van de middag verder in de stoffen banaan doorgebracht. Ik had hooi voor haar neus gelegd met flink kruiden erdoorheen. Zul je maar net zien vlak voor je naar de dierenarts wil gaan, ze had ineens en opleving en kwam bij het deurtje zelf een brokje halen. Een spriet hooi en een stukje meadow loop nam ze ook ineens weer aan. Het hooi wat ik bij haar had neergelegd was weg, daarvan weet ik niet of Wol dat voor haar neus had weggekaapt of dat ze dat zelf heeft opgegeten. Het plakje wortel had Wol al eerder gestolen. Ik ben alsnog met haar naar de dierenarts gegaan, Wol mocht ook mee. Dierenarts heeft temperatuur opgemeten en naar de darmen geluisterd, dat was allemaal in orde. Ik heb metacam meegekregen wat ze s'ochtends en s'avonds moet krijgen, het eerste spuitje kreeg ze alvast bij de dierenarts. Maandag moet ik bellen hoe het dan gaat. Eenmaal thuis was ze al actiever dan ze tussen de middag was, ze heeft zelfs even op eigen initiatief een sprietje meegepikt bij de hooiruif. Ze zal wel trek hebben gehad. Ik heb een snugglesafe in het hok gelegd, daar zat Wol net lekker op (die profiteert graag van de kwaaltjes van zijn echtgenote) en nu Koko. Ze lijkt er weer helemaal bovenop, maar aan de andere kant zal ze vast niet zomaar gestopt zijn met eten. Ik denk dat de pijnstilling zijn werk doet. Terwijl ik dit typ zit ze ineens weer lekker te dineren bij de hooiruif.

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Cavia's hebben toch ook vaak gebitsproblemen? In mijn ervaring van vroeger gebeurde waren er best een aantal die hier mee kampten. Meestal zat het achterin de bek, als eigenaar niet zo te spotten dus. Heeft de dierenarts toevallig we;goed kunnen kijken, met een kijker?

Link naar reactie
Delen op andere sites

42 minuten geleden, Kolino zei:

Cavia's hebben toch ook vaak gebitsproblemen? In mijn ervaring van vroeger gebeurde waren er best een aantal die hier mee kampten. Meestal zat het achterin de bek, als eigenaar niet zo te spotten dus. Heeft de dierenarts toevallig we;goed kunnen kijken, met een kijker?

Ik dacht ook aan gebitsproblemen, maar de dierenarts heeft geen foto gemaakt of met een kijker gekeken. Vanmorgen trof ik haar bij de hooiruif aan, er was flink wat hooi gegeten vannacht. Toen ze doorhad dat ik wakker was begon ze te gillen, ze begon enthousiast aan de brokjes en kwam zelf vragen naar haar vitamine C. Toen ik haar oppakte voor de metacam wilde ze weglopen, de metacam likte ze vervolgens zo uit het spuitje. Aan de ene kant ben ik blij dat ze weer helemaal gezond lijkt, aan de andere kant vraag ik me ontzettend af wat dat gisterochtend nou geweest kan zijn. Ik zal maandag even vragen naar de optie gebitsproblemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze is de hele dag normaal blijven doen. Ik heb haar zien drinken en aan het hooi, ook nu zit ze weer samen met haar vriend hooi te eten. Ze was lekker actief. Ze is zelfs met een voerbal in de weer geweest. Mijn omgeving denkt dat ze gewoon een ik-heb-nergens-zin-in-dag heeft gehad en gezond is verder, ik zou ze graag geloven maar ze zal toch niet zomaar gestopt zijn met eten? Wortel en meadow loop probeerde ze gisteren wel, ze wilde geen brokjes en nam wel gras aan. Dan lijkt mij, op harde dingen kauwen deed zeer. Haakjes?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .