IsaB Geplaatst: 27 januari Delen Geplaatst: 27 januari Ik heb 3 jonge vrouwtjes gerbils (4 maanden oud). Van de ene op de andere dag vechten ze elkaar uit het nest, met bloed en wonden aan toe. 2 liggen er daarna in het nest, de derde ligt geïsoleerd in het huisje. Wat moet ik doen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 27 januari Delen Geplaatst: 27 januari Apart zetten en een andere oplossing bedenken. Ik weet niet genoeg van het koppelen van gerbils om je daarin advies te geven. Maar het klinkt alsof er één buiten de groep is gevallen. Die zou ik apart zetten, laten herstellen en in de tussentijd uit gaan zoeken wat de mogelijke oplossingen zijn. Misschien dat je twee tweetallen kan maken en voor de gerbil die alleen komt te zitten een maatje via een knaagdierenopvang kan vinden? Ik weet dat gerbils koppelen niet makkelijk is, maar heb er zelf te weinig ervaring mee om je er goed advies in te kunnen geven. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bambi&Fendi Geplaatst: 28 januari Delen Geplaatst: 28 januari Meteen de gerbil die geïsoleerd zit uit de kooi halen. Gerbils zijn inderdaad moeilijk te koppelen, vaak gaat het beter wanneer ze met z'n tweeën zijn, in plaats van met z'n drieën. Bij een drietal valt er regelmatig een buiten de groep. Het beste wat je inderdaad kan doen is twee tweetallen houden, en de geïsoleerde gerbil met een nieuwe koppelen. Want je wil geen herhaling van het gevecht. Hoe gaat het nu met ze? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
IsaB Geplaatst: 29 januari Auteur Delen Geplaatst: 29 januari Bedankt voor jullie hulp! De geïsoleerde gerbil zit nu in een apart hok. Ze is heel eenzaam. Ze gaat volgende week naar de dierenopvang om gekoppeld te worden. De andere 2 lijken het prima met elkaar te kunnen vinden. Hoewel ik ze wel opnieuw tam moet maken. Ze zijn wat schichtig. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
IsaB Geplaatst: 29 januari Auteur Delen Geplaatst: 29 januari Bedankt voor jullie hulp! De geïsoleerde gerbil zit nu in een apart hok. Ze is heel eenzaam. Ze gaat volgende week naar de dierenopvang om gekoppeld te worden. Update: De andere 2 vechten nu ook met elkaar met bloed en wonden tot gevolg! Ze gaan nu alle 3 uit elkaar. 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bambi&Fendi Geplaatst: 29 januari Delen Geplaatst: 29 januari 1 uur terug, IsaB zei: Update: De andere 2 vechten nu ook met elkaar met bloed en wonden tot gevolg! Ze gaan nu alle 3 uit elkaar. Ojee. Is het hok wel groot genoeg? Want gerbils zijn erg territoriaal en hebben de ruimte nodig. Het kan ook zijn dat de geur van de geïsoleerde gerbil nog te sterk in het hok hing. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.