YvonneH Geplaatst: 17 maart 2008 Delen Geplaatst: 17 maart 2008 Hoi allemaal, Ik hoop dat jullie zin hebben om mij even te helpen:Zoals sommigen hier misschien nog weten is Elmo vorig jaar bij ons gekomen als vriendje voor Knuffel. De koppeling ging aardig maar Knuffel was altijd onzettend bazig en joeg wel achter Elmo aan. Knuffel likte Elmo ook helemaal af maar Elmo heeft dat nooit terug gedaan (ook teken van dominantie).Hij was dus niet van plan om toe te geven en zei zeker niet. Na een week is dat toen fout gegaan en Elmo heeft Knuffel flink verwond. (hij had een paar kale plekjes op z'n kont maar verder niks) Sinds die tijd heb ik hem niet meer durven koppelen. Mijn vraag:Hoe groot is de kans dat hij dit bij een ander ook doet? Of zou ik beter alleen kunnen houden? Binnen dan of buiten laten? (eerst kon hij met Knuf door het gaas neuzen en dat ging prima, maar Knuf is er niet meer dus nu is hij echt alleen)Ik weet dat hij met een cavia in een hok gezeten heeft. Ik hoor graag jullie mening hierover want ik weet het niet meer en blijf twijfelen want ik wil niet nog een gewond konijn (als het zover zou komen dan he). Groetjes Yvonne Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
kelly1986 Geplaatst: 17 maart 2008 Delen Geplaatst: 17 maart 2008 dat het bij knuf en elmo fout is gegaan is niet perse een feit dat het met elmo en een ander konijn ook fout moet gaan.waarschijnlijk hebben de karakters van elmo en knuf mekaar toch niet zo gelegen en heeft de dominantie van knuf daar ook een grote rol in gespeeld. daarbij heeft elmo nu een hele tijd alleen gezeten en is hij het koppeldrama wel vergeten. met een andere voedster is er dus zeker een kans je te wagen. met een cavia.. zou ik persoonlijk niet doen. er zijn hier natuurlijk mensen die wel caven en konijn samen hebben zitten.maar gezien het feit dat de voedingsbehoefte heel anders is ben ik ook van mening dat een echt soortgenootje nog altijd de meeste vreugde met zich mee brengt...ook in het achterhoofd houdend het verhaal van sven de verkrachte cavia..... had je een voedster in gedachten of wat zijn je plannen als je elmo wilt koppelen aan een dame? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
YvonneH Geplaatst: 17 maart 2008 Auteur Delen Geplaatst: 17 maart 2008 O, maar ik wil ook eigenlijk geen cavia hoor, ik heb er niks mee (Kev wel).Dat was meer ter informatie zeg maar:$.Ik zit al heel lang te twijfelen omdat hij toch alleen is enzo. Als ik vriendlief nog zo gek krijg zou ik best van de zomer een vriendinnetje voor hem willen. Alleen ik kan zijn karakter niet goed inschatten. Hij is tegen ons erg wantrouwig (gaat op zich goed hoor maar hij blijft angstig als je hem aait, dus dicht bij hem komt). In Knuf heeft hij nooit intresse getoond maar dat was ook best een dictatortje natuurlijk. Door het gaas hebben ze nooit ruzie gehad. Knuf zocht hem altijd op, hij ging ook bij haar kijken maar niet zo lang. Als onze andere 2 dames bij hem komen kijken doet hij veel drukker en gaat echt hen en weer rennen enz (doen zij ook) Kobus daarentegen heeft hij ook weleens voor z'n hok gezien en die vind hij dan wel weer aardig:blink: (2 rammetjes dus)Ik heb nog geen dame op het oog ofzo hoor, ik wil eerst beslissen wat te doen en dan rustig verder kijken. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
kelly1986 Geplaatst: 17 maart 2008 Delen Geplaatst: 17 maart 2008 gezien het feit dat het door het gaas heen ook goed ging denk ik datje dus best een kansje met hem kunt wagen...ik vermoed dat de karakters van knuffel en hem mekaar gewoon nite gelegen hebben en ze te zeer aan mekaar gewaagd waren! het beste idee voor hem en jou.... lijkt me dan om naar een opvang te gaan.de mense daar hebben veel ervaring met koppelen en kunnen zijn karakter dan wel goed inschatten en samen met jou een passende dame zoeken!én mocht na onverhoopt thuis niet goed gaan kun je altijd terug gaan met elmo om een andere dame uit te zoeken! wat dan hopenlijk niet nodig is!er zal tussen alle konijnen vast een dame zijn die bij elmo past!! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunny ranch chanty Geplaatst: 17 maart 2008 Delen Geplaatst: 17 maart 2008 ach yvonne je bent welkom hier hoor:$ Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
YvonneH Geplaatst: 17 maart 2008 Auteur Delen Geplaatst: 17 maart 2008 Bedankt allebei!En Cindy, als ik mijn vriend zover krijg kom ik graag naar je toe met Elmo hoor! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunny ranch chanty Geplaatst: 17 maart 2008 Delen Geplaatst: 17 maart 2008 is goed meis neem je ook je tent mee dan!!! cindy Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
YvonneH Geplaatst: 17 maart 2008 Auteur Delen Geplaatst: 17 maart 2008 Is goed hoor, zal er dan eentje aanschafffen :bunny1: Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Petradhd Geplaatst: 17 maart 2008 Delen Geplaatst: 17 maart 2008 Je kan ook een tent lenen, konijnenvrouwtje heeft er nog wel eentje staan bij de konijnen Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunny ranch chanty Geplaatst: 17 maart 2008 Delen Geplaatst: 17 maart 2008 Ja op de camping rabbit hutch Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Emsaa Geplaatst: 17 maart 2008 Delen Geplaatst: 17 maart 2008 Hey! Ik denk dat je ook wel een kansje kunt wagen hoor .Opzich zou Elmo wel met een voedster overweg moeten kunnen .Misschien was het inderdaad het dominante gedrag van Knuf . Gr Emma Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
YvonneH Geplaatst: 17 maart 2008 Auteur Delen Geplaatst: 17 maart 2008 Ik zal tegen die tijd wel even een plekje reserveren dan:bunny1:Maar eerst even met m'n vriend onderhandelen (vind me nu al gek, maarja als Knuf er nog was geweest hadden we er ook 6 dus..:baby:) en het hok van Knuf groter maken. Dat is nu 1.10 hoog (2 verdiepingen), 55 diep en 1.44lang en dat vind ik eigenlijk wel te klein voor een koppeltje. En dan nog met Cindy overleggen he:baby: Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunny ranch chanty Geplaatst: 17 maart 2008 Delen Geplaatst: 17 maart 2008 Ik hoor het wel als het zo ver is....................koffie staat klaar. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
YvonneH Geplaatst: 17 maart 2008 Auteur Delen Geplaatst: 17 maart 2008 Ah, dat is fijn, alvast bedankt! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten