To van de Veluwe Geplaatst: 26 januari Delen Geplaatst: 26 januari Pelgrimstochten Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Okki Geplaatst: 26 januari Delen Geplaatst: 26 januari Tenger Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Annasbeestenbende Geplaatst: 26 januari Delen Geplaatst: 26 januari Geregeld Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Okki Geplaatst: 26 januari Delen Geplaatst: 26 januari Elders Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Suus1978 Geplaatst: 26 januari Delen Geplaatst: 26 januari Moeilijk!! Ik weet echt niks. En twee ipv drie letters helpt niet echt. Zelfs de Van Dale zegt: geen resultaat. Heeft @Okkinu gewonnen of juist verloren? 😄 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bambi&Fendi Geplaatst: 26 januari Delen Geplaatst: 26 januari Dan maar alleen de laatste letter doen? 😁 Als het echt niet anders kan.. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 26 januari Delen Geplaatst: 26 januari 1 uur geleden, Suus1978 zei: Moeilijk!! Ik weet echt niks. Ik wel 😉 Ersatzkoffie 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Suus1978 Geplaatst: 27 januari Delen Geplaatst: 27 januari Dat is geen Nederlands woord. Dat is vals spelen! 😄 Maar vooruit. Fierljeppen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Annasbeestenbende Geplaatst: 27 januari Delen Geplaatst: 27 januari Pepernootjes Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Okki Geplaatst: 27 januari Delen Geplaatst: 27 januari Jesses Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Annasbeestenbende Geplaatst: 27 januari Delen Geplaatst: 27 januari Sesame Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Okki Geplaatst: 27 januari Delen Geplaatst: 27 januari Ameland Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bambi&Fendi Geplaatst: 27 januari Delen Geplaatst: 27 januari Andijvie Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 27 januari Delen Geplaatst: 27 januari 7 uren geleden, Suus1978 zei: Dat is geen Nederlands woord. Dat is vals spelen! Nee, zeker is dit geen vals spelen. Het is ingeburgerd geweest in Nederland al vanaf WO 1 Ersatz? Definitie: zn. woord van Duitse oorsprong, een vervangproduct van mindere kwaliteit. Synoniem: surrogaat, vervangingsmiddel, substituut, slechte imitatie, slap aftreksel Tijdens de Eerste Wereldoorlog was ‘ersatz’ al snel een toverwoord voor de vele vervangproducten die gebruikt werden voor de bereiding van of in de plaats van heel wat basisvoeding. Niet alle ‘ersatz’ waren bovendien even geschikt voor menselijke consumptie. Zo werd er al eens kalk toegevoegd aan brood en deed baksteenpoeder al eens dienst als surrogaat voor cacao. Heel wat mensen werden ook ziek van het gebruik van deze ‘chemische’ producten. Welk lidwoord (de of het): "de ersatzkoffie" of "het ersatzkoffie", wij helpen je graag. ... In de Nederlandse taal gebruiken wij de ersatzkoffie. En er is nog veel meer over te vinden op internet. Dus geen valse beschuldiging he? 😉😉😉 Iemand (beschuldigde mij van vals spelen. 🙂 🙂 ) 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Suus1978 Geplaatst: 27 januari Delen Geplaatst: 27 januari Je hebt me overtuigd! Ik heb er echt nog nooit van gehoord, van surrogaat dan weer wel. Zo zie je maar, ik leer niet alleen over konijnen maar ook over de Nederlandse taal! Vierendelen (gezellig! )🙈 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Annasbeestenbende Geplaatst: 27 januari Delen Geplaatst: 27 januari Lendendoek 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 27 januari Auteur Delen Geplaatst: 27 januari Oekraïner 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Okki Geplaatst: 27 januari Delen Geplaatst: 27 januari Nerveus 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 27 januari Delen Geplaatst: 27 januari 3 uren geleden, Suus1978 zei: Vierendelen (gezellig! )🙈 Suusje, Suusje toch. We gaan verder waar we gebleven waren, Jij moest een woord maken met: Iemand. Bambi&Fendi zei: Andijvie en toen heb ik Iemand gezegd. Dus de volgende moet weer een woord met and maken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Suus1978 Geplaatst: 27 januari Delen Geplaatst: 27 januari Oh ja, nu zie ik het! 🤦🏻♀️ Dit is overduidelijk te ingewikkeld voor mij. Geen spelletjes meer, ik ga vanaf nu alleen nog caviafilmpjes op Instagram kijken. Kan ik geen mensen beledigen en schop ik ook niks in de war 😄 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 27 januari Delen Geplaatst: 27 januari 10 minuten geleden, Suus1978 zei: Geen spelletjes meer, ik ga vanaf nu ......weer gezellig meedoen. Hahaha. Jij mag een woord met 'man' verzinnen. Juist leuk zulke gebeurtenissen. Dat maakt het nu juist leuk. Ik mis trouwens Lollie op het forum. Waar die uithang? Iemand Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bobbyonthefloor Geplaatst: 28 januari Delen Geplaatst: 28 januari Anderhalf Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Okki Geplaatst: 28 januari Delen Geplaatst: 28 januari Alfafa Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bambi&Fendi Geplaatst: 28 januari Delen Geplaatst: 28 januari afasie Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Okki Geplaatst: 28 januari Delen Geplaatst: 28 januari Sieraad Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.