Ga naar inhoud

Hulp nieuw verblijf

Xde.bb
 Delen

Aanbevolen berichten

Hallo!

Ik wil graag een goed verblijf maar ben radeloos. Mijn voedster is echt een grote knager, ze knaagt aan alles binnen haar bereik, de ondergrond, de ren. Ik moet elke keer de ren opnieuw vastzetten onderaan met dubbelzijdig tape omdat ze 'm zovaak kapot ropt dat ze t hele hek verplaatst 😬. Ik gebruik grote zachte handdoeken met daaronder puppypads omdat ze beide nog niet zindelijk zijn hoewel ik ze dit al maanden op verschillende wijzes probeer aan te leren. 

Ik weet op dit moment echt niet wat ik moet doen want ik ga echt door de handdoeken heen omdat ze elke dag in de was moeten, ook zijn ze al erg toegetakeld omdat ze aan alles knaagt.

Nogmaals ik ben al een tijd aan het 'potty' trainen, heb een grote bak voor hun behoeften die bevestigd is aan een ruif met hooi (waardoor ze dus kunnen eten en poepen tegelijk, wat ze dus niet doen 🙈).

Ook geef ik ze elke dag genoeg verschillende opties qua knagen maar toch blijft ze aan de rest knagen. 

Dus ik ben op zoek naar iemand die antwoord kan geven op de volgende puntjes:

1. Wat is een goeie ren/hekken die stabiel blijven staan en die ze niet zomaar opzij kan gooien? Ze staan binnen

2. Wat is de beste optie qua ondergrond? Het liefst 1 waarbij knaagoptie niet zo makkelijk is en die gemaakt is voor onzindelijkheid 

Link naar reactie
Delen op andere sites

AL9nZEXj5LPwSJG0evAFcvu1ATIaVpZBoBSoaKTZ2W0rRLwDcDP36XOqxFKDW68al2uASugTLmONnMgR4SXy65OgFJXvxkvMNITtEwQC8oElWtCWcRfFTQbLq6stIXnWpEm5gBCzRo_3SBWpvm9mCgiNCD_F=w1218-h914-no?authuser=0

Ik vind dit een schitterende ren en ook nog mooi ook. Lollie heeft uitgezocht dat het een kattenren is en als je daar op googelt, kun je ze vinden. Het lijkt me dat hier niet veel aan te knagen valt. Anders moet je houten panelen nemen (laten maken) die je aan de binnenkant met gaas bekleedt. Dan valt er ook weinig te knagen.

Als ondergrond kun je vinyl nemen maar je moet wel zorgen dat de randen buiten de ren uitsteken anders beginnen ze bij de rand. Ik heb op de randen ijzer gedaan en nu blijven ze er af. Maar dat is een houten hok en daar kon ik in timmeren.

Het lijkt er op dat op de foto ook vinyl gebruikt is. Het is praktisch, warm maar ook degelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vinyl is inderdaad de beste ondergrond. Als je een niet gladde versie neemt kunnen ze er goed op rennen en springen. Bij plasjes kan je het gelijk even droogmaken met keukenpapier of meteen dweilen. Waarschijnlijk worden ze met vinyl ook sneller zindelijk omdat het urine niet opneemt en niet gaat stinken. Let er inderdaad op dat ze niet bij de randen kunnen, anders knagen ze er wel aan.

Wat voor ren heb je? Inderdaad is een grote en zware kitten of puppyren een goede optie. Die krijgen ze echt niet zo snel van zijn plaats.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, To van de Veluwe zei:

AL9nZEXj5LPwSJG0evAFcvu1ATIaVpZBoBSoaKTZ2W0rRLwDcDP36XOqxFKDW68al2uASugTLmONnMgR4SXy65OgFJXvxkvMNITtEwQC8oElWtCWcRfFTQbLq6stIXnWpEm5gBCzRo_3SBWpvm9mCgiNCD_F=w1218-h914-no?authuser=0

Ik vind dit een schitterende ren en ook nog mooi ook. Lollie heeft uitgezocht dat het een kattenren is en als je daar op googelt, kun je ze vinden. Het lijkt me dat hier niet veel aan te knagen valt. Anders moet je houten panelen nemen (laten maken) die je aan de binnenkant met gaas bekleedt. Dan valt er ook weinig te knagen.

Als ondergrond kun je vinyl nemen maar je moet wel zorgen dat de randen buiten de ren uitsteken anders beginnen ze bij de rand. Ik heb op de randen ijzer gedaan en nu blijven ze er af. Maar dat is een houten hok en daar kon ik in timmeren.

Het lijkt er op dat op de foto ook vinyl gebruikt is. Het is praktisch, warm maar ook degelijk.

Wow wat mooi!

Ik vind deze ren echt prachtig, ik kan 'm alleen niet vinden op google. Heb je toevallig ook een link?

Link naar reactie
Delen op andere sites

45 minuten geleden, Miekmoek zei:

Vinyl is inderdaad de beste ondergrond. Als je een niet gladde versie neemt kunnen ze er goed op rennen en springen. Bij plasjes kan je het gelijk even droogmaken met keukenpapier of meteen dweilen. Waarschijnlijk worden ze met vinyl ook sneller zindelijk omdat het urine niet opneemt en niet gaat stinken. Let er inderdaad op dat ze niet bij de randen kunnen, anders knagen ze er wel aan.

Wat voor ren heb je? Inderdaad is een grote en zware kitten of puppyren een goede optie. Die krijgen ze echt niet zo snel van zijn plaats.  

Top dankjewel! Dan ga ik zeker eens kijken naae vinyl.

Qua ren had ik zelf nog helemaal niet nagedacht over puppy of kittenren, ik had zelf altijd al een ren voor konijnen maar ik ben erachter gekomen dat deze dus helaas niet geschikt is voor alle konijnen 🙈

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet alleen konijnenrennen zijn niet geschikt voor konijnen, ook konijnenhokken zijn niet geschikt voor konijnen. 🤪

Een panelenren is prima voor tijdelijk, als ziekenboeg, iets afzetten zodat ze er niet aan zitten, dat soort dingen. Maar als permanente huisvesting is een konijneren te laag en te licht. Puppyrennen zijn een stuk steviger en hoger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, Miekmoek zei:

Konijnenrennen zijn niet geschikt voor de meeste konijnen 😆 Ze zijn naast te licht ook meestal te laag, veel konijnen kunnen er zo overheen springen 😅

16 minuten geleden, Evee zei:

Niet alleen konijnenrennen zijn niet geschikt voor konijnen, ook konijnenhokken zijn niet geschikt voor konijnen. 🤪

Een panelenren is prima voor tijdelijk, als ziekenboeg, iets afzetten zodat ze er niet aan zitten, dat soort dingen. Maar als permanente huisvesting is een konijneren te laag en te licht. Puppyrennen zijn een stuk steviger en hoger.

Ja ik had echt zo'n "in elkaar zet" pakket. Allemaal van die losse hekjes waaruit je zelf een groot verblijf kon maken maar stabiel zijn ze echt zeker niet 😅

Jammer dat ze dat dan verkopen als iets voor konijnen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, To van de Veluwe zei:

google eens op: kattenren panelen met plexiglas

Dan bij afbeeldingen kijken en zie je veel soorten.

Ohja ik heb ze gevonden super!

Allemaal bedankt voor jullie hulp & tips! 🤗

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 23-1-2023 om 01:07, To van de Veluwe zei:

Uuuh beetje gek om mijn eigen foto bij iemand anders tegen te komen 😅 misschien kun je in vervolg even linken naar het topic waar de foto stond ipv de foto overnemen? Dankjewel!

De panelen zijn overigens van kattenrennen.eu en ze zijn echt ideaal, kan het zeker aanraden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben gaan zoeken waar je geschikt vinyl kan kopen, maar ik vind het nog best lastig. Bij veel online webshops wordt er hulp voor het leggen van de vloer inbegrepen bij de aankoop, maar je kan het toch gewoon zelf neerleggen? Heeft iemand tips waar je het kan kopen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Dollie zei:

Uuuh beetje gek om mijn eigen foto bij iemand anders tegen te komen

Ik heb het hier al bij diverse topics gezet en ook gevraagd waar je het vandaan hebt. Maar er werd  nooit op gereageerd. En elders heb ik gezegd dat ze van Dollie zijn 😉 . Ik vind ze erg leuk om te zien en Lollie had ons al geïnformeerd over kattenrennen.eu.  Dat je dat hebt kunnen vinden. Had ik dat maar eerder geweten. Die nare panelen met die lange pennen die steeds krom buigen. Grrr. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, To van de Veluwe zei:

Ik heb het hier al bij diverse topics gezet en ook gevraagd waar je het vandaan hebt. Maar er werd  nooit op gereageerd. En elders heb ik gezegd dat ze van Dollie zijn 😉 . Ik vind ze erg leuk om te zien en Lollie had ons al geïnformeerd over kattenrennen.eu.  Dat je dat hebt kunnen vinden. Had ik dat maar eerder geweten. Die nare panelen met die lange pennen die steeds krom buigen. Grrr. 

Ik lees niet alle topics dus dat kan ja. Ik heb de foto verwijderd want ik vind het niet zo prettig dat deze door andere mensen gepost wordt, maar je kan natuurlijk altijd rechtstreeks naar de website verwijzen 😄

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .