Ga naar inhoud

Koppelpoging drie konijnen

Evee
 Delen

Aanbevolen berichten

Ik had de kleppen van de schuilhokken nog open, maar gistermiddag toch van één van de schuilhokken dicht gedaan. Dat lijkt ook allemaal goed te gaan. Het is best wel koud geweest, ik wil ze toch lekker warme plekjes geven 😄 

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is eigenlijk best schattig. Sofie zit overdag veel aan "haar" kant in de toiletbak bij de deur en Brenda aan "haar" kant, dus de kant waar ze voorheen woonden toen het nog gescheiden was. Harold wisselt dan om de zoveel tijd van kant, dan weer wast en snoezelt hij bij de ene dame, dan weer bij de andere. Ik kan niet zeggen dat ze als drietal nou echt hecht zijn, maar ik heb ook niet het gevoel dat ik hier één konijn echt mee te kort doe. Het gaat denk ik wel lastig worden als Harold de eerste zou zijn die overlijd, maar ik hoop dat hij nog lang bij mij (en zijn harem) blijft 😄 

• Vind ik leuk 2
  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Minder schoonmaakwerk is het eigenlijk niet hoor, het oppervlak is gewoon hetzelfde. Ik heb niet minder toiletjes gezet en ze hebben gewoon nog twee grote schuilhokken staan. Dat laat ik voorlopig ook gewoon lekker zo. En ze keutelen nog her en der wat territoriaal op het moment, dus eigenlijk is het nu zelfs meer poetsen dan voor de koppeling 😄

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Evee zei:

Het gaat denk ik wel lastig worden als Harold de eerste zou zijn die overlijd, maar ik hoop dat hij nog lang bij mij (en zijn harem) blijft 😄 

Ja dat bedacht ik me ook al, maar wilde je daar niet aan laten denken zo kort na het verlies van Joris. En wie weet hoe het over een poos gaat of dat hij helemaal niet als eerste gaat. 

En anders heb je straks alsnog 2 koppels 😂 kun je er weer 2 rammen bijhalen. Haha, dan kom je er nooit 🙈Ik hoop voor je dat het anders gaat lopen. Voor nu is het iig super dat het zo goed gaat en heb je een leuk drietal. Verder maar niet teveel aan denken. 

Grappig dan dat ze toch nog zo hun eigen kant opzoeken en Harold van de een naar de ander 😂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha ja dan zit ik inderdaad weer terug op twee koppels 😄 Ach ja, er zijn ergere dingen dan dat, de ruimte is flexibel genoeg en groot genoeg daarvoor. 

Ze zoeken hun eigen kant op, maar zitten eigenlijk maar 15 cm van elkaar vandaan hoor 😄 Er zit alleen nog een tussenschot tussen in dat deel. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Evee zei:

Haha ja dan zit ik inderdaad weer terug op twee koppels 😄 Ach ja, er zijn ergere dingen dan dat, de ruimte is flexibel genoeg en groot genoeg daarvoor. 

Ze zoeken hun eigen kant op, maar zitten eigenlijk maar 15 cm van elkaar vandaan hoor 😄 Er zit alleen nog een tussenschot tussen in dat deel. 

Grappig dan hoe dat zo gaat. Zijn ze helemaal gewend natuurlijk om zo naast elkaar te zitten. Maar sowieso positief dat ze elkaar dulden en hopen dat dat verder uitbreid. Sowieso krijgen ze allebei aandacht van Harold en Harold nu dubbelop 😂

Link naar reactie
Delen op andere sites

In deze fase van een koppeling (ze zitten nu 2.5 week samen) zie je niet meer zo snel verschil in het gedrag, met de tijd zullen ze hopelijk meer naar elkaar toe trekken. Of hetblijft zoals het nu is, dat is even afwachten. Het gaat prima voor nu in ieder geval 🙂 Geen stress of onrust meer, en dat is het belangrijkste. 

• Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

• 3 weken later...
  • 2 maanden later...

Ik zie dat ik op de laatste vraag niet meer gereageerd had.

De afgelopen maanden was er nog wel regelmatig wat jagen rond etenstijd, Brenda en Sofie waren nog wel afstandelijk. Er was acceptatie, maar geen vriendschap. Toch nog wel wat rivaliteit.

Het ritje naar de dierenarts voor de vaccinaties (stukje koppelen onder stress) hielp daar wel al mee mee. Maar toch, het heeft echt even tijd nodig gehad.

En dan was het ook precies voorjaar, wat - hoewel iedereen gecastreerd is - toch wel invloed heeft.  In maart heb ik de eerste veranderingen in het verblijf gemaakt, de zandbak kwam terug. Daar was iedereen blij mee, hoewel Sofie en Brenda die zandbak nog niet echt deelden, sprong de één er bij, ging de ander er uit. Harold had het overigens wel druk met het wassen en vertroetelen van zijn dames. Vorige maand de schuilhokken eens anders neergezet en de indeling wat veranderd. Ook dat ging prima en veroorzaakte geen onrust. 

Met regelmaat duikt de vraag "hoe lang duurt een koppeling" op hier op het forum. In dit geval is het dus zelfs een groepskoppeling. 

Heel eerlijk: ik heb nu, eigenlijk sinds deze week, pas het gevoel dat ze echt gekoppeld zijn. Dat de rust er is, de rangorde volledig bepaald is, en dat ieder tevreden is het met het plekje in de groep. 

In dit geval is er dus 5 maanden nodig geweest voor de koppeling. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Dank voor alsnog je antwoord. Ik vind het erg interessant hoe zoiets gaat. Waardevolle informatie. Dit is ook goed voor iedereen -die er niet mee bekend is- om te lezen dat een koppeling niet zo maar iets is en geduld een schone zaak. Soms heb je geluk en is het meteen goed zoals bij Bobby en Floor het geval was. Echter volgens mij is dat meer uitzondering.

aangepast door bobbyonthefloor
Foutje hersteld
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb één keer gehad dat een koppeling zo simpel was als samen zetten, snuffelen aan elkaar en vervolgens gewoon relaxed naast elkaar neerfloppen. En dat was alles wat er van enig koppelgedrag te zien was. Dus echt in een minuut voorbij. Dat was dus echt liefde op het eerste gezicht.

De meeste koppelingen zijn toch ietsje lastiger dan dat, hebben iets meer tijd nodig. Maar als de klik er is, komt het wel goed met rust, ruimte en geduld.

In dit geval was het natuurlijk toch wel een poging met konijnen die niet op karakter uitgezocht waren bij elkaar, maar  "de drie die over waren". Dan probeer je alles waar je enige invloed op hebt, zo prettig mogelijk te maken voor de konijnen en hoop je dat er acceptatie komt. Gelukkig is dat in dit geval gelukt.

• Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .