Ga naar inhoud

Koppelpoging drie konijnen

Evee
 Delen

Aanbevolen berichten

Namu mocht het ook van wat dichter bij bekijken. 

IMG_20230122_090549.jpg

Wel een driedubbel hek er tussen 🙂

normaal heeft ze niet veel interesse in onze konijnen, wel in wilde die wegrennen. Maar ze zitten nu toch op een andere plek en rennen meer door de koppeling. Maar ze deed het netjes. De konijnen vonden het wel even spannend dat ze er stond, alerte houdingen. Maar het is wel fijn als Namu gewoon in de tuin kan deze week terwijl de konijnen daar zitten. Wel met toezicht natuurlijk!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weer een paar uur verder, maar het is nog niet spannender 😄 Het is eigenlijk vrij rustig. Wat ook goed is, de spanning is er wel wat van af bij iedereen. Sofie is in ieder geval gestopt met het in de billen bijten bij Brenda. Sofie en Brenda negeren elkaar vooral. Harold zit soms alleen, soms bij één van de twee dames. Dat veroorzaakt nu geen gejaag meer, dus dat is wel positief. Vanaf nu is het gewoon geduld hebben. 

• Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb goede hoop dat ze wel samen kunnen leven 🙂

Ik laat ze voorlopig gewoon nog op dit neutrale terrein zitten tot ze echt wat meer naar elkaar toe gaan trekken. Harold zit afwisselend al wel bij de dames, dus dat is goed. De dames kunnen nu ook gewoon bij elkaar in de buurt komen zonder gejaag, en dat is ook positief. Af en toe rennen ze nog wat, maar de pit is er wel uit aan het gaan.

De rennen kan ik dan ondertussen nog een paar keer goed schrobben. De nachthokken heb ik al een kwartslag gedraaid zodat de indeling anders is. Het middenpaneel moet er nog wel tussenuit maar het is wel handig als mijn man daar even mee helpt en die is er pas woensdag weer. Maar goed, ik denk dat ik ze in ieder geval tot volgend weekend hier wil houden, en dan kijk ik even hoe de verhoudingen tegen die tijd zijn.

• Vind ik leuk 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag 4. Nog meer zooi 🤣 maar eigenlijk weinig bijzonderheden. Weinig jagen, weinig onrust. Brenda zit nog veel op zichzelf. Als Brenda en Sofie bij elkaar zijn knorren ze wat, is de houding nog wat ongemakkelijk, zo van ik vertrouw de boel nog niet volledig, maar verder geen gedoe. Harold zit het meest bij Sofie, maar af en toe ook bij Brenda. Ik heb hem Brenda uitgebreid zien wassen gistermiddag. 

IMG_20230124_092413.jpg

• Vind ik leuk 9
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op zich ging het vorige keer ook niet mis, alleen viel Joris toen ontzettend buiten de boot. Hij werd totaal door de andere konijnen buitengesloten. Zijn vriendin (Brenda) ging er eigenlijk met de buurman vandoor 😉 Dat vond ik sneu voor hem, en hij was ook niet de makkelijkste om te koppelen. Daarom toen de keuze gemaakt hem gewoon bij Brenda te laten en voor Harold een nieuwe vriendin te zoeken. 

Ik heb het idee nu dat Harold zijn "harem" wel leuk lijkt te vinden en dat het afhangt van Sofie en Brenda. Ze hoeven voor mij niet de klefste vriendinnen te worden, als ze elkaar maar wel gewoon accepteren als huisgenoten. Dat Harold het dan druk krijgt met wassen en knuffelen van twee dames, en gewassen en geknuffeld worden door twee dames lijkt mij niet echt een probleem te zijn 😄 En ik denk zomaar dat Sofie de extra ruimte ook wel kan waarderen met haar acrobatische streken.

• Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag 6. Nog meer zooi in de ren 😂. Toch merk ik dat als ik iets verander in de ren er nog wel wat onrust is, dus ik laat het maar voor wat het is. Brenda trekt nu meer naar de andere twee konijnen toe. De eetmomentjes zijn nu gewoon drie konijntjes op een rij. Ze blijven voorlopig nog hier zitten, ik denk dat ik ze zondag ga verplaatsen naar het uiteindelijke verblijf.  Er zijn nog wel momentjes dat er wat gejaagd wordt, maar steeds minder. Sofie probeert met regelmaat haar hoofd aan te bieden zodat Brenda haar wast. Die doet dat soms, maar niet elke keer (ze zal wel denken, ik blijf niet bezig).

Screenshot_20230126_134655_Gallery.jpg

• Vind ik leuk 13
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt!

Het is lastig hoor, zelf je eigen konijnen koppelen 🙂 Ik heb het inmiddels al heel wat keren gedaan, zowel eigen konijnen als van bekenden. Maar met je eigen konijnen heb je meer een band, voel je meer met ze mee als ze een knauw krijgen van een ander. Als ik de konijnen van iemand anders koppel kan ik daar veel beter objectief naar kijken dan bij mijn eigen konijnen. De eerste dagen werd Brenda best wel nagezeten door Sofie, verloor ze aardig wat haar en zat ze veel alleen. Dan heb ik echt met haar te doen. Maar dan probeer ik te bedenken wat ik zou doen als het niet mijn eigen konijnen waren, en dan had ik gewoon doorgezet, dus dat moet ik dan zelf met de eigen konijnen ook gewoon doen.

Het cameratoezicht vind ik zelf heel fijn bij een koppeling, omdat je toch de neiging hebt veel te kijken, en als ik de schuur in stap stoppen ze in eerste instantie allemaal met wat ze aan het doen zijn om te kijken of ik lekkere dingen kom brengen 😄  Op de camera zie je dan toch beter wat ze doen als ze alleen zijn. Hij neemt op bij beweging, dus ik kan gewoon terugzien als het onrustig was. Of als er één midden in beeld besluit zichzelf te gaan wassen (blijkbaar was het een wasplek waar ik de camera heb gezet).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kan ik me voorstellen, je bent veel bezorgder over je eigen konijnen. Maar aan de andere kant ben je ook nieuwsgieriger en is het ook wel fijn om alles te kunnen volgen, lijkt me. Die cam lijkt me ideaal, ik zou anders ook steeds gaan gluren en dan verstoor je het idd, dus dit is wel top. Wel spannend naar hun eigen verblijf! Het is te hopen dat het daar ook goed blijft gaan.

Bij mij is dat eens mis gegaan (maar goed dat was na een speeddate, dat zou ik ook niet meer zo snel doen, na een weekje koppelvakantie ging het prima). Maar ik blijf het toch altijd een spannende vinden (ook na de herkoppeling na de castratie van Ukkie vond ik dat een ding). Blijft toch hun territorium en hoe reageren ze dan? 

Ik ben heel benieuwd hoe het gaat, spannend hoor! Hopelijk gaat alles goed en heb je straks een leuk groepje in een megaren!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .