Ga naar inhoud

Koppelpoging drie konijnen

Evee
 Delen

Aanbevolen berichten

Helaas is Joris afgelopen woensdag overleden, waardoor zijn vriendin, Brenda, nu alleen zit. Zij is echt een konijnen-konijn, lekker sociaal, behoefte aan een maatje.

Niet het konijn dat lang alleen moet zitten dus. Omdat ik eigenlijk terug wil naar één koppel, ga ik proberen of ze bij mijn andere koppeltje kan.

Drietallen zijn niet ideaal, vaak valt er een konijn  buiten de groep.  Gewaagd dus, maar de konijnen die ik heb zijn voor mijn gevoel wel konijnen die geschikt zijn voor de dynamiek die een konijnengroep heeft. Harold en Brenda gaan wel samen, dus het is zien of Sofie en Brenda elkaar mogen. We gaan het gewoon proberen. 

Lukt het niet dan is plan B dat Brenda een eigen maatje krijgt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De konijnen zitten nu aan hun ontbijt en ik heb in het schuurtje een koppel ren opgezet, neutraal terrein dus. 

De hond is uitgelaten,  het oppaskonijn verzorgd. Alles dus klaar om te starten. 

Ik drink nu even een bakje koffie om ze tijd te geven te eten en dan ga ik van start. 

De ren is denk ik iets van 3.5 meter oppervlakte in deze opzet.

Screenshot_20230121_100633_Gallery.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als plan c werd er door het konijnenbaasje waar ik bij oppas geopperd dat brenda ook aan dat konijntje gekoppeld kan 🤣 zij zit sinds eind vorig jaar helaas alleen (maatje had ook ec😢) . Maar nee, Brenda is veel te leuk, die blijft lekker hier 😄

• Haha 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

En ik ben tot de conclusie gekomen dat ze alle drie wel wat mollig zijn 🤣

Van Brenda is dat logisch, ik gaf ze meer ivm Joris. Maar het andere koppel krijgt maar 18 gram brok samen (beide wegen nog geen 2 kg) dus dat had ik niet direct verwacht.

• Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zitten nog samen. Sofie is best pittig.  Harold en Brenda zijn eigenlijk vrij rustig en lief naar elkaar. Maar Sofie is de onruststoker. Even zien hoe het verder ontwikkelt.  Er staan nu wat meer objecten in, ik had het idee dat Brenda en Harold dat wel fijn  zouden vinden 😅

IMG_20230121_121534.jpg

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het idee dat als Sofie niet zo knorrig zou doen en gewoon zou zeggen "hey jongens, ik wil de baas zijn!" Dat zowel Harold als Brenda zo iets zou hebben van "ja prima hoor, doe jij maar alsof je de baas bent". 

Maar Sofie lijkt niet te snappen dat in iemands billen bijten dat nou niet direct overbrengt 😉 

• Haha 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is met vlagen nog onrustig, vooral omdat Sofie dan Brenda opjut. Als Brenda en Harold elkaar opzoeken gaat dat prima, die hebben wel echt een klik. Maar als Sofie daar dan weer bij komt, vind ze dat Brenda daar weg moet. Tussendoor ook wel rust waarbij ieder een momentje voor zichzelf heeft en elk in een eigen hoekje zit. Ze hebben alle drie van het groenvoer gegeten en ik heb net de schuurdeur dicht gedaan. Daarna zag ik op camera dat het even weer wat onrustig was, maar hopelijk vinden ze wel een plekje voor de nacht. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hopelijk komt Sofie een beetje tot rust, wil ze haar vriendje niet delen? 😉 Even een stomme vraag, als het niet lukt, zijn Harold en Brenda dan niet een betere match? Geen idee hoor, ik ken ze natuurlijk niet. Jij kunt dat beter inschatten, maar het was een vraag die in mij op kwam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minuten geleden, Kolino zei:

Hopelijk komt Sofie een beetje tot rust, wil ze haar vriendje niet delen? 😉 Even een stomme vraag, als het niet lukt, zijn Harold en Brenda dan niet een betere match? Geen idee hoor, ik ken ze natuurlijk niet. Jij kunt dat beter inschatten, maar het was een vraag die in mij op kwam.

Dat is ook al in mij opgekomen inderdaad, een seniorenkoppel maken van Harold en Brenda, en Sofie dan een nieuw vriendje laten zoeken. 

Maar het is nu rustig en ik heb geen haast, wie weet snapt Sofie snel dat het met drie konijnen ook gewoon leuk is.

Volgens mij zijn Harold en Brenda gewoon moe van haar. Ze is ook zo druk en beweeglijk 🤣

• Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .