Bonster17 Geplaatst: 20 januari Delen Geplaatst: 20 januari Hallo allemaal, Ik ben een weekje bezig met het koppelen van mijn voedster Bonnie (NHD) van 6 met een leuke ram van 3, Frasier. Nu vroeg ik me af of ik tussendoor het hok waar ze nu in verblijven kan schoonmaken? Het oude hooi opvegen en even een doekje (alleen water, geen azijn) over de vloer halen? Een van de twee heeft door wat stress wat plakpoep, dus het ruikt niet zo fris. Is het probleem voor de (nog fragiele) rangorde als ik op deze manier het hok even schoonmaak? Alvast heel erg bedankt! Anne, Bonnie en Frasier. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 21 januari Delen Geplaatst: 21 januari Ja hoor! Ik zou inderdaad wat rustig doen met sopjes met veel geur, maar vegen, vochtige doek er door, opruimen, toiletbak verschonen, dat kan. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bonster17 Geplaatst: 24 januari Auteur Delen Geplaatst: 24 januari Heel erg bedankt voor je antwoord. Helaas zijn ze na een paar goede dagen weer gaan vechten (2e keer nadat alles 2 a 3 dagen goed ging en ze heerlijk lagen te knuffelen) 😞 Er was niks veranderd aan het hok, niet gepoetst, geen dingen erbij, eten ging prima en op het moment van vechten was er geen eten. Ik snap er niks van... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 24 januari Delen Geplaatst: 24 januari Wat bedoel je met vechten? Echt als een bolletje bijtende, schoppende konijnen over de grond? Of meer jagen, rijden en daarbij wat haar uit trekken? Als het echt vechten is, dan is het geen match en passen de konijnen niet bij elkaar. Dat is wat je bepaald tijdens een koppeling, of de karakters van de konijnen bij elkaar passen en ze een leven samen zien zitten of niet. Het ene stel vliegt elkaar in de eerste 10 minuten al in de haren, anderen zijn wat rustiger en afwachtender en doen dat bijvoorbeeld pas na een week. Neutraal terrein is daarbij heel belangrijk om het een eerlijke kans te geven zonder dat territorium mee speelt, maar dat geeft nog geen garantie voor succes. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten