Jamesthebunnybutler Geplaatst: 20 januari Delen Geplaatst: 20 januari Mijn buitenkoppeltje woont in een vierkante ren van 4 m2. De helft van het dak is dicht, verder is de hele ren van gaas. In de winter, zeker met die forse regenbuien, zorgt dat ervoor dat de tegels altijd nat zijn. Uiteraard hebben ze een droog nachtverblijf, maar ik merk dat de konijnen daar niet veel in zitten en dat ze daardoor continu natte poten en natte billen heeft. Nu heeft Kyra leverfalen en plast heel veel, waardoor ze sowieso sneller nat is aan de onderkant (in de zomer blijft ze meestal droog). Ik vind de ren te klein en ik vind het sneu dat ze altijd in de nattigheid zitten. Dat wil ik dus anders. De staart van Kyra is nu denk ik zo lang nat geweest dat ze wat kleine korstjes boven op haar staart heeft. De ren staat naast ons tuinhuisje en het liefst zou ik een doorgang maken naar het tuinhuisje, zodat ze daar altijd beschut en droog kunnen zitten. Het tuinhuisje wil ik dan voor een deel afzetten met een puppyren, zodat ik ook nog opbergruimte over heb. Nu alleen de vraag: hoe zal ik dat doen? De ren staat iets van 1,5 meter van het tuinhuisje af, omdat de ren anders voor de deur van het tuinhuisje staat. We moeten dus iets van ren verbindingsstuk maken naar het tuinhuisje toe. Ik dacht aan een buis, maar misschien is een los overdekt rennetje een betere optie. Een gat maken in het gaas van de huidige ren en dat veilig afdekken, dan een nieuw stukje ren eraan koppelen en een opening maken in het tuinhuisje. Zou dat iets zijn? Of zijn er nog andere ideeën? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dollie Geplaatst: 20 januari Delen Geplaatst: 20 januari Ik zat vorig jaar zelf naar deze (met name de laatste) te kijken: of deze: Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jamesthebunnybutler Geplaatst: 20 januari Auteur Delen Geplaatst: 20 januari Wow, dank je. Dat ziet er veel handiger uit dan een hele koppelren eraan maken en dit sloopt ook niet de hele bestaande ren. Jij hebt het uiteindelijk dus niet aangeschaft? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dollie Geplaatst: 20 januari Delen Geplaatst: 20 januari Ja, dat was ook mijn gedachte inderdaad. Ik twijfelde (nog steeds een beetje eigenlijk) om vanaf de grote ren een tunneltje naar de ren op het grasveld te maken voor mijn groep. Alleen, daar moet ik dan een nieuwe ren maken want ik heb de ren die er eerst stond uiteindelijk niet meer terug gezet, en ik vind het spannend met de halfwilde konijnen. Het voordeel is dat ze dan zelf naar de koelste plek in de tuin kunnen lopen terwijl zij nogal in een heet hoekje zitten helaas. Maar komt weer neer op de eeuwige strijd tussen 'ik wil ook nog een stukje tuin voor mezelf' en 'het is fijner/leuker/beter voor de konijnen' 😅 1 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marjoleink Geplaatst: 21 januari Delen Geplaatst: 21 januari Ik heb deze als verbinding tussen het hok en de ren. Ik heb er transparant tafelzeil op geniet tegen het inregenen. Het is geen volwaardige ren, want hij is aan een kant open. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jamesthebunnybutler Geplaatst: 21 januari Auteur Delen Geplaatst: 21 januari Naar zoiets zat ik inderdaad ook te kijken. Zou ook een optie kunnen zijn. Dan moet ik mijn huidige ren wel helemaal slopen, dus ik denk dat die buizen mijn voorkeur hebben. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 23 januari Delen Geplaatst: 23 januari Op 21-1-2023 om 06:31, Jamesthebunnybutler zei: dat die buizen mijn voorkeur hebben. Ik heb een buis in de ren en je kunt er met gemak een tuinstoel overheen zetten. Dat heb ik ook gedaan en ga er wel eens zitten. Dus zo'n flexibele buis van de foto's zit je ook niet in de weg in de tuin. Je zet er gewoon tuinmeubels of wat dan ook overheen. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bobbyonthefloor Geplaatst: 23 januari Delen Geplaatst: 23 januari Niet mijn topic maar ik word hier ook wijzer van want ook wij willen uitbreiden. Dank! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 23 januari Delen Geplaatst: 23 januari Volgens mij heb je er al best goed overnagedacht 🙂 Je zou ook nog een kattenluikje in je tuinhuisje kunnen zetten bij de doorgang, evt in combinatie met een ren of tunnel. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 23 januari Delen Geplaatst: 23 januari Elders op het forum zag ik nog een foto staan met buizen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.