mammafelina Geplaatst: 20 januari Delen Geplaatst: 20 januari Zijn er mensen die ervaring hebben met of een mening hebben over het Renske hondenvoer? Ik heb de indruk dat Ollie niet zo goed tegen iets in het Royal Canin voer dat hij nu krijgt kan. Zijn ontlasting is recent onderzocht, maar daar is niets afwijkends uitgekomen. Nu ondersteun ik hem met probiotica omdat zijn ontlasting met name in de avond best dun is. Ik overweeg dus om over te stappen naar Renske voer en wil dan gaan variëren met alle soorten en smaken die geschikt zijn voor Ollie, dus van vers vlees uit de vriezer, blikvoer en brokjes. Ik ben benieuwd naar ervaringen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 21 januari Delen Geplaatst: 21 januari Wij hebben die gestoomde maaltijd bakjes wel eens gehad vroeger, als we gingen kamperen in plaats van diepvries voedsel. Maar zowel keiko als qila at dat niet heel graag. Een keertje was prima, maar langere termijn aten ze echt met lange tanden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 21 januari Auteur Delen Geplaatst: 21 januari 2 uren geleden, Evee zei: Wij hebben die gestoomde maaltijd bakjes wel eens gehad vroeger, als we gingen kamperen in plaats van diepvries voedsel. Maar zowel keiko als qila at dat niet heel graag. Een keertje was prima, maar langere termijn aten ze echt met lange tanden. Ik hoor dat dus vaker. Heb naar carnibest gekeken, maar Ollie heeft daar maar zo weinig van nodig per dag dat ik steeds een halve worst weg zou moeten gooien. Nooit gedacht dat het vinden van “goed” hondenvoer zo lastig zou zijn 😅 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bambi&Fendi Geplaatst: 21 januari Delen Geplaatst: 21 januari 3 uren geleden, mammafelina zei: Heb naar carnibest gekeken, maar Ollie heeft daar maar zo weinig van nodig per dag dat ik steeds een halve worst weg zou moeten gooien. Je zou dat ook eventueel kunnen snijden. Toen mijn hond carnibest kreeg, sneed ik dat altijd in de juiste hoeveelheid stukken. De rest in de vriezer, en één stuk in de koelkast zodat dat kon ontdooien voor de dag er na. En dan haal je elke keer een stuk uit de vriezer voor in de koelkast Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 21 januari Delen Geplaatst: 21 januari 3 uren geleden, mammafelina zei: Ik hoor dat dus vaker. Heb naar carnibest gekeken, maar Ollie heeft daar maar zo weinig van nodig per dag dat ik steeds een halve worst weg zou moeten gooien. Nooit gedacht dat het vinden van “goed” hondenvoer zo lastig zou zijn 😅 Carnibest is er ook in 500 gram rollen. En ik heb ook klanten die met een kleine hond wel een kilo rol bestellen, die ze echt met een heel goed scherp mes snijden als het bevroren is, en dus portie plakken uit de vriezer halen om te ontdooien. . Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 21 januari Delen Geplaatst: 21 januari Maar met een klein hondje zijn er wel meer alternatieven hoor. Energique bijv. zijn kleine portie stukjes. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 21 januari Auteur Delen Geplaatst: 21 januari 2 uren geleden, Evee zei: Carnibest is er ook in 500 gram rollen. En ik heb ook klanten die met een kleine hond wel een kilo rol bestellen, die ze echt met een heel goed scherp mes snijden als het bevroren is, en dus portie plakken uit de vriezer halen om te ontdooien. . Je kan de carnibest dus snijden als hij nog bevroren is? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 21 januari Auteur Delen Geplaatst: 21 januari (aangepast) 2 uren geleden, Evee zei: Maar met een klein hondje zijn er wel meer alternatieven hoor. Energique bijv. zijn kleine portie stukjes. Heb je nog meer voorbeelden? Misschien ook van goede brokjes icm blik of vers voer? Ken je carnilove? 21 januari aangepast door mammafelina Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 21 januari Auteur Delen Geplaatst: 21 januari Ik heb ook naar butternut box gekeken, dat spreekt me op zich wel aan, maar kost voor Ollie ongeveer 60 euro per maand. Dat vind ik wel een beetje aan de dure kant. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 22 januari Auteur Delen Geplaatst: 22 januari 20 uren geleden, mammafelina zei: Ik heb ook naar butternut box gekeken, dat spreekt me op zich wel aan, maar kost voor Ollie ongeveer 60 euro per maand. Dat vind ik wel een beetje aan de dure kant. Net even gekeken wat Edgard en Cooper per maand kost voor Ollie. Een combi van brokken en natvoer kost 78 euro. Duurder dan de butternut box dus. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 22 januari Delen Geplaatst: 22 januari Is dat natvoer zo duur dan? Yula krijgt de brokjes en dat kost ons 50 euro voor anderhalve maand. En ze is een heel stuk groter dan Ollie. Lastig dat hij zo moeilijk eet zeg. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 22 januari Auteur Delen Geplaatst: 22 januari 1 uur geleden, Eefje zei: Is dat natvoer zo duur dan? Yula krijgt de brokjes en dat kost ons 50 euro voor anderhalve maand. En ze is een heel stuk groter dan Ollie. Lastig dat hij zo moeilijk eet zeg. 1,79 per dag. Ollie zou dagelijks ongeveer 70 gram brokken en 1 kuipje natvoer nodig hebben. Nu van de Royal Canin krijgt hij 70 gram brokjes en 1 zakje natvoer. Ja, super vervelend dat hij slecht eet. Wil ook liever niet te veel switchen, maar moet wel iets hebben wat hij goed wil eten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 22 januari Delen Geplaatst: 22 januari Is dat natvoer nog steeds per se nodig? Eet hij zijn brokken nog steeds niet goed zonder? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 22 januari Auteur Delen Geplaatst: 22 januari Persè nodig denk ik niet, maar ik wil graag de combi geven. Ik heb nu de butternut box besteld. Woensdag wordt het geleverd. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bammyflurry Geplaatst: 22 januari Delen Geplaatst: 22 januari Ik voer al vele jaren 's morgens Renske brok en 's avonds KVV, meestal Energique. Tijdens vakantie of in het weekend voer ik ook wel eens Renske gestoomd. Het wordt hier altijd graag gegeten (door verschillende honden, groot en klein). De ontlasting is altijd mooi stevig en weinig (wel fijn met opruimen) en ze hebben mooie glanzende vachten. Ik ben het gaan voeren toen ik eens op een evenement met Renske in gesprek kwam. Ook de honden van mijn moeder en mijn zus krijgen Renske. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 23 januari Delen Geplaatst: 23 januari Butternut Box zijn ook stoommaaltijden geloof ik he? Daar heb ik geen ervaring mee. Carnibest is niet makkelijk te snijden, je hebt wel echt een goed koksmes nodig dat scherp is, maar ja, dan kan het wel. Ik heb klanten die het doen zo. Ik zou mij er even opnieuw in moeten verdiepen, de kvv. Wij zijn tevreden over carnibest en er zelf verkooppunt van. Ik probeer wel eens andere merken, maar ik merk toch dat Namu de carnibest natuurvoeding gewoon het lekkerst vind. Andere merken bevatten vaak ook meer vocht, dat merk je als je het in de koelkast hebt en het ontdooit is. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 23 januari Auteur Delen Geplaatst: 23 januari Butternut zijn inderdaad ook stoom maaltijden. Ik hoop zo dat hij het wil eten. Gisteren heeft hij zo goed als niets gegeten terwijl het de afgelopen weken qua eten best goed ging. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 23 januari Delen Geplaatst: 23 januari En als je diner maakt van de brokjes, helpt dat nog? Een beetje water er bij doen? Dat is heel ouderwets 😉 Maar kan soms wel zorgen dat ze het makkelijker eten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 23 januari Auteur Delen Geplaatst: 23 januari 31 minuten geleden, Evee zei: En als je diner maakt van de brokjes, helpt dat nog? Een beetje water er bij doen? Dat is heel ouderwets 😉 Maar kan soms wel zorgen dat ze het makkelijker eten. Goed idee! Ik kan me nu je het zegt herinneren dat mijn ouders dat vroeger ook wel deden. Vanmiddag even proberen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 24 januari Auteur Delen Geplaatst: 24 januari Vandaag Ollie zijn brokjes 2x als diner aangeboden. Hij heeft zonder problemen alles opgegeten. Blijft alleen nog over dat zijn ontlasting zeer wisselend is. Hopelijk wordt dat met butternut beter. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.