Ga naar inhoud

Nieuw maatje voor Elmo

pakyakker
 Delen

Aanbevolen berichten

Zaterdag is het zo ver dan gaat Elmo naar Stichting Cavia in Bakkeveen voor een date. Hij is niet gecastreerd dus dat wordt wel wat lastiger. Zelf kan ik er helaas niet bij zijn want ik moet werken, maar ik wilde toch dit topic beginnen. Ik ben heel benieuwd waar hij mee thuis komt.

Onze knappe beer.💕

20221231_143634.jpg

• Vind ik leuk 7
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet zeggen dat hij heel verlegen is. Hij verstopt zich nog in het huisje, wel logisch als je opeens in een ander hok zit met een Elmo. Ik heb hem voorzichtig geaaid en hij is wel zacht. Verder heb ik hem nog niet goed kunnen bekijken. Wil hem ook nog een beetje met rust laten om te wennen. Ik vind hem wel prachtig. Echt een dotje om te zien.

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Koko en Wol zijn nu alweer maanden hier en ook echt heel tam, maar in het begin mocht ik ze echt nog niet aaien. Dat heeft meerdere maanden geduurd, maar nu kunnen ze er ook echt van genieten. Als je hem nu al kan aaien zonder dat hij wegrent komt dat echt wel goed. Lekkere groentjes uit de hand geven, nergens toe dwingen, de "lekkere plekjes" vinden, dan schreeuwen ze je tegemoet als je binnen komt.

• Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Suus1978 zei:

Dit is een teddy cavia denk ik?

Dacht ik ook ja. Ook echt een teddybeer-uiterlijk, daar wil je meteen mee knuffelen. Rexjes hebben stugge haartjes en krullende snorharen. De caviaopvang waar Koko en Wol vandaan komen gaf aan dat de cavia's zelden raszuiver zijn, Koko waarschijnlijk een mix met een peruvian erin, maar ik twijfel daar toch aan, ik denk dat ze best een raszuivere peruvian kan zijn. Maar uiteindelijk maakt het ook niet uit 🤷‍♀️

Screenshot_20230122_003123.thumb.jpg.59d3fa146c0211b82e14fb4eea7801e7.jpg

• Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 21-1-2023 om 15:59, pakyakker zei:

Dit is hem dan. Ozzie! Gecastreerd beertje en wordt geschat op 2 jaar oud.

IMG-20230121-WA0007.jpg

Wat een leukert! 🥰
Ik ben ook een paar keer bij de opvang in Bakkeveen geweest om cavia's op te halen voor mijn neefjes en nichtjes. Wat zitten daar veel cavia's he?  Als je daar voor het eerst komt weet je niet wat je ziet!

• Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, pakyakker zei:

Het is allemaal nog zo onwennig. Elmo vind alles prima. Ozzie is echt schuw.

20230122_131324.jpg

Ach, wat sneu voor Ozzie. Hij zit inderdaad een beetje angstig naar Elmo te gluren onder het trapje. Misschien moet hij gewoon wennen. Cavia's zijn van nature schichtig en wie weet wat dit mannetje al heeft meegemaakt. Lekker eten, een berg hooi en een veilig schuilhuisje doen vast wonderen. Elmo is wel lief voor hem, toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .