Ga naar inhoud

Hoe lang heb jij al konijnen?

Evee
 Delen

Hoe lang heb jij al konijnen?  

98 leden hebben gestemd

1. 1. Hoe lang heb jij al konijnen?

• Minder dan 1 jaar
      15
    • 1 - 5 jaar
      22
    • 5 - 10 jaar
      19
    • 10 - 15 jaar
      18
    • 15 - 20 jaar
      11
    • Meer dan 20 jaar
      13

Aanbevolen berichten

Hoe lang ben jij al een konijnenbaasje?

Tel de jaren dat je konijnen hebt bij elkaar op. Dus als je bijv. als kind een konijn had, toen een tijd niet, en nu als volwassene weer, dan tel je de jaren op en vul je dat aantal in.

Ik ben benieuwd hoe lang de gemiddelde bunnybuncher konijnen heeft 😄 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu vrijwel 8 jaar aan één stuk. Vroeger hebben mijn zusje en ik drie keer een konijn gehad. De eerste is niet oud geworden, die hadden we misschien maar een jaar. De andere twee hebben we beiden een jaar of drie, vier gehad, schat ik. Ook ooit nog eens een konijn overgenomen van een vriendin toen we al kinderen hadden, dat diertje heeft bij ons ook nog een jaar of drie geleefd. Toen nog altijd een konijn alleen in een hokje, maar toen wist je niet beter. Alles bij elkaar kom ik op tegen de 20 jaar. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gestemd voor 15-20 jaar

In 1995 kregen wij ons eerste konijn toen ze een jonkie was. Die is bijna 10 geworden. Daarna een zwervertje uit het asiel waar ik stage liep en vrijwilligerswerk deed, die heb ik 5 jaar gehad. Toen mijn eerste ram, die is helaas maar 4 geworden. Toen hij overleed was ik er zo kapot van dat ik geen konijnen meer wilde. Ook woonde ik nog thuis.

Maar toen begon mijn broer aan konijnen nadat ze beide katten kort na elkaar verloren aan ouderdom. Echter rekende mijn broer niet op de vastberadenheid van een ongecastreerde ram. Dus kwamen er na 8 jaar weer konijnen in mijn leven. Ze waren 11 maanden toen ze bij ons kwamen wonen. Het rammetje was de kleinste uit het nest en heeft het niet gered. Zijn zus woont inmiddels 8 maanden bij ons en heeft 3 maanden geleden een nieuwe vriend uitgezocht bij de opvang

Link naar reactie
Delen op andere sites

Grappig om te lezen dat veel mensen toch als kind konijnen gehad hebben 🙂 Ik niet.

Mijn vader heeft postduiven en vond dat genoeg. Ik had wel altijd in de zomervakantie oppasdieren, parkietjes, konijnen en hamsters van vrienden en familie kwamen dan bij ons logeren en dan had ik toch leuk een tijdje huisdieren van mijzelf 😄 Met postduiven als huisdier had ik minder geluk, mijn spikkel, speedy en balletje verdwenen vrij jong helaas... 😢 Toen heb ik dus maar geen favoriete duif meer gekozen, ik had het gevoel dat ik ze geen geluk bracht. Het oppassen op dieren van anderen vond ik wel een mooie tussenoplossing en mijn ouders ook. Toen ik uiteindelijk op mijzelf ging en zelf mocht beslissen kwamen de konijnen er natuurlijk wel en is het misschien wel iets uit de hand gelopen 😉 Met bunnybunch als gevolg.

• Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het koppel dat ik nu heb zijn mijn eerste konijnen en ze worden al weer bijna 6 jaar! Als kind hadden we vooral cavia's die in een grote ren in de tuin leefden. Maar het schoonmaken van een caviahok vind ik wel veel vervelender😅 (terwijl ik schoonmaken juist leuk vind), dus ik ben blij dat ik nu zindelijke konijnen heb. Ik mis wel het gepiep van de cavia's, maar Mitty begint sinds kort te mopperen als ik in de weg loop. Dat maakt al een hele hoop goed😂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als kind heb ik even een konijntje gehad. Binnen in een veel te klein hokje. We hadden toen een slaapkamer vrij en ik had deze helemaal ingepalmd en gras geplukt om in dat kamertje te leggen. Na 1 dag mocht dit natuurlijk niet meer maar als kind was ik toch al mee met de huidige visie rond verblijf voor konijntjes 🤣.

Jaren later heeft mijn broer die peter van mijn zoon (nu 21j) is ons 1 konijn gegeven als verrassing en was vooral ik helemaal verkocht. Sindsdien hebben we nu ons derde koppeltje. 

• Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn huidige konijnen zijn ook mijn eerste koppel. We hebben ze nu net 2 jaar ☺️

Als kind geen konijnen gehouden, m'n zus had er vroeger wel eentje, maar ik was nog te jong om daar ook maar iets van te onthouden. Dus die tel ik niet mee. Ik weet niet eens wat de naam van het konijn was 🙈🤣

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Evee zei:

Hoe lang ben jij al een konijnenbaasje?

Tel de jaren dat je konijnen hebt bij elkaar op. Dus als je bijv. als kind een konijn had, toen een tijd niet, en nu als volwassene weer, dan tel je de jaren op en vul je dat aantal in.

Ik ben benieuwd hoe lang de gemiddelde bunnybuncher konijnen heeft 😄 

Van dat optellen las ik net te laat ☺️ dan zou het meer dan 15 jaar zijn ipv minder

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, To van de Veluwe zei:

Vooruitstrevende ouders! Mooi dat ze in een ren liepen.

Ja dat vonden ze echt geweldig. Ze wisten ook precies waar ze moesten wachten voor het eten zodat wij het van binnen zagen. Vooral mijn moeder heeft altijd al een hoop huisdieren gehad en liet ze zo veel mogelijk los. Dat de hamster dan de halve kast ombouwde tot nest, vond ze juist grappig. Of dat de vogel uit jaloezie de hamster even een tik gaf😂 Dat heeft ze er volgens mij wel uit weten te trainen bij dat beestje. Maar toen zij jong was zaten de konijnen nog gewoon in een buitenhok van 1/0,5m.. Ik ben zo blij dat er nu zoveel verandert is (en nog komt) op dat gebied!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat erg he? Die konijnen vroeger... Echt andere tijden.

Toen ik jong was, had ik een klasgenootje die best wat land bij de woning hadden en echt allerlei dieren hadden. Ik speelde daar wel eens. Die hadden 6 hokken met vlaamse reuzen, voor het vlees. Die hokken waren net wat groter dan de konijnen.... Echt zo triest. Maar ik weet dat mijn ouders en ik dat toen ook al niet meer vond kunnen hoor, volgens mij waren tijden toen ook echt al wel aan het veranderen. Maar dat huishouden was echt raar. 

Ze hadden op een gegeven moment ook een kalfje dat ze met de fles voedden?! Het was ook echt een chaotisch huishouden waar de kippen door het huis liepen. Dan liep je dus op sokken in huis, en stond je in de kippenstront. Of je ging op de bank zitten... in de kippenstront...

En een enorm gezin. En nee, het was geen boerderij, maar een hoekwoning. 

Ze hadden ook een hond, die zag er uit als een bison omdat heel zijn rug kaal was... Hector heette die. Een bouvier. Die had schurft. En ik herinner mij nog dat mijn vader er wat van zei en boos werd omdat ze niet met hem naar de dierenarts gingen, maar hem met benzine?! Ofzo overgoten?! Als oplossing... Pfff. Ik ben toch blij dat ik daarin niet ben opgegroeid. 

• Verdrietig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vroeger als kind konijnen gehad. Ook verschillende nestjes (castratie deden mijn ouders niet aan). Ik was stapel op een bontgekleurd konijntje daarvan. Helaas werd ze gepakt door onze kat toen ik met haar aan het spelen was.Dat ben ik nooit vergeten. Toen ik ging samenwonen met mijn man hebben we nog 2 rammen gehad die niet bij elkaar konden en een veel te warme plek op het balkon hadden. Die zijn toen naar onze ouders gegaan.

Sinds 11 jaar hebben we weer konijnen. Ons eerste koppel is 7 en 7,5 jaar geworden. Ons oudste konijn is Hubble, nu 9, we hopen nog een aantal jaar met hem te hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, Evee zei:

Toen ik jong was, had ik een klasgenootje die best wat land bij de woning hadden en echt allerlei dieren hadden. Ik speelde daar wel eens. Die hadden 6 hokken met vlaamse reuzen, voor het vlees. Die hokken waren net wat groter dan de konijnen.... Echt zo triest. Maar ik weet dat mijn ouders en ik dat toen ook al niet meer vond kunnen hoor, volgens mij waren tijden toen ook echt al wel aan het veranderen. Maar dat huishouden was echt raar. 

Ze hadden op een gegeven moment ook een kalfje dat ze met de fles voedden?! Het was ook echt een chaotisch huishouden waar de kippen door het huis liepen. Dan liep je dus op sokken in huis, en stond je in de kippenstront. Of je ging op de bank zitten... in de kippenstront...

Ze hadden ook een hond, die zag er uit als een bison omdat heel zijn rug kaal was... Hector heette die. Een bouvier. Die had schurft. En ik herinner mij nog dat mijn vader er wat van zei en boos werd omdat ze niet met hem naar de dierenarts gingen, maar hem met benzine?! Ofzo overgoten?! Als oplossing... Pfff. Ik ben toch blij dat ik daarin niet ben opgegroeid. 

Jeetje, dat klinkt wel heel dramatisch. Niet echt fijn om daar te spelen lijkt me.

Wij hadden ook best veel dieren maar er werd wel zo goed mogelijk voor ze gezorgd. Niet dat alles goed ging maar het was toen ook nog niet zo gewoon om je in de basisbehoeften van je dier te verdiepen. Zelf heb ik het eerst ook niet goed gedaan, ondanks dat ik dacht wel genoeg kennis te hebben.

• Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

42 minuten geleden, Evee zei:

Wat een huishouden. Ongelofelijk hoe ze met de dieren omgingen. Toch raar dat je ervoor kiest om veel huisdieren te hebben, maar er niet goed voor zorgt. Ik snap dat principe zo slecht. Een oom van mij kocht op die manier eens een konijntje voor zijn dochter. Die heeft het nog geen jaar volgehouden. En toch vind ik het lastig om er wat van te zeggen. Ik heb vorig jaar wel ingegrepen, want nadat één van de twee cavia's overleden was verzorgde ze de ander expres slechter zodat hij ook snel zou gaan. Die heb ik in huis genomen en er meteen mee naar de dierenarts gereden (natuurlijk schurft). Hij heeft daardoor gelukkig nog een half jaar lang normaal kunnen leven. Ik hoop zo dat de ontwikkeling voor het dierenwelzijn zo ver gaat komen dat dierenverwaarlozing/mishandeling onmogelijk gemaakt wordt. Mensen komen er gewoon te makkelijk mee weg. En wanneer worden eens die te kleine kant-en-klare konijnenhokken uit de markt verbannen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen ik een jaar of 10 was besloten mijn ouders dat een paar konijnen wel leuk en leerzaam zouden zijn voor ons als kinderen. Mijn vader kocht bij een kennis die konijnenfokker was 2 dwergkonijnen; Witneus en Zwartje, twee 'zusjes'. Hij timmerde een grote verplaatsbare ren met nachthok voor op het gras. Voor die tijd best groot en echt loodzwaar door het degelijke nachthok. Op een dag troffen we in het nachthok een nest aan met 3 dode jongen. Zwartje ging terug naar de fokker en Witneus beviel een maand later van 1 heel dik jong die ook dood was. Witneus is een aantal jaren oud geworden en na haar volgden verschillende konijnen.

Soms had ik 1 konijn en soms had ik er meer. Mijn zus had ook altijd 1 of meer konijnen en we hadden ook af en toe kleintjes er bij. Mijn konijn Loekie liet ik dekken door de prachtige ram Silver van een vriendin. Daar uit werden 3 jongen geboren waarvan ik Doppie hield. Zij woonde samen met haar moeder Loekie. Doppie mocht ook jongen krijgen en zij beviel van een zesling. Toen die jongen enkele weken oud waren kregen Loekie en Doppie myxomatose. Zij moesten helaas worden ingeslapen, maar alle 6 de jongen overleefden het. Van die 6 bleven er 2 bij mij wonen.

Toen ik het huis uit ging nam ik een zwarte dwerghangoor voedster mee, die op het balkon van mijn flatje kwam wonen. Zowel mijn hond als mijn katten waren doodsbenauwd voor dat konijn, want ze viel ze allemaal aan. Nu weet ik waarom...😟 Na ruim 15 jaar konijnen was zij mijn laatste konijn.

In 2014 wilden mijn man en ik beginnen met kippen. We wilden op een kleindiershow in de buurt eens kijken welke rassen er waren.
Maar... op die kleindiershow waren ook konijnen... en ik ging helemaal voor de bijl toen ik de Franse hangoren zag! Die wilde ik vroeger ook zo graag hebben, maar dat mocht niet van mijn ouders, want die waren veel te groot en vraten veel te veel. Maar nu was ik eigen baas!

En dus werden het geen kippen, maar nam ik contact op met een FH fokker.
In afwachting van een jong konijntje ontdekte ik het fenomeen 'konijnenopvang'. Bij de opvang in Veendam was een hele groep Franse hangoren binnen gekomen. En in plaats van daar 2 op te halen, heb ik er 1 opgehaald en toch ook het konijntje bij de fokker door laten gaan (zou ik nu anders doen😁).
Sindsdien alleen nog konijnen uit de opvang gehad, in alle kleuren en maten! Ook al weer bijna 9 jaar dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben, letterlijk, opgegroeid met konijnen. Vlaamse Reuzen. Maar dat kan je niet meetellen als 'konijnen hébben', vind ik, ik had immers geen enkele verantwoordelijkheid. Toch heb ik doorheen de jaren tussen de 20 en 25 konijnenjaren verzameld. 😊 Eerst jaren op 'de oude manier', toen jaren geen konijnen meer, vanaf 2009 opnieuw konijnen, deze keer op de juiste manier. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

50 minuten geleden, Bammyflurry zei:

Toen ik een jaar of 10 was besloten mijn ouders dat een paar konijnen wel leuk en leerzaam zouden zijn voor ons als kinderen. Mijn vader kocht bij een kennis die konijnenfokker was 2 dwergkonijnen; Witneus en Zwartje, twee 'zusjes'. Hij timmerde een grote verplaatsbare ren met nachthok voor op het gras. Voor die tijd best groot en echt loodzwaar door het degelijke nachthok. Op een dag troffen we in het nachthok een nest aan met 3 dode jongen. Zwartje ging terug naar de fokker en Witneus beviel een maand later van 1 heel dik jong die ook dood was. Witneus is een aantal jaren oud geworden en na haar volgden verschillende konijnen.

Soms had ik 1 konijn en soms had ik er meer. Mijn zus had ook altijd 1 of meer konijnen en we hadden ook af en toe kleintjes er bij. Mijn konijn Loekie liet ik dekken door de prachtige ram Silver van een vriendin. Daar uit werden 3 jongen geboren waarvan ik Doppie hield. Zij woonde samen met haar moeder Loekie. Doppie mocht ook jongen krijgen en zij beviel van een zesling. Toen die jongen enkele weken oud waren kregen Loekie en Doppie myxomatose. Zij moesten helaas worden ingeslapen, maar alle 6 de jongen overleefden het. Van die 6 bleven er 2 bij mij wonen.

Toen ik het huis uit ging nam ik een zwarte dwerghangoor voedster mee, die op het balkon van mijn flatje kwam wonen. Zowel mijn hond als mijn katten waren doodsbenauwd voor dat konijn, want ze viel ze allemaal aan. Nu weet ik waarom...😟 Na ruim 15 jaar konijnen was zij mijn laatste konijn.

In 2014 wilden mijn man en ik beginnen met kippen. We wilden op een kleindiershow in de buurt eens kijken welke rassen er waren.
Maar... op die kleindiershow waren ook konijnen... en ik ging helemaal voor de bijl toen ik de Franse hangoren zag! Die wilde ik vroeger ook zo graag hebben, maar dat mocht niet van mijn ouders, want die waren veel te groot en vraten veel te veel. Maar nu was ik eigen baas!

En dus werden het geen kippen, maar nam ik contact op met een FH fokker.
In afwachting van een jong konijntje ontdekte ik het fenomeen 'konijnenopvang'. Bij de opvang in Veendam was een hele groep Franse hangoren binnen gekomen. En in plaats van daar 2 op te halen, heb ik er 1 opgehaald en toch ook het konijntje bij de fokker door laten gaan (zou ik nu anders doen😁).
Sindsdien alleen nog konijnen uit de opvang gehad, in alle kleuren en maten! Ook al weer bijna 9 jaar dus.

2014 klopt niet, want de opvang in Veendam is in 2013 gesloten. Ik denk dat het eind 2011/ begin 2012 geweest is?

Ik heb al vanaf kind af aan konijnen. Toevallig heb ik het laatst opgeteld: In totaal heb ik 40 konijnen gehad nu. De konijnen die ik langer dan 20 jaar geleden had heb ik daarbij niet meegeteld want daar had ik geen digitale foto's van.

AL9nZEVv-FDwh8mwP-cujjbPZuDZPW2GqdztJoPAHtYGAqOCimrMUPANlQgKOis_1y-xTMtngjNK1Ed8G7REOyiBxxc_RhS_a0RiNujtlTVmYQQ7fOwgqAP1G0Q3nqvUiLbdSr52cD6Os5g2VNhTxvp4jR8I=s914-no?authuser=0

aangepast door Dollie
  • Vind ik leuk 11
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .