JokeC Geplaatst: 19 januari Delen Geplaatst: 19 januari Sterkte, Evelien. Natuurlijk bekijk je het realistisch en verstandig, maar in je hart zal het wel als een pijnlijk gemis voelen na negen jaar Joris, inclusief grote zorgen de laatste tijd, in je leven. 😢 Hopelijk passen Sofie, Brenda en Harold als trio bij elkaar. 🤞 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 19 januari Auteur Delen Geplaatst: 19 januari Ik wil eigenlijk al jaren terug naar één koppeltje konijnen, maar dat lukt nooit zo goed 😄 Ik hou altijd niet matchende konijnen over of ik wordt weer verliefd op een langzitter die ik er dan toch maar bij adopteer en een eigen maatje geef. Dat soort dingen. Als Brenda bij het koppeltje kan, heeft dat dus wel de voorkeur. Het lag vorige keer inderdaad aan Joris, hij vond het te druk, hij viel buiten de boot, hij was er niet gelukkig mee. Harold en Brenda hadden wel een hele goede klik met elkaar. Nu dus even zien hoe Sofie in dat geheel past. Ik zou zelf niet toe zijn aan het adopteren van een nieuw konijn nu, daar zou ik liever wat langer tijd voor hebben. Maar om een drietal te gaan maken vind ik dan weer niet lastig, dat voelt niet als vervangen, maar gewoon een beetje schuiven met de konijnen die je al hebt ofzo. Of misschien heb ik dat al langere tijd gewoon in gedachten zitten en het daarom een logische stap vind. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bammyflurry Geplaatst: 19 januari Delen Geplaatst: 19 januari Sterkte met het verlies van Joris. Na zo'n lange tijd van zorgen is het vast stil zonder hem er bij. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 20 januari Auteur Delen Geplaatst: 20 januari Ik kreeg net een telefoontje dat Joris gecremeerd is en ik vanmiddag de as kan ophalen. Sneller dan ik dacht, ze had gezegd dat het wel een week kon duren. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bobbyonthefloor Geplaatst: 20 januari Delen Geplaatst: 20 januari Zojuist, Evee zei: Ik kreeg net een telefoontje dat Joris gecremeerd is en ik vanmiddag de as kan ophalen. Sneller dan ik dacht, ze had gezegd dat het wel een week kon duren. Dat is inderdaad snel, ze worden wel zo snel mogelijk gecremeerd uiteraard. Ik kon Floor een week later ophalen maar kreeg wel netjes een brief voor die tijd dat ze op 28 november is gecremeerd. Sterkte. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 20 januari Auteur Delen Geplaatst: 20 januari Klopt, maar ik weet dat ze niet dagelijks de oven aan doen, dat dat afhankelijk is van hoeveel dieren er zijn om te cremeren. En ik kan mij voorstellen dat het nu met de hoge energiekosten ook niet handig is. Er zit inderdaad altijd ook netjes een certificaat bij. Ik vond het wel netjes dat ze steeds meer opties aanbieden over wat wel en niet mogelijk is. Nu was er ook de optie om bij de crematie aanwezig te zijn. Dat hoeft voor mij niet. Maar wel mooi dat er steeds meer van dat soort keuzes zijn. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BaasjevanBrownie Geplaatst: 20 januari Delen Geplaatst: 20 januari 19 uren geleden, Evee zei: Ik wil eigenlijk al jaren terug naar één koppeltje konijnen, maar dat lukt nooit zo goed 😄 Ik hou altijd niet matchende konijnen over of ik wordt weer verliefd op een langzitter die ik er dan toch maar bij adopteer en een eigen maatje geef. Dat soort dingen. Als Brenda bij het koppeltje kan, heeft dat dus wel de voorkeur. Het lag vorige keer inderdaad aan Joris, hij vond het te druk, hij viel buiten de boot, hij was er niet gelukkig mee. Harold en Brenda hadden wel een hele goede klik met elkaar. Nu dus even zien hoe Sofie in dat geheel past. Ik zou zelf niet toe zijn aan het adopteren van een nieuw konijn nu, daar zou ik liever wat langer tijd voor hebben. Maar om een drietal te gaan maken vind ik dan weer niet lastig, dat voelt niet als vervangen, maar gewoon een beetje schuiven met de konijnen die je al hebt ofzo. Of misschien heb ik dat al langere tijd gewoon in gedachten zitten en het daarom een logische stap vind. Ja dat snap ik, dat zou ik zelf denk ook hebben. In die zin is het wel fijn dat je dan de optie voor een groepje maken hebt, dat je zelf niet zo snel hem hoeft te “vervangen” wat veel andere baasjes met 1 konijn natuurlijk hebben/ gaan krijgen. Dat lijkt me ook heel moeilijk. Had je daar de verblijven al op gericht? Dat het tussenpaneel eruit kan? Ze hebben wel een mega ruimte dan! Hopelijk helpen de binkies je een beetje door je verdriet heen. Succes met koppelen dan! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BaasjevanBrownie Geplaatst: 20 januari Delen Geplaatst: 20 januari 1 uur terug, Evee zei: Ik kreeg net een telefoontje dat Joris gecremeerd is en ik vanmiddag de as kan ophalen. Sneller dan ik dacht, ze had gezegd dat het wel een week kon duren. Ach jeetje dat maakt het wel heel definitief. 😢 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 20 januari Auteur Delen Geplaatst: 20 januari Het middenpaneel kan er inderdaad tussenuit geschroefd worden, het was er al op ingericht dat het één grote ren zou kunnen worden. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 20 januari Auteur Delen Geplaatst: 20 januari Joris is thuis. En een lief kaartje van de dierenarts. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bobbyonthefloor Geplaatst: 20 januari Delen Geplaatst: 20 januari 59 minuten geleden, Evee zei: Joris is thuis. En een lief kaartje van de dierenarts. Wat mooi in dit verdriet. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 20 januari Delen Geplaatst: 20 januari Begraven jullie niet in je tuin? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marjoleink Geplaatst: 21 januari Delen Geplaatst: 21 januari In mijn tuin liggen er wel twee. Vorig jaar had ik mijn zoon laten kiezen, en die koos voor cremeren. Plus dat ik een klein tuintje heb, en ook niet goed wist waar ik ze moest laten. Officieel mag het geloof ik niet. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 21 januari Auteur Delen Geplaatst: 21 januari 11 uren geleden, To van de Veluwe zei: Begraven jullie niet in je tuin? Nee, ik woonde eerst ergens waar dat geen optie was buiten de konijnenren en later door gravende honden. Ik hoef nou niet echt een opgegraven konijn voorbij te zien komen. Ik wil de as van mijn katten wel begraven in de tuin. Maar die staan nog in de woonkamer nu, naast het plekje waar Luna veel slaapt. Ik denk dat ik die as pas begraaf als ze er alle drie niet meer zijn. De konijnen heb ik altijd uitgestrooid in duingebied. Ik twijfel nu wel of ik de as niet ook wil begraven in de tuin. Ik ben er nog niet uit, en voor nu vind ik het ook wel fijn dat het even in de woonkamer staat. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 21 januari Auteur Delen Geplaatst: 21 januari 6 uren geleden, Marjoleink zei: In mijn tuin liggen er wel twee. Vorig jaar had ik mijn zoon laten kiezen, en die koos voor cremeren. Plus dat ik een klein tuintje heb, en ook niet goed wist waar ik ze moest laten. Officieel mag het geloof ik niet. Kleine huisdieren zoals konijnen mogen meestal wel, dat moet dan wel vrij diep (minimaal 70cm of 1 meter geloof ik uit mijn hoofd). Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 21 januari Delen Geplaatst: 21 januari 15 uren geleden, Marjoleink zei: Officieel mag het geloof ik niet. Jawel het mag - gelukkig - wel. U mag uw huisdier begraven in uw eigen tuin of op eigen grond. Hiervoor moet voldoende ruimte zijn. Let hierbij op de risico's voor volksgezondheid, diergezondheid en milieu. Begraaf uw dier daarom tenminste 75 centimeter diep. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lollie Geplaatst: 21 januari Delen Geplaatst: 21 januari 7 uren geleden, To van de Veluwe zei: Jawel het mag - gelukkig - wel. U mag uw huisdier begraven in uw eigen tuin of op eigen grond. Hiervoor moet voldoende ruimte zijn. Let hierbij op de risico's voor volksgezondheid, diergezondheid en milieu. Begraaf uw dier daarom tenminste 75 centimeter diep. Het maakt geloof ik wel uit hoe groot het dier is. Een konijn mag, een grote hond dacht ik niet. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
pakyakker Geplaatst: 22 januari Delen Geplaatst: 22 januari Ach. Heel veel sterkte met het verlies van lieve Joris! 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Newby1981 Geplaatst: 22 januari Delen Geplaatst: 22 januari Wat een verdrietig nieuws 😢 Heel veel sterkte met dit grote verlies!! 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BobPluis Geplaatst: 22 januari Delen Geplaatst: 22 januari Wat zielig dat Joris is overleden, zo zielig. Dappere beslissing heb je moeten maken. heeft hij veel last gehad van de ziekte e-cuniculi? Mijn konijntje heeft net de diagnose gekregen, heeft nu medicijnen gekregen. Ik hoop dat hij nog lang bij me blijft. sterkte met het verlies van Joris. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dressed4succes Geplaatst: 22 januari Delen Geplaatst: 22 januari Sterkte. Een konijn met een mooi leven heengegaan. Rust zacht. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 22 januari Delen Geplaatst: 22 januari 23 uren geleden, Lollie zei: Een konijn mag, een grote hond dacht ik niet. Welke dieren mag je in je tuin begraven? In principe mag je jouw hond, kat, cavia of konijn begraven in je tuin, maar alleen als de grond ook van jou is. Dat geldt dus voor mensen die in een koophuis wonen. Bij een huurhuis huur je ook de tuin en daar mag het dus niet. Wat dat betreft hebben we hier een dierenkerkhof. Vele konijnen, drie honden en een kat. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lienappelsien Geplaatst: 4 februari Delen Geplaatst: 4 februari Poe zeg… Wat verdrietig dat je hem moest laten gaan. Hij heeft het goed gehad en was nu op, maar toch is het zo naar. Sterkte 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 7 februari Auteur Delen Geplaatst: 7 februari Bedankt voor alle lieve berichtjes! Op 22-1-2023 om 20:03, BobPluis zei: Wat zielig dat Joris is overleden, zo zielig. Dappere beslissing heb je moeten maken. heeft hij veel last gehad van de ziekte e-cuniculi? Mijn konijntje heeft net de diagnose gekregen, heeft nu medicijnen gekregen. Ik hoop dat hij nog lang bij me blijft. sterkte met het verlies van Joris. Het was nu de derde keer dat het terug kwam. De eerste keer was voor hem het heftigst. Dat was al een paar jaar geleden (2019). Het is een tijd weggeweest daarna. De tweede keer was vorig jaar zomer, toen leek het gelukkig weer snel voorbij te zijn, na een paar weken behandelen met fenbendazol. Toen was het enige symptoom afvallen. Helaas kwam het in december terug. Eerst viel op dat hij hij weer was afgevallen. Daarna dat hij af en toe wat uit balans liep. Hij zat veel sipjes in een dotje in de ren, wel lekker naast zijn vriendin, maar weinig leven er in. Dit keer was het dus toch weer heftiger, ook al was het aan de buitenkant niet allemaal goed te zien wat er precies was. Hij was inmiddels al wat ouder (9 jaar), en al sinds de eerste keer EC was hij niet helemaal meer de oude geworden. Het weekend voor ik hem in liet slapen ging hij opeens flink achteruit en de oogontsteking die hij er op het laatst bij kreeg was voor mij de grens. Zoveel ongemak, zo weinig uitzicht op echt een goed herstel. Zo mager en wankel. Het was tijd hem te laten gaan. 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.