Evee Geplaatst: 18 januari Delen Geplaatst: 18 januari Joris is vandaag ingeslapen. De EC was weer teruggekomen, en dit keer was het te veel. Het is niet dat het enorm slecht ging, maar het ging ook niet goed. Flink gewichtsverlies, wankel lopen, een flink ontstoken oog er bij, zijn koppie nog wat scheef. Met zijn 9 jaar was het genoeg en is hij ingeslapen. Joris was bij mij vanaf dat hij echt nog een klein dropje was. En in april zou hij 10 worden. Ruim 9 jaar bij ons dus! Eigenlijk was het een vrij impulsieve keuze, hij leek op het bunnybunch konijntje, daarom heb ik hem opgehaald 😂 Met de gedachte dat hij als ram in een konijnengroep zou kunnen... hoe mis had ik het!?! 😉 Gelukkig is dat hier ook geen probleem. Joris was een stresskip, die meer van een rustig leventje bleek te houden. Dat heeft hij hier dus ook gekregen. Eerst met Binky, later met Brenda. Hij was regelmatig model en proefkonijn voor de website en webwinkel. Van poseren tijdens je vaccinatie tot het uittesten van lekkernijen en speeltjes. Hij was geen fan van aanraken, echt een blijf-van-mijn-lijf konijn. Maar niet schuw, gewoon nieuwsgierig. En dol op eten. Maar sinds de eerste keer EC was hij al niet meer de oude, hij waste zich nauwelijks, at geen blinde darmkeutels meer. Maar met Brenda als maatje had hij het goed naar zijn zin. Helaas was het nu echt op. Dag Joris. 11 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Okki Geplaatst: 18 januari Delen Geplaatst: 18 januari Heel veel sterkte! 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kimie Geplaatst: 18 januari Delen Geplaatst: 18 januari Heel veel sterkte! 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
happy211 Geplaatst: 18 januari Delen Geplaatst: 18 januari Heel veel sterkte! 😢 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jamesthebunnybutler Geplaatst: 18 januari Delen Geplaatst: 18 januari Oh lieve Joris, wat verdrietig! Je neigde er natuurlijk al een beetje naar helaas. Mooi dat hij deze respectabele leeftijd ondanks EC heeft kunnen bereiken. Heel veel sterkte. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lio en Leia Geplaatst: 18 januari Delen Geplaatst: 18 januari Droevig nieuws... Heel veel sterkte... 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cheeta26 Geplaatst: 18 januari Delen Geplaatst: 18 januari Heel veel sterkte met je verlies! 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
DaniëlleV Geplaatst: 18 januari Delen Geplaatst: 18 januari Sterkte! 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kolino Geplaatst: 18 januari Delen Geplaatst: 18 januari Heel veel sterkte! Wat een klein hummeltje nog toen hij bij jullie kwam! 9 is inderdaad een respectabele leeftijd! 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Miekmoek Geplaatst: 18 januari Delen Geplaatst: 18 januari Ach wat een droppie is hij op die eerste foto.. Heel veel sterkte! 1 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Suus1978 Geplaatst: 18 januari Delen Geplaatst: 18 januari Wat verdrietig, veel sterkte! Gelukkig heb je hem verder aftakelen bespaard. Houden van is ook loslaten... 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Pablo&Lola Geplaatst: 18 januari Delen Geplaatst: 18 januari Wat een prachtige leeftijd heeft hij behaald. Heel veel sterkte met het verlies van je lieve Joris, het originele Bunnybunch konijn. 💛 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dollie Geplaatst: 18 januari Delen Geplaatst: 18 januari Sterkte met het verlies van Joris! 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Koosje Geplaatst: 18 januari Delen Geplaatst: 18 januari Soms moet je kiezen voor wat het beste is. Het gemis zal niet minder groot zijn. Sterkte! 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bobbyonthefloor Geplaatst: 18 januari Delen Geplaatst: 18 januari Wat ontzettend verdrietig😓 Heel veel sterkte. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Annasbeestenbende Geplaatst: 18 januari Delen Geplaatst: 18 januari Aw, wat verdrietig! Sterkte ❤️ 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bunny566 Geplaatst: 18 januari Delen Geplaatst: 18 januari Beter voor Joris maar je zult hem ongetwijfeld erg missen. Veel sterkte gewenst! 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 18 januari Delen Geplaatst: 18 januari Dag lieve Joris, speel maar fijn bij de regenboog 🌈 Veel sterkte Evelien ❤️ 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 18 januari Delen Geplaatst: 18 januari Heel veel sterkte met het verlies van Joris 😘 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lollie Geplaatst: 18 januari Delen Geplaatst: 18 januari Zo te zien als jonkie al dat lieve frummelkopje. Wat heeft hij het bij jou goed gehad maar wat jammer ook dat hij er dan op een dag niet meer is. Heel veel sterkte! 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Deeskuh88 Geplaatst: 18 januari Delen Geplaatst: 18 januari Heel veel sterkte! Wat een frummeltje op die eerste foto. Hij heeft een lang en goed leven gehad. Rust zacht, Joris. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bambi&Fendi Geplaatst: 19 januari Delen Geplaatst: 19 januari Wat verdrietig... Veel sterkte! 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BaasjevanBrownie Geplaatst: 19 januari Delen Geplaatst: 19 januari Ach wat een rotnieuws, was al een beetje bang voor dit bericht als ik weer op bb zou komen 😢 Maar ook wel knap om de keuze te kunnen maken terwijl het zoveel pijn doet. Ik heb voorheen een konijntje veel te lang laten doortobben met pijn omdat ik maar hoop bleef houden en geen afscheid kon nemen, maar achteraf gezien had het beestje voor de pijn moeten behoeden. Wat schattig dat je hem als jonkie hebt gekregen en wat rot dat hij er nu niet meer is. 9 jaar is een lange tijd. Heel veel sterkte. Hoe gaat het trouwens met Brenda? Die snapt er natuurlijk niks van dat haar maatje weg is... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 19 januari Auteur Delen Geplaatst: 19 januari Bedankt allemaal. Het gaat prima met Brenda. Ze eet gewoon en doet gewoon haar ding. Ze zit wel veel aan de kant van Harold en Sofie. Die ziet ze gewoon, dus ze is ook niet helemaal alleen. Brenda is een heel sociaal konijntje. Ik heb niet het idee dat ze specifiek Joris mist, maar ze mist wel een maatje. Ik denk dat ik dit weekend kijk al of ze bij Harold en Sofie kan. Bij Harold kan ze zeker, Sofie hoop ik eigenlijk ook wel, maar dat is dus even afwachten. Als dat lukt, dan zouden ze met z'n drietjes in de hele ruimte kunnen en hebben ze 16 vierkante meter om lekker te rennen. Als het niet lukt, gaan we voor een eigen maatje kijken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BaasjevanBrownie Geplaatst: 19 januari Delen Geplaatst: 19 januari 1 uur geleden, Evee zei: Bedankt allemaal. Het gaat prima met Brenda. Ze eet gewoon en doet gewoon haar ding. Ze zit wel veel aan de kant van Harold en Sofie. Die ziet ze gewoon, dus ze is ook niet helemaal alleen. Brenda is een heel sociaal konijntje. Ik heb niet het idee dat ze specifiek Joris mist, maar ze mist wel een maatje. Ik denk dat ik dit weekend kijk al of ze bij Harold en Sofie kan. Bij Harold kan ze zeker, Sofie hoop ik eigenlijk ook wel, maar dat is dus even afwachten. Als dat lukt, dan zouden ze met z'n drietjes in de hele ruimte kunnen en hebben ze 16 vierkante meter om lekker te rennen. Als het niet lukt, gaan we voor een eigen maatje kijken. Gelukkig dat is iig fijn. O ja dat lag aan Joris he? Dat het geen groepje was. Zou aan de ene kant wel leuk zijn als ze eindelijk weer eens bij haar maatjes van achter het gaas kan 😉 aan de andere kant kan er anders een extra konijntje een heel mooi en goed leven krijgen bij jou 😉 zulke mooie konijnenplekken zijn wel heel schaars... Ook wel rot om zo snel te moeten schakelen omwille van het overblijvende konijn. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.