Ga naar inhoud

Schijnzwanger of echt zwanger


Nina2

Aanbevolen berichten

Beste lezers,

Onlangs heb ik 2 konijnen bij ons huishouden toegevoegd. Met advies van de fokker elke dag het mannetje te controleren of zijn balletjes waren ingedaald en controleren of hij begint met rijden op het vrouwtje. Op dat moment moest ik ze dan in aparte hokken tegen elkaar zetten. Het mannetje is inmiddels gecastreerd. Toch is het vrouwtje begonnen met een nest te maken. Een week later was ze er weer mee bezig. En twee dagen later werd er weer met hooi en stro gesleept. Maar geen pluisjes uit haar buik en we zijn het termijn van 1 maand nu wel bijna voorbij. Wat denken jullie wat er met de voedster is? Ik heb mij netjes aan de regels van de fokker gehouden om een nestje te voorkomen maar toch vertoond de voedster wat apart gedrag. 

 

Groeten,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een advies🤯 Dat is nou niet bepaald goed advies. Een zwangerschap kan ik zo niet uitsluiten.

 

Ik heb een aantal vragen om je beter advies te kunnen geven. Hoe oud was de ram toen hij werd gecastreerd, hoelang geleden is hij gecastreerd en heb je ze na castratie twee weken uit elkaar gehad?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe had die fokker dan gedacht dat je moet controleren of de ram begint met rijden? Er dag en nacht naast blijven zitten? Een ram kan een voedster bevruchten in de tijd die jij nodig hebt om met je ogen te knipperen.

Zo jammer, je denkt dat je het goed doet maar het advies deugt niet.

Het zal inderdaad afhangen van de leeftijden. 

Hoe oud was de voedster toen je ram werd gecastreerd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .