Ga naar inhoud

Blaasontsteking of niet?


Kaylee Driessen

Aanbevolen berichten

Hoii

Mijn lieve Coco (bijna 5 jaar) heeft de laatste tijd last van niet meer zindelijk zijn. Heeft altijd netjes alles op de bak gedaan maar nu laat hij overal plasjes achter. 
 

Ga morgen een afspraak maken bij de dierenarts. Denk zelf aan blaasontsteking.

Maar zou dit ook iets anders kunnen zijn, gewoon het opeens niet meer zindelijk zijn? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Jamesthebunnybutler zei:

Blaasontsteking kan, een nierprobleem (bv door EC) kan, blaassteen kan. Verstandig om morgen naar de dierenarts te gaan. Eet en drinkt hij goed?

 

Ik ga morgen ochtend gelijk de dierenarts bellen. Hij eet en drinkt nog goed. Als ik de bak groenten voor ze zet, begint hij gelijk te eten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn urine zag er goed uit, geen blaasontsteking. 
Maar waarom is hij opeens niet meer zindelijk en zit vaak zielig in een hoekje….

De dierenarts begon over EC, heb dit al eerder meegemaakt met een ander konijn dus dat was bekend bij mij. Ze heeft Coco heel grondig doorzocht. Merkte dat als ze aan zijn blaas zat dat hij dit niet fijn vond. Aan de hand daarvan toch besloten om een foto te maken. Want misschien zit er wel een steen in. Even later werden we naar achter geroepen om naar de foto te kijken. En ja hoor er was iets te zien op de foto. Best wel veel sludge. 
 

We hebben novacam meegekregen, gaan hem ander voer geven en gaan over op ander hooi en hopelijk gaat hij zich hier beter van voelen. We houden EC nog wel in ons achterhoofd. Maar we gaan dit eerst proberen. 

  • Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .