Ga naar inhoud

Ferplast multipla large

Minipaardenfan
 Delen

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal . Ik heb een hamster genaamt fay . Maar als je men vakantie topic hebt gelezen weet je wie fay is . We hebben de 1 week slagharen gehad . Fay vond het geweldig in ons tijdelijk huisje . Ze sliep de hele tijd tot ze in de kooi terug kwam 

Maar goed op naar men vraag 

Ik wil overstappen naar de ferplast multy pla large . (Heb nu de duna multy ) . Zijn er mensen die er positief zijn voor een Russische dwerghamster.  (Ik weet ze mogen niet meer verkocht worden heb fay sinds 2020 ) 

Moet 10 weken sparen.  De overstap vind ik al een goed iets 

Hoor het graag 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mij lijkt de fermaplasthuisvesting leuker dan de bak van Ikea. Dat is meer een opbergbak en de hamster kan toch niets zien omdat er geen tralies in zitten?

Ik zou zeggen: zo groot mogelijk. Ik ken ook mensen die er twee aan elkaar gekoppeld hebben. Als je je oude kooi en die nieuwe aan elkaar kan zien te krijgen heeft hij/zij extra ruimte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 14-1-2023 om 22:56, To van de Veluwe zei:

Mij lijkt de fermaplasthuisvesting leuker dan de bak van Ikea. Dat is meer een opbergbak en de hamster kan toch niets zien omdat er geen tralies in zitten?

Ik zou zeggen: zo groot mogelijk. Ik ken ook mensen die er twee aan elkaar gekoppeld hebben. Als je je oude kooi en die nieuwe aan elkaar kan zien te krijgen heeft hij/zij extra ruimte.

Tegenwoordig zie je steeds meer bakken die geen gebruik maken van tralies. Sommige hamsters gaan de hele tijd aan het tralies knagen. 

Op 14-1-2023 om 21:25, Minipaardenfan zei:

Hoi allemaal . Ik heb een hamster genaamt fay . Maar als je men vakantie topic hebt gelezen weet je wie fay is . We hebben de 1 week slagharen gehad . Fay vond het geweldig in ons tijdelijk huisje . Ze sliep de hele tijd tot ze in de kooi terug kwam 

Maar goed op naar men vraag 

Ik wil overstappen naar de ferplast multy pla large . (Heb nu de duna multy ) . Zijn er mensen die er positief zijn voor een Russische dwerghamster.  (Ik weet ze mogen niet meer verkocht worden heb fay sinds 2020 ) 

Moet 10 weken sparen.  De overstap vind ik al een goed iets 

Hoor het graag 

Ik heb zelf al heel lang geen hamsters meer, maar heb laatst wel een gesprek gehad met een verkoopster van een dierenwinkel die de ferplast multipla hamsterkooi verkoopt. Ze gaf aan dat het niet heel sterk is en dat er wel aan de plastic onderdelen geknaagd kan worden. Die onderdelen (denk aan plateau´s en trappetjes) zou zij zelf liever vervangen door houten versies. Verder wel heel leuk dat je de kooi kunt uitbreiden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De bak is doorzichtig dus de hamster kan er gewoon doorheen kijken. Verder voldoet de bak precies aan de eisen qua oppervlakte voor hamsters, en kan je er heel veel bodembedekking indoen zodat de hamster kan graven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat goed dat je hier nog steeds mee bezig bent! Als je bereid bent nog even te sparen, zou ik toch aanraden een kijkje te nemen bij queenies, daar heb je voor minder geld een prachtige glazen bak met schuifruiten (minder bedreigend voor je hamster dan van bovenaf benaderen). Zulke hokken (gerbilaria) staan ook weleens op marktplaats. Je ziet ook weleens dat mensen hamsterhokken maken van een detolf vitrinekast (van ikea). Wil je je hamster zo snel mogelijk wat meer ruimte geven, dan zou ik aanraden om voor de bincage te gaan. De ferplast multipla zou een zeker een vooruitgang zijn op wat je nu hebt, maar ik vind hem er wat gammel uitzien en voor hetzelfde geld kun je betere dingen krijgen.

2 uren geleden, Nina en Hazel zei:

Tegenwoordig zie je steeds meer bakken die geen gebruik maken van tralies. Sommige hamsters gaan de hele tijd aan het tralies knagen.

Klopt, tralies zijn in een hamsterverblijf niet ideaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor onze hamster heb ik toen ik haar kocht gelijk een kooi met een glazen onderbak en tralie bovenkant gekocht. De glazen bak ik heel erg fijn, maar de tralies zijn verschrikkelijk. Saar knaagt er met zeer grote regelmaat aan ondanks genoeg uitdaging in haar verblijf.

Ik zou dus een hok met tralies echt niet aanbevelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, mammafelina zei:

Ik zou dus een hok met tralies echt niet aanbevelen.

Voor mezelf zou ik hamsters ook niet aanbevelen. Ik heb er helemaal niets mee. Ik heb wel eens een keer op hamsters moeten passen en dat heb ik naar eer en geweten gedaan en het is goed gegaan. Maar de hele dag pitten en 's avonds laat, zag je wat.

Geef mij maar konijnen. Die kun je overdag en 's nachts benaderen. Ze komen altijd naar je toe. Maar mooi dat er hamsterliefhebbers zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had als tiener een goudhamster en die was echt heel leuk. Ik was niet zo'n dierenliefhebber, maar die woonde bij een vriendin van mij in de berging, had een hele geschilferde huid, echt heel zielig. Toen ik het aan mijn moeder vertelde mocht ik hem hebben. Hij was misschien uit zijn natuurlijke ritme omdat hij zolang in het donker had gestaan, want altijd altijd als ik uit school kwam stond hij op me te wachten in zijn kooi. Hij mocht heel vaak loslopen, maar ik was hem dus ook regelmatig kwijt. Hij is 3,5 jaar geworden, dat is best oud voor een hamster.

Nu vind ik ze ook niet meer zo interessant. 

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

DaIk zou de ferplast niet kopen. Je kunt er geen echt dikke laag bodembedekking in doen. Terwijl een russische dwerghamster juist graag wil graven. En ze kunnen zich bezeren aan de tralies.

Wij hebben een gerbilarium van Queenies met plateaus en schuifdeurtjes. Achteraf hadden de plateau's er niet in gemoeten (kun je voor kiezen) omdat je daardoor de bak lastiger in kunt richten. 1 gebruiken we wel maar de 2e niet omdat hamsters geen diepte zien en ze er zo af zou kunnen lopen.

Ik meen dat hij rond de 150 kostte, vond ik prijzig maar de ferplast is nog duurder zag ik. De ferplast is wel breder dan die van ons. Er stond een aantal dagen geleden een gerbilarium van een meter breed voor 120,- te koop. Ik denk dat je je hamster daar meer plezier mee doet dan de Ferplast. Maar de Ikea Samla bak wordt idd ook veel gebruikt en aangeraden en is een stuk goedkoper.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Bunny566 zei:

DaIk zou de ferplast niet kopen. Je kunt er geen echt dikke laag bodembedekking in doen. Terwijl een russische dwerghamster juist graag wil graven. En ze kunnen zich bezeren aan de tralies.

Wij hebben een gerbilarium van Queenies met plateaus en schuifdeurtjes. Achteraf hadden de plateau's er niet in gemoeten (kun je voor kiezen) omdat je daardoor de bak lastiger in kunt richten. 1 gebruiken we wel maar de 2e niet omdat hamsters geen diepte zien en ze er zo af zou kunnen lopen.

Ik meen dat hij rond de 150 kostte, vond ik prijzig maar de ferplast is nog duurder zag ik. De ferplast is wel breder dan die van ons. Er stond een aantal dagen geleden een gerbilarium van een meter breed voor 120,- te koop. Ik denk dat je je hamster daar meer plezier mee doet dan de Ferplast. Maar de Ikea Samla bak wordt idd ook veel gebruikt en aangeraden en is een stuk goedkoper.

Dalk=ik 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had voor mijn hamsters ook een gerbilarium van Queenies. Inderdaad een hele mooie bak, kan ook een dikke laag bodembedekking in. Ik deed het altijd helemaal vol tot aan de schuifdeuren toe, wat wel zo'n 20cm was. Mijn laatste hamster die daar in had gezeten was een goudhamster en die vond het nog steeds te klein, ook al was het een grote bak. Zij stond altijd heel lang bij de schuifdeuren te krabben. Nadat zij is overleden heb ik de bak aan een vriendin van me gegeven, haar russische dwerghamster had er wel veel plezier van en vertoonde niet dat gedrag. Die maakte juist vele prachtige tunnels. Dus voor een kleinere hamster zou ik zeker zo'n mooie bak aanraden, met veel ruimte voor bodembedekking.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, To van de Veluwe zei:

Die zijn leuk zeg! Net even gekeken. Net een aquarium. Dan heb je veel te bekijken als je een avondmens bent.

Een russische dwerghamster is overdag ook geregeld wakker. Dat is ook de reden dat we voor dit ras gekozen hebben. Ze zijn idd leuk om naar te kijken 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, To van de Veluwe zei:

Nooit geweten. Voor mij was elke hamster een Russische hamster. Dus er is kennelijk ook nog verschil tussen hamster en hamster.

Haha, jazeker 😄 De goudhamster (of syrische hamster) is groter en is zeg maar de 'gewone' hamster. Die slaapt voornamelijk overdag. Qua dwerghamster heb je de russische, campbelli, roborovski en de chinese. Er zijn er zelfs nog meer maar degene hierboven worden als huisdier gehouden in Nederland.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, To van de Veluwe zei:

En juist die zichtbare Russische hamster mag t.z.t niet meer verkocht worden? Ik wist wel dat je een hamster alleen moet houden maar dat er ook soorten zijn die wel bij elkaar kunnen.

Dat klopt. De meeste russen worden alleen gehouden maar in het wild leven ze in gezinsverband. Daar zijn de criteria op gebasseerd. Ik meen dat de chinese wel echt sollitair is maar de campbelli weer niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Bunny566 zei:

Dat klopt. De meeste russen worden alleen gehouden maar in het wild leven ze in gezinsverband. Daar zijn de criteria op gebasseerd. Ik meen dat de chinese wel echt sollitair is maar de campbelli weer niet.

In het wild hebben ze een veel groter territorium waardoor ze samen kunnen leven. Vaak als je ze in een hok stopt gaat dat goed als ze jong zijn, maar daarna grote kans dat er toch een gevecht uitbreekt

• Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

• 1 maand later...
Op 28-2-2023 om 20:14, Minipaardenfan zei:

Men kooi is er . Gelukkig kan er 19 cm bodem bedekking in . Nu wil ik het er nu al in.doen maar kan.dit 

Ik begrijp hieruit dat je toch voor de ferplast multipla bent gegaan? Wat tof dat Fay nu meer ruimte krijgt! Daar zal ze vast blij mee zijn. De duna multy kun je nu mooi als kooitje tijdens schoonmaken gebruiken / als vervoersboxje gebruiken / koppelen met bijv. een hamsterbuis aan de multipla. Ik zie ook niet helemaal in waarom ze er nog niet in zou kunnen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .