Ga naar inhoud

Rust zacht Snuffeltje!

Snuffelman
 Delen

Aanbevolen berichten

Hallo aan alle die dit lezen, 

Een 2-tal jaar terug kwam ik op dit forum terecht nadat ik merkte dat mijn konijntje er niet goed aan toe was. Ik vroeg om hulp en advies nadat mijn ouders het niet nodig vonden om naar de dierenarts te gaan. Nadat ik ze toch heb overtuigd kregen we al snel een diagnose, Snuffeltje had E.Cuniculi. Na een lange periode van medicatie geven kwam hij er wonder tot wonder weer boven op! Hij at weer goed, dronk veel, bewoog en had geen "attacks" meer, zo ging er een jaar voorbij waar hij het zeer goed deed, ik was enorm blij om hem weer zo te zien! Maar we moesten waakzaam blijven, E.Cuniculi valt niet te genezen, het vertraagd enkel de schade. Gisteren rond 00u s'nachts had Snuffeltje plots een snotneus, we hadden meteen door dat dit niet klopte! Hij at nog gewoon wel en dronk, ik heb hem zelfs nog even laten spelen en we dachten dus niet echt meteen dat dit iets extreem was maar we zouden in de ochtend meteen naar de dierenarts gaan, jammer genoeg heeft hij de ochtend niet gehaald 💔 Mijn papa vond hem op zijn zijtje gelegen, hij zat er vredig bij maar het is zo plots gebeurt, zeker nadat hij er terug goed uitzag. Ik kan het nog altijd moeilijk geloven, ik heb dit konijntje al sinds de kleuterklas, ik zit momenteel al in mijn 2de jaar hoger onderwijs! Het was echt een maatje, een deel van mij, hij heeft een prachtige leeftijd van 14 jaar bereikt ❤ Ik zal je extreem hard missen Snuffeltje, je was het beste huisdiertje ooit!

20220426_185743.jpg

• Verdrietig 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb je berichtje even verplaatst naar de regenboogbrug, een speciaal hoekje voor overleden konijnen (en andere huisdieren).

Wat verdrietig dat je nu je vriendje moet missen, maar wat een leeftijd! Heel veel sterkte met het verlies!

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, Kolino zei:

Ik heb je berichtje even verplaatst naar de regenboogbrug, een speciaal hoekje voor overleden konijnen (en andere huisdieren).

Wat verdrietig dat je nu je vriendje moet missen, maar wat een leeftijd! Heel veel sterkte met het verlies!

Dankjewel hiervoor ❤

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Snuffelman zei:

hij heeft een prachtige leeftijd van 14 jaar bereikt ❤ Ik zal je extreem hard missen Snuffeltje, je was het beste huisdiertje ooit!

Zeer veel respect voor je. 14 jaar zijn ze bij mij nog nooit geworden.  Wat een leeftijd en ergens mooi dat ze dood lag! Een mooie foto om in te lijsten en op je bureau te zetten. Sterkte. Het was echt een jeugdkameraadje!

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, To van de Veluwe zei:

Zeer veel respect voor je. 14 jaar zijn ze bij mij nog nooit geworden.  Wat een leeftijd en ergens mooi dat ze dood lag! Een mooie foto om in te lijsten en op je bureau te zetten. Sterkte. Het was echt een jeugdkameraadje!

Dankjewel ❤ Het was echt een jeugdkameraad, zal inderdaad heel leeg worden voor een tijdje, ik kan me nog nauwelijks mijn leven herinneren zonder hem 

• Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Snuffelman zei:

ik kan me nog nauwelijks mijn leven herinneren zonder hem 

En waar je als kind ook troost bij zocht en alles aanhoorde en een Snuffeltje die geduldig luisterde! Deze mooie herinneringen neem je je leven lang mee en kunnen ze je niet afpakken. Mooie herinneringen zijn zeer waardevol. Het was niet alleen een lief konijn maar ook nog een erg mooi konijn!

• Verdrietig 1
  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Snuffelman zei:

Dankjewel ❤ Het was echt een jeugdkameraad, zal inderdaad heel leeg worden voor een tijdje, ik kan me nog nauwelijks mijn leven herinneren zonder hem 

En de meeste mensen zullen zeggen: ach, het is maar een konijn! Die kun je dat niet aan het verstand brengen dat een konijn ook heel leuk kan zijn. Ik laat dan vaak een video zien van internet waarin konijnen allerlei kunstjes beheersen. Niet om de mensen dit ook te laten doen maar om te laten zien dat een konijn geen dom beest in een hokje is. 

• Vind ik leuk 1
  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .