Ga naar inhoud

Gedrag

Maryvonne

Aanbevolen berichten

Goedenavond,

Ik zal me voorstellen, want ik ben nieuw hier. Ik ben maryvonne uit Almere en heb 3 konijnen. 1 mannetje en 2 vrouwtjes (ik had tot sept 2007 2 om 2)

Het ging een hele poos goed, maar nu is het volgende aan de hand:

- achter elkaar aan rennen en in de kont happen.

-één van de twee rent heel hard weg en lijkt bang... (is niet zo...)

-Eén van de twee wil naar het andere konijn maar dat lukt niet omdat die direct al heel hard wegrent.

-Ze snuffelen even en dan rent er één heel hard weg.

-Eén van de twee steekt zijn kop onder de kop van de ander die dat dan terug doet, die steekt dan zijn kop eronder en zo blijven ze bezig.

1 konijntje is vaak de pineut, maar soms ook een andere. Het ene moment liggen ze "gebroederlijk" met zn 3en in 1 afwasbak elkaar af te lebberen en het andere moment jagen ze acher elkaar aan. Eten doen ze ook nog samen, maar soms wordt er ook 1tje weggejaagd, niet altijd dezelfde overigens gaan achter elkaar aan...

Wat is hier aan de hand?

Groetjes

maryvonne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Bij mijn groepje van 3 is het op dit moment ook onrustig. Alleen zijn het bij mij vooral de 2 dames die het niet zo met elkaar kunnen vinden op dit moment. Waar het door komt weet ik ook niet, tijd van het jaar misschien? (alhoewel onze wel gecastreerd zijn). Ik zou het wel goed in de gaten houden. Zolang ze elkaar niet verwonden of er echt 1 buitengesloten word kunnen ze wel samen blijven denk ik (zo doe ik het iig en anders ga ik ze toch scheiden).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .