Ga naar inhoud

Tanden of kiezen die te hard door groeien


Lappie2

Aanbevolen berichten

Volgens haar is hij al te oud om nog aan die medicatie te gaan..

Voor nu kan idd dat dieet en  speciale pap voor nier en lever functie nog wat doen om het zo comfortabel mogelijk te houden...

 

Altijd zo gezond geweest arm diertje. Hij hoort gewoon bij ons gezin.. al vanaf dag 1. Is altijd los, heeft de hele kamer boven en beneden. Bank is van hem en ligt daar ook altijd languit te dutten maar zodra ik de keuken in ga schiet hij weer achter me aan voor een snoepje wortel paprika appel al glibberend en glijdend over de vloer. 

Met lekker weer aan de riem het bos in. Heerlijk door het zand en mosjes maar schiet gelijk in mijn armen als hij denkt dat er gevaar is..

 

Honderden kusjes geven en dan het liefst op ons hoofd zitten. Pennen afpakken waardoor mijn dochter haar huiswerk niet kan doen... Telefoon uit onze handen trekken want heyyyy aandacht!!! Hondje van de buren aanvallen ghighi.. onze Kip de kanarie achterna gaan want dat is zo leuk totdat kip hem achterna gaat🤪

Ach zoveel leuks met hem🥰

 

Hoop dat dat nog heel lang zo mag blijven 🙏❤️

 

 

  • Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 14-1-2023 om 12:48, mammafelina zei:

Polen

Off topic

 

Mooi land. Wij zijn er een keer met een georganiseerde reis geweest. Ik vond de mensen ook erg vriendelijk. Polen hebben een warm plekje bij me. Ze hebben meegeholpen ons land in WO II te bevrijden! Een bevolking die veel meegemaakt heeft de afgelopen eeuwen.

 

On topic.

Je hebt een een dierenarts die voor haar dieren gaat. Ik denk dat je wel op haar advies kunt bouwen en vertrouwen. Sterkte.

  • Vind ik leuk 1
  • Mee eens! 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Update:

Net bij hem geweest.... Zo vreselijk allemaal😢😢. Hij ziet er verschrikkelijk uit. 

Dochter en ik in tranen natuurlijk. Dierenarts ook.. 

Hij stinkt enorm en ze krijgt hem niet aan het eten. Pap spuugt ie uit als ze het geeft met de spuit. In een bakje gooit ie het in het rond. 

 

We hadden zijn favo yoghurt snoepjes meegenomen. Natuurlijk mag hij dat niet meer omdat er eiwit in zit.

Maar direct met dat magere natte bekkie pakken. Dus er zit nog pit in.

 

Daarna heeft hij 20 minuten op zijn zus schoot gezeten en begon haar weer overal te kussen en lekker warm tegen haar nek te liggen. We konden zien dat hij echt blij was maar totaal geen kracht meer. Even dacht ik dat hij zo bij haar zou inslapen maar dat gebeurde niet.

 

Dierenarts wil echt nog de uitslag afwachten morgen. Als die nou minder slecht is dan gaat ze gelijk de rest van zijn tanden doen met het risico dat hij de narcose niet aan kan. Want ze zegt zelf... Als dat gebit nu goed is kan hij nog lang door met die nieren met dat  speciale dieet. Nu door die tanden kan hij niet eten en daardoor gaat niks goed. 

 

Als de resultaten morgen niet goed zijn dan gaan we er direct heen om hem te laten inslapen..😪

Wat hebben we een verdriet😭

 

Zoveel mensen die dat niet snappen... Het is maar een konijn en joh dan koop je toch een nieuwe..

Neeeej wij kopen nooit meer een nieuwe. Van Lap is er maar 1 en hij is familie!!! 

Geen dieren meer die lang leven.. nemen wel een goudvis..of alleen een waterplantje .... Of misschien alleen een bak water 🤪 Wel zo veilig.

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh wat verdrietig om te lezen dat het niet goed gaat met jullie lieve schat 😢

Mensen die zeggen dat je maar gewoon een nieuwe moet kopen snappen er niks van. Lappie is jullie maatje inderdaad onderdeel van je gezin, als hij wegvalt doet dat serieus ongelooflijk veel pijn, hij is niet te vervangen door een ander huisdier. Misschien komt er als het verdriet een plekje heeft gekregen ruimte in je hart waardoor je een ander beestje een goed thuis kan geven.

 

Maar nu gaan we eerst keihard duimen voor redelijk goede bloeduitslagen van Lappie zodat hij geholpen kan worden en hopelijk nog lang bij jullie kan blijven 🍀🍀🍀

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Update:

Hij is er nog ... Na weer een infuus heeft hij wat gegeten. Ze geeft hem nog niet op ookal zei ik dat het misschien beter is om vandaag afscheid te nemen. (Elk uur dwangvoer dag en nacht, wat ook heel goed te zien was aan haar dat ze weinig slaap heeft 🥴)

Doordat hij zo sterk op ons en zijn snoepje reageerde kan ze hem nog niet laten gaan.. (hart van goud) 

Resultaten van bloed nog niet binnen dus nog even door stressen... Morgen zullen we het waarschijnlijk weten..

 

Zat er aan te denken om haar gewoon groen licht te geven om hem onder narcose te doen ook als de uitslag niet goed is. Hij is sterk en wie weet komt hij de narcose uit met "normale tandjes" waar hij weer mee kan eten...en zo niet dan slaapt hij tenminste ... Ookal hebben we dan geen afscheid meer kunnen nemen..... 

 

 

 

 

 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, To van de Veluwe zei:

Dat is dus een DA die arts geworden is om dieren te helpen en geen DA geworden is voor het grote geld. Dit is toch ongelooflijk!

Ja ze bestaan nog 🥰. Ze is paar jaar geleden weggegaan bij de grote kliniek hier dichtbij omdat ze vaak meer en veel gratis deed  en de kliniek daar niet blij mee was.  Dus is ze haar eigen weg gaan zoeken. Wel een stuk verder weg maar iedereen gaat naar haar. De grote kliniek doet nu alleen nog maar honden en katten omdat zij er niet meer is... 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Lappie2 zei:

(Elk uur dwangvoer dag en nacht, wat ook heel goed te zien was aan haar dat ze weinig slaap heeft 🥴)

Doordat hij zo sterk op ons en zijn snoepje reageerde kan ze hem nog niet laten gaan.. (hart van goud) 

Wauw, wat een lieve dierenarts zeg!

Ik heb net ook het hele verhaal gelezen. Heel veel sterkte, en ik hoop echt voor je dat hij er weer bovenop komt.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Lappie2 zei:

Update:

Hij is er nog ... Na weer een infuus heeft hij wat gegeten. Ze geeft hem nog niet op ookal zei ik dat het misschien beter is om vandaag afscheid te nemen. (Elk uur dwangvoer dag en nacht, wat ook heel goed te zien was aan haar dat ze weinig slaap heeft 🥴)

Doordat hij zo sterk op ons en zijn snoepje reageerde kan ze hem nog niet laten gaan.. (hart van goud) 

Resultaten van bloed nog niet binnen dus nog even door stressen... Morgen zullen we het waarschijnlijk weten..

 

Zat er aan te denken om haar gewoon groen licht te geven om hem onder narcose te doen ook als de uitslag niet goed is. Hij is sterk en wie weet komt hij de narcose uit met "normale tandjes" waar hij weer mee kan eten...en zo niet dan slaapt hij tenminste ... Ookal hebben we dan geen afscheid meer kunnen nemen..... 

 

 

 

 

 

 

Wat een geweldige dierenarts.  Hopelijk knapt hij snel op. 
mijn konijntje had ook heel erg last van haar kiezen. Van jongs af aan. Ze moest vanaf haar 5e twee keer per jaar onder narcose.  Laatste jaar bijna maandelijks. Zij had geen ontstekingen alleen snel groeiende kiezen. Ze is 10,5 geworden. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Priyab zei:

Wat een geweldige dierenarts.  Hopelijk knapt hij snel op. 
mijn konijntje had ook heel erg last van haar kiezen. Van jongs af aan. Ze moest vanaf haar 5e twee keer per jaar onder narcose.  Laatste jaar bijna maandelijks. Zij had geen ontstekingen alleen snel groeiende kiezen. Ze is 10,5 geworden. 

Wat sneu voor je nijntje🤕 en toch nog zo.n mooie leeftijd 🥰🕯️ 

 

Geeft me weer wat extra hoop.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Lappie2 zei:

Wat sneu voor je nijntje🤕 en toch nog zo.n mooie leeftijd 🥰🕯️ 

 

Geeft me weer wat extra hoop.

 

 

Ja.  Het is verschrikkelijk om je konijntje zo te zien. 
Ik hoop echt dat hij nog veel ouder wordt als mijn konijntje! ❤️

  • Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, Priyab zei:

Ja.  Het is verschrikkelijk om je konijntje zo te zien. 
Ik hoop echt dat hij nog veel ouder wordt als mijn konijntje! ❤️

Dikke knuffel voor jou🤗 Vreselijk om je maatje te moeten laten gaan😪

Ik had er vroeger 2 Flap en Koos 2 grote hangoor meiden. Ik mis ze nog steeds... En dat is al 20 jaar geleden.. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, Lappie2 zei:

Update:

Hij is er nog ... Na weer een infuus heeft hij wat gegeten. Ze geeft hem nog niet op ookal zei ik dat het misschien beter is om vandaag afscheid te nemen. (Elk uur dwangvoer dag en nacht, wat ook heel goed te zien was aan haar dat ze weinig slaap heeft 🥴)

Doordat hij zo sterk op ons en zijn snoepje reageerde kan ze hem nog niet laten gaan.. (hart van goud) 

Resultaten van bloed nog niet binnen dus nog even door stressen... Morgen zullen we het waarschijnlijk weten..

 

Zat er aan te denken om haar gewoon groen licht te geven om hem onder narcose te doen ook als de uitslag niet goed is. Hij is sterk en wie weet komt hij de narcose uit met "normale tandjes" waar hij weer mee kan eten...en zo niet dan slaapt hij tenminste ... Ookal hebben we dan geen afscheid meer kunnen nemen..... 

 

 

 

 

 

 

Moeilijke keuzes moet je maken.

 

Alles in het belang van de konijnen is mijn motto en dat van velen hier denk ik. Omdat ze zelf niet kunnen beslissen moeten wij rationele beslissingen maken. Maar emoties zijn niet weg te nemen.

Nogmaals heel veel sterkte.

aangepast door bobbyonthefloor
Tekst toegevoegd
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, To van de Veluwe zei:

Ik mijn vorige koppel ook!

Mijn ene nijn is 6 maanden geleden overleden.  In laten slapen omdat ze ziek was en al heel het jaar van alles had.  Mijn andere nijn iets meer als een jaar ervoor.   Hij overleed plotseling.  
ik mis ze enorm.  
het is wel beter voor haar. Ze zijn nu samen in de hemel.  
ik houd super veel van ze.  
20 jaar terug is lang maar dat is echte liefde. Dat je ze nog mist.  

  • Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .