Ga naar inhoud

Acrobatische konijnen


Evee

Maken jouw konijnen gekke sprongen en klimmen ze op dingen?   

24 leden hebben gestemd

  1. 1. Hoe acrobatisch zijn jouw konijnen?

    • Niet, mijn konijnen zijn heel rustig
      5
    • Een beetje, ze rennen en springen wel.
      14
    • Ontzettend, ze springen en klimmen overal op en tegenaan.
      11


Aanbevolen berichten

Dit topic komt door Sofie. Zij is echt een acrobatisch konijn. Ik vraag mij af of ze misschien half wild is ofzo? 😄

 

Ik ben dus wel eens benieuwd of ik de enige ben met een konijn dat met gemak een meter hoog springt, overal op over en tegenaan springt, waar geen hooiruif in het verblijf kan hangen 😄

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelfs twee opties gekozen.

 

 

Joris en Brenda rennen en springen wel. Joris springt tegenwoordig niet zo veel meer, maar Brenda nog wel. Maar zij klimmen nooit ergens op, ik zie ze ook niet snel objecten als opstapjes gebruiken om hoger te komen of zich afzetten tegen het gaas.

 

Mijn andere koppel, Harold en Sofie, daar is dat wel anders 😄 Harold is wel beweeglijk en fit, hij zit ook wel bovenop het nachthok en dat soort dingen. Maar sofie is echt extreem. Tussen mijn twee konijnenverblijven zit een gaas wand van 170 cm hoogte ongeveer, en ik maak mij inmiddels zorgen dat ze daar een keer overheen komt 😄

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier rennen ze en ze springen wel op opstapjes en verhogingen van 30-40 cm hoog, maar meer ook niet. Wannes was wel iets acrobatischer, hoewel hij nogal lomp bewoog. Maar die sprong over panelenrennetjes heen. Eigenlijk helemaal niet hoog voor een konijn maar hij was de enige die dat deed. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Micha is mijn acrobaat. Die springt vanuit de toiletbak op het lage stuk van het nachthok, dat is een afstand van 40 cm breed ofzo?  Toen hij net bij ons woonde sprong hij bovenop het nachthok toen ze nog niet de volledige ren hadden, het lage stuk had ik afgeschermd met een doos maar toch.  Ik heb ook al een paar keer gehad dat hij vanaf de grond serieus tegen het gaas opsprong en dan echt bijna een meter hoog. De ene keer bleef ie ook 2 seconden op dat gaas zitten terwijl het gewoon bijna verticaal is. Vervolgens sprong hij weer naar beneden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fluffie de voedster is hier echt een acrobaat. Springt heel hoog en is nergens bang voor. Vogels jaagt ze weg en ze springt overal op en overheen. Ze graaft ook heel graag waardoor ze soms niet wit maar grijs is 🙈. Terwijl Puk bijna niet spingt, ja alleen voor eten en ook niet graaft. Fluf neemt altijd het voortouw waardoor Puk wel meer durft dan als hij alleen zou zijn. 

 

Ik denk dat Fluf een kat is geweest in dr vorige leven 🤣

  • Haha 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Brownie is natuurlijk acrobatisch te noemen, die springt zo op de tuintafel van een meter hoog of op je schouder als je op je hurken zit 😂 en hij maakt de mooiste luchtsprongen, kent totaal geen vrees. Hij sprong ook steeds over de puppyren, die toch hoog genoeg zou moeten zijn, hoor je een hoop knallen 🙈 Jahoor zit hij aan de andere kant van het hek. Hij zit ook vaak in zijn hooiruif, kan als een kangaroe op zijn achterpoten staan springen (meest bij gevaar; dan kun je namelijk en op de uitkijk staan en waarschuwen tegelijk). 

En Ukkie is tegenovergesteld, die heeft haar eigen opstapje (wilgentunneltje) om op en af de catcube te komen, want die vindt ze veel te hoog 😂🙄 Ze springt overal ook heel dramatisch vanaf alsof het veel hoger is. Maar misschien ziet ze door die wijde oogjes wel niet zo goed.

Geloof niet dat die 2 samen nou de beste koppelactie van mij waren, ze zijn maatjes hoor, maar ik denk dat Brownie zich stiekem doodergert 😂 Hij had denk meer in Kiki gezien 😉

  • Haha 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij is Stamper echt niet te doen. Toen ze nog jong waren en buiten zaten werd de oppas in de vakantie knettergek van hem. Hij sprong zelfs door het gaas-plafond heen. Zonder opstapje, 60cm hoog. Ik had namelijk gaas over elkaar gelegd. Die fout maak je ook maar één keer. Nu ze binnen zitten is het mission impossible. Ik heb maar besloten een giga ren in de woonkamer te zetten. Elke keer als ik de kamer binnenkwam zat hij of op mijn bureau, of op de kast(1,20m hoog). Het maakte niet uit welke indeling ik ook probeerde. Alsof ik telkens speciaal voor hem een nieuwe uitdaging bedacht. En triomfantelijk kijken als ik binnenkwam! Ik zie ook aan zijn hoofd als hij iets van plan is, de doerak. Zijn vriendin daarentegen is een dramaqueen van proportie. Tegen de tijd dat zij op een catcube is gesprongen, is Stamper al freerunnend twee keer de kamer rond. Maar al met al is het heerlijk om na een lange werkdag met Mitty al kroelend naast mij te kunnen genieten van Stamper de musical.

  • Haha 8
Link naar reactie
Delen op andere sites

53 minuten geleden, Mitty zei:

Bij mij is Stamper echt niet te doen. Toen ze nog jong waren en buiten zaten werd de oppas in de vakantie knettergek van hem. Hij sprong zelfs door het gaas-plafond heen. Zonder opstapje, 60cm hoog. Ik had namelijk gaas over elkaar gelegd. Die fout maak je ook maar één keer. Nu ze binnen zitten is het mission impossible. Ik heb maar besloten een giga ren in de woonkamer te zetten. Elke keer als ik de kamer binnenkwam zat hij of op mijn bureau, of op de kast(1,20m hoog). Het maakte niet uit welke indeling ik ook probeerde. Alsof ik telkens speciaal voor hem een nieuwe uitdaging bedacht. En triomfantelijk kijken als ik binnenkwam! Ik zie ook aan zijn hoofd als hij iets van plan is, de doerak. Zijn vriendin daarentegen is een dramaqueen van proportie. Tegen de tijd dat zij op een catcube is gesprongen, is Stamper al freerunnend twee keer de kamer rond. Maar al met al is het heerlijk om na een lange werkdag met Mitty al kroelend naast mij te kunnen genieten van Stamper de musical.

Haha wat grappig nog zo’n duo als ik heb! Een zo’n doerak en een zo’n stuntelaar 😂🙈

Toen Brownie bij ons vorige huis af en toe naar binnen mocht sprong hij ook op de bank en tafel. En het zijn net kleine kinderen lijkt het soms; alles wat niet mag is leuk. 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .