Ga naar inhoud

Groenten uit de koelkast geven of op kamertemperatuur laten komen


To van de Veluwe

Groenvoer geven aan konijnen  

49 leden hebben gestemd

  1. 1. Geef jij groenvoer direct uit de koelkast of op kamertemperatuur?

    • Direct uit de koelkast
      30
    • Op kamertemperatuur
      18
    • Ik geef geen groenvoer
      1


Aanbevolen berichten

Kamer temperatuur.

 

Ik denk dat het in de zomer meer een probleem is dan in de winter overigens. In de winter is het buiten koud, zijn ze het wel gewend. In de zomer is de buitentemperatuur hoger, is het warmer, en als je dan opeens heel koud groenvoer geeft, heeft dat sneller gevolgen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Recht uit de koelkast. Is bij al mijn konijnen nooit een probleem geweest. Ik snap ook niet dat het wel problematisch kan zijn. Sowieso kauwen konijnen over het algemeen flink, waarmee het al niet meer koud in de maag komt. En buitenkonijnen eten in de winter toch wel meer koud spul, het water is dan ook koud en dat komt wel rechtstreeks zonder kauwen in de maag. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik haal de groentela uit de koelkast. Voor onszelf kook ik steeds voor twee dagen en de groente voor ons ligt er nooit langer dan een dag in. Dus de groentela is eigenlijk voor de konijnen haha.

 

Terwijl ik de groente in stukken breek of snijd staat de groentela buiten de koelkast. Soms eet ik mijn toetje eerst op (ik voer ze na het avondeten) en soms voer ik het ook meteen. Ik merk geen reactie van ze.

 

Als we het nou toch over groente hebben, ik wil graag uitbreiden maar een beetje met de seizoenen mee. 

Momenteel is het best saai bij mij. Andijvie, witlof, snack komkommer die ik afwissel met radijs, soms wortelloof met een beetje van de wortel. Verder kom ik niet. Ze krijgen 100-110 gram groente per dag. Ik heb ze 2 dagen een blaadje rucola gegeven maar toen ontdekte ik een paar kleine keutels dus daar ben ik maar weer mee gestopt, daarna geen kleine keutels meer gevonden. Vanavond eten we zelf een stampotje met onder andere winterpeen dus dan krijgen ze wat van de schillen mee. Het gaat ook om het bewaren enzo. Omdat je klein moet beginnen. Hoe doen jullie dat? Sorry dat ik je topic kaap To

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Eefje zei:

Recht uit de koelkast. Is bij al mijn konijnen nooit een probleem geweest. Ik snap ook niet dat het wel problematisch kan zijn. Sowieso kauwen konijnen over het algemeen flink, waarmee het al niet meer koud in de maag komt. En buitenkonijnen eten in de winter toch wel meer koud spul, het water is dan ook koud en dat komt wel rechtstreeks zonder kauwen in de maag. 

 

Ik geef het ook recht uit de koelkast, ook gewoon aan elk konijn, misschien als er eentje extreeem gevoelig is dat het uit zou maken maar ik heb het nog nooit gemerkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Evee zei:

Ik heb er even een poll van gemaakt voor je ook 😄

Leuk. Inderdaad hoe komt het dat als ik iets aanklik er 'je' komt te staan? Dat vraag ik me al een half jaar af. Als ik dat kan veranderen, zeg het maar dan doe ik dat.

 

Onze koelkast staat op 4 graden. Als het buiten 10 graden is, scheelt dit toch wel wat met de buitentemperatuur op dit moment. Gisteren de hond uitgelaten met mijn zomerjas aan en ik had het nog snikheet.

  • Verward 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, To van de Veluwe zei:

Leuk. Inderdaad hoe komt het dat als ik iets aanklik er 'je' komt te staan? Dat vraag ik me al een half jaar af. Als ik dat kan veranderen, zeg het maar dan doe ik dat.

 

Onze koelkast staat op 4 graden. Als het buiten 10 graden is, scheelt dit toch wel wat met de buitentemperatuur op dit moment. Gisteren de hond uitgelaten met mijn zomerjas aan en ik had het nog snikheet.

Ik weet niet waar je dit ziet? Bij vind ik leuk?

Ik denk dat het komt omdat het forum oorspronkelijk Engelstalig is en you dan vertaald is als je. Maar soms had dat dan in dat geval eigenlijk jij moeten zijn. Dat gaat in de vertaling soms verloren en is ook niet aan te passen omdat er geen onderscheid in is, als het zou veranderen staat er ergens anders weer een foutje.  

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, dat is een vertaalfoutje, maar niet makkelijk op te lossen. 

Zie het maar als "je houdt er van" 😅

aangepast door Evee
het is vast houdt in plaats van houd... ik ben zo slecht in mijn d/t s hahaha
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Cheeta26 zei:

Ik haal de groentela uit de koelkast. Voor onszelf kook ik steeds voor twee dagen en de groente voor ons ligt er nooit langer dan een dag in. Dus de groentela is eigenlijk voor de konijnen haha.

 

Terwijl ik de groente in stukken breek of snijd staat de groentela buiten de koelkast. Soms eet ik mijn toetje eerst op (ik voer ze na het avondeten) en soms voer ik het ook meteen. Ik merk geen reactie van ze.

 

Als we het nou toch over groente hebben, ik wil graag uitbreiden maar een beetje met de seizoenen mee. 

Momenteel is het best saai bij mij. Andijvie, witlof, snack komkommer die ik afwissel met radijs, soms wortelloof met een beetje van de wortel. Verder kom ik niet. Ze krijgen 100-110 gram groente per dag. Ik heb ze 2 dagen een blaadje rucola gegeven maar toen ontdekte ik een paar kleine keutels dus daar ben ik maar weer mee gestopt, daarna geen kleine keutels meer gevonden. Vanavond eten we zelf een stampotje met onder andere winterpeen dus dan krijgen ze wat van de schillen mee. Het gaat ook om het bewaren enzo. Omdat je klein moet beginnen. Hoe doen jullie dat? Sorry dat ik je topic kaap To

Bleekselderij, paksoi en pastinaak zou je nog kunnen geven. Met een deel van de pastinaak kun je voor jezelf een lekkere stamppot maken 🙂

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, WOKKY zei:

buitentemperatuur

Ja dat klopt maar kan warmer zijn dan de 4 graden uit de koelkast!

 

Bunny, Je kaapt maar want nu weet ik wat ik nog meer kan voeren. Ik voer er nog munt bij. De planten heb ik binnen gezet toen het ging vriezen. Het is bij mij ook een stuk saaier dan in de zomer.

aangepast door To van de Veluwe
  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bewaar de witlof buiten de koelkast. Na een dag worden de bladeren groener en dat vinden ze bij mij lekkerder. Meestal ga ik eerst wat rommelen in de kamer voordat ik de groente (uit de koelkast) geef, maar die van mij zijn zo kieskeurig dat ze alleen op de witlof afrennen en de rest laten liggen tot ze echt honger hebben. Tegen de tijd dat ze daar aan beginnen zijn ze zeker op kamertemperatuur.. de diva’s😂 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .