To van de Veluwe Geplaatst: 9 september Delen Geplaatst: 9 september Ik vind dit schandalig. Allemaal naar Voerendaal als onze konijnen ziek zijn. Gelukkig speelt dat hi r - nog- niet maar ik hoop toch uit hun handen te blijven. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Deeskuh88 Geplaatst: 10 september Delen Geplaatst: 10 september Er zijn meer klinieken bij Evidensia aangesloten dan je in eerste instantie denkt. De Postwagen hier zit daar ook bij. Terwijl je dat in eerste instantie nergens aan ziet of merkt. Pas bij vacatures zie je dat aan het mailadres. Ik denk dat het zeker voor het personeel ook wel voordelen op kan leveren. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 10 september Delen Geplaatst: 10 september 4 uren geleden, Deeskuh88 zei: Er zijn meer klinieken bij Evidensia aangesloten dan je in eerste instantie denkt. Die van ons nog niet want de prijs is daar nog niet naar! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Deeskuh88 Geplaatst: 11 september Delen Geplaatst: 11 september 22 uren geleden, To van de Veluwe zei: Die van ons nog niet want de prijs is daar nog niet naar! De kliniek hier is ook niet noemenswaardig duurder geworden hoor 🙂 Denk niet dat prijzen alles zeggen. Concurrentie bepaalt ook veel. Er zitten daar zoveel dierenklinieken dat je zo naar een andere overstapt als ze te duur worden. En dat willen ze natuurlijk ook niet. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kolino Geplaatst: 12 september Delen Geplaatst: 12 september Nou, niet noemenswaardig is het hier niet te noemen sinds evidensia er achter zit. Oké, inflatie doet ook wat natuurlijk. Maar de prijs voor een consult is wel keer 2 gegaan in een paar jaar tijd. Dat is bij een ander, waar ook een investeerder achter zit inmiddels ook wel het geval, al zijn de prijzen daar iets minder drastisch omhoog gegaan. Misschien is het in Limburg nog anders, maar hier zitten de standaard consultprijzen inmiddels al boven de 50 euro. Bij de spoedkliniek is het overdag door de week geloof ik tegen de 100 (als ik reviews mag geloven), buiten kantooruren boven de 150. Transparant vind ik ze niet over prijzen. Ik vind eigenlijk dat ze verplicht moeten gaan worden om prijzen op hun website te vermelden, dan weet je waar je aan toe bent. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 12 september Auteur Delen Geplaatst: 12 september Het omzetten naar ketens is denk ik wel zorgelijk, dat is vaak lastige concurrentie voor de kleine ondernemers. Terwijl die vaak wel de tijd nemen, kennis en zorg hebben, en de persoonlijke band met de klanten. Maar misschien niet alle meest luxe voorzieningen, wat een keten wel weer kan betalen. Ik denk dat het wel heel belangrijk is dat er ruimte blijft voor de kleinere zelfstandige praktijken en kleinere samenwerkingen. Dat zij niet weggeconcurreerd worden door dit soort overnames. Toen ik in het begin zelf konijnen had betaalde ik 16 euro voor een consult 😄 Niet echt meer vergelijkbaar met de 50 euro die ik nu betaal. Maar alles is duurder, dus dat soort vergelijkingen maken mij eigenlijk alleen maar een "oud mens" 😂 Ik weet nog dat mijn oma's dat vroeger ook deden. "Vroeger kocht je voor een kwartje een ijsje" , in mijn jeugd voor een gulden. Ik denk dat je nu voor een euro niet eens een ijsje meer hebt 😂 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MichelleloveElmo Geplaatst: 12 september Delen Geplaatst: 12 september Ook bij ons zijn de prijzen flink omhoog gegaan, maar inderdaad wat Evelien zegt, alles is absurd veel duurder geworden. Kijk naar je boodschappen, brandstof, energie rekening... Over dat ijsje gesproken. Hier kost 1 bolletje schepijs, nu €2,20. En ook de rekeningen op de praktijk moeten worden betaald. De dierenarts is lang de op 1 na slechts betaalde universitaire studie geweest, hoe dat nu staat in vergelijking weet ik niet precies. Ik vind het wel eerlijk dat iemand die een uitgebreide studie gedaan heeft daar ook een vergoeding voor krijgt. Ik verdien als paraveterinair dan weer bijna niks... Ik zit op 12,50 bruto, dat is erg laag, maar collega's zitten niet veel hoger. Vergis je ook niet in wat bv nascholing kost. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 12 september Auteur Delen Geplaatst: 12 september Ik heb mij ook wel afgevraagd hoe een dierenartspraktijk nou echt winstgevend kan zijn. Inderdaad je pand, energiekosten, scholing van jezelf en assistentes, aanschaf van apparatuur, en vaak ook keuringen van apparatuur er bij. En dingen als een abonnement op je administratie systeem, vermoed ik. En je moet toch vaste openingstijden hebben waarop je zelf en je assistentes aanwezig zijn, terwijl je denk ik ook niet alle tijd dat je aanwezig bent klanten / inkomsten hebt, nou kun je dan natuurlijk wel bepaalde planbare ingrepen doen, wasjes draaien, zorg voor opname patiënten of bijv. een studie die online is oppakken. Maar toch, het lijkt mij best lastig hoor om dat commercieel goed op te zetten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 12 september Auteur Delen Geplaatst: 12 september @MichelleloveElmo volgens mij kun je bij ikea nog een ijsje voor 1 euro krijgen, maar dat is geen schepijs 😉 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 12 september Delen Geplaatst: 12 september Bij mijn huidige dierenarts vallen de kosten nog wel mee. Afgelopen week moest Ollie voor zijn vaccinatie en heb ik 62 euro afgerekend. Dit was inclusief consult. Hiervoor ging ik naar Anicura, maar daar ben ik weggegaan vanwege de absurt hoge prijzen. Tegenwoordig geven ze ook geen tarieven meer op hun site, maar maken ze reclame voor Aniplan een soort bespaar plan van Anicura. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 12 september Delen Geplaatst: 12 september 10 uren geleden, Evee zei: Ik denk dat je nu voor een euro niet eens een ijsje meer hebt Dat kan nog wel maar is het een kleintje. Een bolletje ijs is vaak al 1,50. Ik heb nog gehoord dat de patat een kwartje was en mayonaise een dubbeltje. Toen werden de aardappels ineens heel duur en ging het van een kwartje direct naar een gulden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 12 september Delen Geplaatst: 12 september 6 uren geleden, mammafelina zei: Afgelopen week moest Ollie voor zijn vaccinatie en heb ik 62 euro afgerekend. Mmm het is dat je kort in Polen geweest bent, anders had ik het daar laten doen. Tegen Lappiesprijs. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 14 september Delen Geplaatst: 14 september Mag ik dat hier neerzetten? Ik keek bij Stichting Konijnenbelangen en zag onderstaande staan: Avond Voor Konijnen 2023: KONIJNEN IN DE SPOTLIGHTS Opgelet dierenvrienden, natuurliefhebbers en iedereen die voor werk of privé met konijnen te maken heeft: op 29 september komt de Avond voor Konijnen voor de zevende keer naar Utrecht! De organisatie ligt in handen van de landelijke Stichting KonijnenBelangen met de hulp van Archaeopteryx, een studievereniging van de Faculteit Diergeneeskunde aan de Universiteit Utrecht. Uniek in deze editie van de Avond voor Konijnen is de lezing over half-wilde konijnen: kruisingen tussen tamme en wilde konijnen. Kun je deze zomaar in de natuur uitzetten (spoiler alert: NEE!), hoe verschillen ze van volledig tamme konijnen en hoe kunnen verzorgers, dierenartsen en opvangen in hun behoeften voorzien? Caitlin Ooms, oprichter en voorzitter van Stichting de Wildebrasjes, vertelt ons er alles over. Er wordt verder een lezing gegeven door dierentrainer Bernice Muntz, die al veel baanbrekende projecten rondom konijnen op haar naam heeft staan, zoals haar boeken High Five, Het Gelukkige Konijn en Een Konijn Erbij, haar Konijnen Academie en nu ook de Konijnen Podcast. Bernice zal spreken over dierenartsenbezoeken en hoe deze door alle betrokkenen zo stressvrij mogelijk kunnen worden gemaakt. Tenslotte spreekt dierenarts Fred van der Kolk. Al vanaf de eerste Avond voor Konijnen is zijn afsluitende lezing het succesnummer van de avond. Waar hij het precies over zal hebben, blijft nog even een verrassing. Tussen de lezingen door zorgt cateraar Sin Carne voor een veganistische hartige of zoete hap, en er zijn spullen voor en over konijnen te koop in het kraampje van webwinkel Bunnyflop. Gastvrouw Cynthia Pallandt publiceerde vorig jaar haar eerste boek, Konijnen Adopteren en Verzorgen. Zij praat de avond aan elkaar én signeert haar boek voor je. De inloop is tussen 18.30 en 19.00 uur en rond 21.45 uur wordt de avond afgesloten. Locatie is de Faculteit. Diergeneeskunde van de Universiteit Utrecht (Yalelaan 1, Utrecht). De lezingen vinden plaats op de eerste verdieping van het Androclusgebouw. Inschrijven kan voor maar 2 euro via onderstaand formulier Het programma ziet er als volgt uit: 18.30-19.00u inloop 19.00-19.10u welkomstwoordje Archaeopteryx en Cynthia Pallandt 19.10-19.50u lezing Caitlin Ooms 19.50-20.20u pauze 20.20-21.00u lezing Bernice Muntz 21.00-21.40u lezing Fred van der Kolk 21.40-21.45u afsluiting Wat positief dat dat daar georganiseerd wordt. Als je bij de site kijkt, zie je daar een formulier waar je je op kunt geven. Ik zag dat het maar € 2,00 per persoon is. Helaas heb ik een verjaardag die avond maar het lijkt me heel interessant. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 21 september Delen Geplaatst: 21 september Triest bericht: Een pakketbezorger gooit hondenvoer over de schutting en raakt een konijn. https://www.telegraaf.nl/nieuws/1676584738/pakketbezorger-gooit-15-kilo-hondenvoer-over-schutting-konijn-okkie-verbrijzeld/?utm_source=whatsapp&utm_medium=referral&utm_campaign=whatsapp 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lollie Geplaatst: 21 september Delen Geplaatst: 21 september 14 minuten geleden, To van de Veluwe zei: Triest bericht: Een pakketbezorger gooit hondenvoer over de schutting en raakt een konijn. https://www.telegraaf.nl/nieuws/1676584738/pakketbezorger-gooit-15-kilo-hondenvoer-over-schutting-konijn-okkie-verbrijzeld/?utm_source=whatsapp&utm_medium=referral&utm_campaign=whatsapp Ik had het al gelezen in "Konijnendingen op sociale media". Het past hier eigenlijk wel beter. Maar zo verdrietig 😪. Je zal de bezorger maar zijn, ik zou mezelf niet meer in de spiegel kunnen aankijken van schuldgevoel. Hoewel hij natuurlijk ook niet kon weten dat dat konijn daar zat. Baasje lijkt ook niet eens zo boos in het artikel, maar zegt zelf al, "het had ook een kind kunnen zijn". Een handige actie is het in elk geval niet. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 21 september Auteur Delen Geplaatst: 21 september Klopt dat het bij konijnendingen in sociale media stond, ik had niet direct het krantenbericht, maar kreeg een instagram bericht er over doorgestuurd, vandaar dat het daar stond. Maar hier past het inderdaad beter. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Suus1978 Geplaatst: 22 september Delen Geplaatst: 22 september Op de camera was te zien dat de bezorger na een half uur terugkwam en het pakket verplaatst heeft. Dan moet hij gezien hebben wat er gebeurd is, maar hij ging er doodleuk nog een keer vandoor zonder hulp in te schakelen. Eerlijk gezegd wens ik die jongen de rest van zijn leven een schuldgevoel toe (en dan ben ik nog mild). 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 28 september Delen Geplaatst: 28 september Wat een drama weer in Rotterdam vanmiddag. Maar ik las ook dit straks in het nieuws Verdachte schietdrama Rotterdam mishandelde eerder konijn https://www.telegraaf.nl/nieuws/2038182617/verdachte-schietdrama-rotterdam-mishandelde-eerder-konijn/?utm_source=whatsapp&utm_medium=referral&utm_campaign=whatsapp Je ziet dit toch vaker dat dierenmishandelaars later ook mensen wat aan doen. 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunnyempress Geplaatst: 28 september Delen Geplaatst: 28 september Dat stuk had ik nog niet gelezen. Hier was het ff schrikken, wat mijn zus werkt daar tegenover. Gelukkig werkt ze geen 8 uur, dus ze dat om 3 uur al in de auto terug naar huis. Haar collega's mochten het pand niet uit en die zijn flink geschrokken. Gelukkig is ze morgen vrij. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 28 september Delen Geplaatst: 28 september 46 minuten geleden, bunnyempress zei: Dat stuk had ik nog niet gelezen. En weet je wie hij doodgeschoten heeft volgens het nieuws? De buurvrouw die het mishandelen van het konijn bij de politie gemeld had. Ook haar 14 jarige dochter is doodgeschoten volgens het nieuws. Ik meld dit bericht omdat het met een konijn te maken heeft. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kolino Geplaatst: 29 september Delen Geplaatst: 29 september Ik las de berichtgeving, maar ik lees niet direct het psychopatische gedrag terug die eerst dierenmishandeling laat zien (in de jeugd) en dat er daarna over gegaan wordt op mensen. Hij zal wel naar het pieter baan gaan, of iets vergelijkbaars, om uit te zoeken hoe toerekeningsvatbaar hij is. Ik kan er een hoop meer over zeggen, maar dit is openbaar en voor iedereen te lezen. Daar heb ik moeite mee. Niet iedereen die een dier iets aan doet zal mensen iets aandoen en niet iedereen die een mens iets aan doet heeft ooit dieren iets aangedaan. Dieren iets aan doen is wel een indicatie, pas op! Daar zie je ook naar gehandeld worden omdat deze man arts wilde worden, maar meer dan dat valt er nu niet over te zeggen. Door mijn achtergrond weet ik net iets meer dan de gemiddelde Nederlander, die ergens iets opvangt. Ik moet me echt inhouden om het gedrag niet zelfs zo uit te leggen dat iedereen kan begrijpen waarom hij dit heeft gedaan en ik wil dit in geen geval goed praten. Ik heb er wel moeite mee dat de media met stoornissen gaat strooien, alsof het sinterklaas is. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
happy211 Geplaatst: 29 september Delen Geplaatst: 29 september Ik denk dat mensen graag een verklaring willen, waarom doet iemand zoiets, om voor zichzelf weer een gevoel van veiligheid terug te krijgen. En dan komen dingen als, hij heeft een dier mishandeld of hij heeft een persoonlijkheidsstoornis, wel "goed uit" want dan kunnen ze het makkelijker in een hokje plaatsen. Zie je wel, een gezond mens doet dat niet. Wat onzin is natuurlijk, dat gebeurd helaas ook te vaak. Dat er van die groep mensen met dezelfde stoornis 99% nooit zoiets zou doen, wordt dan in dat plaatje vaak vergeten maar die mensen krijgen daardoor wel steeds te maken met bepaalde vooroordelen. Lastige positie ook wel voor de media, willen voldoen aan de behoefte naar informatie maar tegelijkertijd ook waakzaam zijn tegen het versterken van vooroordelen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ann09 Geplaatst: 29 september Delen Geplaatst: 29 september 18 uren geleden, To van de Veluwe zei: Wat een drama weer in Rotterdam vanmiddag. Maar ik las ook dit straks in het nieuws Verdachte schietdrama Rotterdam mishandelde eerder konijn https://www.telegraaf.nl/nieuws/2038182617/verdachte-schietdrama-rotterdam-mishandelde-eerder-konijn/?utm_source=whatsapp&utm_medium=referral&utm_campaign=whatsapp https://theorthodoxchurch.info/ Je ziet dit toch vaker dat dierenmishandelaars later ook mensen wat aan doen. Ja, het is echt verschrikkelijk. Ik heb gehoord van de schietpartij in Rotterdam en leef mee met alle slachtoffers en hun families. Ook ik heb gehoord over het verband tussen dierenmishandeling en geweld tegen mensen. Dit kan zijn omdat mensen die wreed zijn tegen dieren geen compassie of empathie hebben voor andere wezens. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kolino Geplaatst: 29 september Delen Geplaatst: 29 september 1 uur geleden, Ann09 zei: Dit kan zijn omdat mensen die wreed zijn tegen dieren geen compassie of empathie hebben voor andere wezens. Dat klopt, dat noemen ze een psychopaat. Die mensen zijn ook niet te redden. Het gevoel van willen straffen en dan vastzetten en TBS geven, want daar leert iemand wat van. Die vlieger gaat bij psychopaten niet op. Die kun je nooit veilig vrijlaten in de maatschappij. Gelukkig komt dat niet zo heel vaak voor. Iedereen kan doordraaien, maar dan ook echt iedereen! Zeker onder invloed van middelen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 29 september Delen Geplaatst: 29 september En ook zijn hond mishandeld en meerdere konijnen. Te luguber om hier neer te zetten. Inderdaad had hij psychotisch gedrag en zelf schijnt hij gezegd te hebben: ik heb Asperger. Maar triest dat OM de universiteit gewaarschuwd heeft. Zou hij soms te horen hebben gekregen dat hij niet verder mag? We lezen het t.z.t wel. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.