happy211 Geplaatst: 20 juli Delen Geplaatst: 20 juli Op 3-7-2023 om 13:22, Evee zei: 14 konijntjes uit konijnenopvang krijgen een nieuw huisje in een dierentuin 🙂 https://www.hln.be/stekene/konijnenhof-geeft-14-konijntjes-nieuwe-thuis-in-planckendael-dieren-kregen-mooi-onderkomen-in-europees-deel-van-dierentuin~a3a40572/ Mede geïnspireerd door dit bericht vandaag naar de dierentuin gegaan. Het is een super mooi verblijf, grote ruimte binnen, heel veel schuilplekken, genoeg plekken met hooi en water. En een heleeike groep met allemaal verschillende groottes en vachtkleuren. 9 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Suus1978 Geplaatst: 24 juli Delen Geplaatst: 24 juli https://www.telegraaf.nl/nieuws/1032706745/trieste-vondst-in-rotterdam-politie-redt-elf-verwaarloosde-konijnen-uit-ladekastje Dit is toch om te huilen?! 4 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunnyempress Geplaatst: 24 juli Delen Geplaatst: 24 juli 1 uur geleden, Suus1978 zei: https://www.telegraaf.nl/nieuws/1032706745/trieste-vondst-in-rotterdam-politie-redt-elf-verwaarloosde-konijnen-uit-ladekastje Dit is toch om te huilen?! Ik vind van wel. Wat enorm sneu. Ik kreeg vandaag ook een foto van mijn zus die op vakantie is in Spanje. 6 konijnen in een mini hok. Geen hooi te bekennen. Waarschijnlijk voor de slacht, al zien ze er dus wel uit als huisdierkonijnen. 😭 3 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marjoleink Geplaatst: 24 juli Delen Geplaatst: 24 juli In een ladekastje? Hoe bedenkt iemand dat dat een goed idee is? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 7 augustus Delen Geplaatst: 7 augustus Pas op MP vroeg iemand om een gesteriliseerde voedster voor haar ram. Ik heb een bericht gestuurd dat ze beter naar een konijnenopvang kon gaan en daar haar konijn kon laten koppelen. Een 'vreemd' konijn van MP zal niet altijd lukken. Ook voor adressen en vragen naar deze site verwezen. Ik kreeg een bedankje voor de goede tip. 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 15 augustus Auteur Delen Geplaatst: 15 augustus Politie dringt midden in de nacht woning binnen vanwege vreemd geluid, konijn blijkt boosdoener https://www.pzc.nl/middelburg/politie-dringt-midden-in-de-nacht-woning-binnen-vanwege-vreemd-geluid-konijn-blijkt-boosdoener~a71747f4/ Quote Agenten drongen vannacht tijdens hun nachtdienst een woning in Middelburg in. In het huis reageerden bewoners niet op de buren en waren er vreemde klopgeluiden te horen. Nadat de politie met veel bombarie binnentrad, bleek het allemaal iets minder spannend dan verwacht. Bij de woning waren om de zoveel tijd vreemde klopgeluiden te horen, aldus de politie. De agenten hebben op verschillende manieren duidelijk gemaakt dat de bewoners naar de deur moesten komen. Ze bonkten op de deur en riepen naar de bewoners, maar het kabaal was niet genoeg om ze wakker te maken. Eenmaal binnen in de woning, bleken de bewoners gewoon te slapen. De politie meldt dat ze verdwaasd opkeken dat er ineens politie in hun woning was. Dit terwijl de slaapkamer direct naast de voordeur zat. ,,Gelukkig dat er niets ernstigs was gebeurd, maar dat ze zó diep sliepen, verbaasde ons heel erg...", schrijven de agenten op social media. Wat dan de vreemde klopgeluiden waren? De politie denkt dat een konijn in de woning de boosdoener is. 5 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lollie Geplaatst: 15 augustus Delen Geplaatst: 15 augustus 12 minuten geleden, Evee zei: Politie dringt midden in de nacht woning binnen vanwege vreemd geluid, konijn blijkt boosdoener https://www.pzc.nl/middelburg/politie-dringt-midden-in-de-nacht-woning-binnen-vanwege-vreemd-geluid-konijn-blijkt-boosdoener~a71747f4/ Ik kan het helaas niet lezen 😔 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 15 augustus Auteur Delen Geplaatst: 15 augustus 46 minuten geleden, Lollie zei: Ik kan het helaas niet lezen 😔 Ik heb de tekst er bij gezet nu 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 15 augustus Delen Geplaatst: 15 augustus Ik ook niet en we weten nog steeds niet wat er nu was. Op mijn telefoon heb ik de app en zag deze foto. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 15 augustus Auteur Delen Geplaatst: 15 augustus 42 minuten geleden, To van de Veluwe zei: Ik ook niet en we weten nog steeds niet wat er nu was. Op mijn telefoon heb ik de app en zag deze foto. De tekst staat in mijn bericht. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 15 augustus Delen Geplaatst: 15 augustus 5 minuten geleden, Evee zei: De tekst staat in mijn bericht. Het ging om die klopgeluiden maar ik had wel eens willen weten wat ze dan precies deden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 16 augustus Auteur Delen Geplaatst: 16 augustus Gewoon stampen verwacht ik. Van frustratie of van angst. Afhankelijk van de ondergrond kan dat best hard geluid maken. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kolino Geplaatst: 29 augustus Delen Geplaatst: 29 augustus https://www.hln.be/nina/chloe-21-neemt-haar-konijn-overal-mee-naartoe-voor-emotionele-ondersteuning-op-de-trein-zit-hij-naast-me-br~a5218d9a/ Kwam ik toevallig tegen, kan niet het hele artikel lezen helaas. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
happy211 Geplaatst: 29 augustus Delen Geplaatst: 29 augustus In Amerika komt dat heel vaak voor, een emotional support animal. En vanuit de mens gezien kan een dier zeker veel houvast en geruststelling geven bij mentale problemen. Maar ik vraag me, zeker in het geval van konijnen, af in hoeverre hier ook naar dierenwelzijn wordt gekeken. Een hond mee de supermarkt in nemen als fysieke barrière tussen jou en andere mensen kan ik me goed voorstellen en zal de hond makkelijk aan wennen. Een konijn mee op het terras, wat heeft het dier daar aan? Die lijken mij hier gewoon een stuk minder geschikt voor. Alleen thuis, als je bijvoorbeeld bij een depressie een hulpmiddel nodig hebt bij een dagritme en om je bed uit te komen, dan werkt het goed. Mee de buitenwereld in lijkt mij geen goed idee. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cheeta26 Geplaatst: 30 augustus Delen Geplaatst: 30 augustus Toch schijnt het in Amerika heel normaal te zijn. Ik volgde een tijdje het youtube kanaal "Lennon the Bunny" maar ben daar op een gegeven moment ook mee gestopt omdat Lennon geen konijnenmaatje heeft. One More Please ben ik ook mee gestopt vanwege het alleen houden van het konijn. De eigenaar van Lennon maakt van die lifestyle video's en heeft ook al een paar keer ingestuurde foto's konijnenverblijven van anderen zitten beoordelen. Buitenverblijven keurt ze standaard af, ook al zijn ze roofdierbestendig. In Amerika zijn ze nou eenmaal van mening dat je huisdier altijd bij je moet zijn anders is het te ongezellig/gevaarlijk etc Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lollie Geplaatst: 1 september Delen Geplaatst: 1 september Ik vind dat soort kanalen ook maar niks, terwijl ik het idee juist wel leuk vind. Zien hoe andere baasjes het met hun beestjes doen, creatieve ideeën opdoen, verblijven zien. En de konijntjes/diertjes zelf natuurlijk. Maar op veel kanalen (waaronder zeker Lennon the Bunny) doen baasjes zichzelf voor als het ''meest perfecte baasje ooit'', vaak in combinatie met het naar beneden halen van andere baasjes, terwijl het perfecte baasje helemaal niet bestaat. Bij die beoordelingsvideo's is vaak de ene helft van de verblijven perfect (ook als het helemaal niet zo'n perfect verblijf is), en de andere helft wordt meteen de grond in geboord. Als de baasjes zelf dan van die cruciale fouten maken (vooral als ze weten dat het niet goed is, maar dat soms zelfs glashard gaan ontkennen) als een konijn alleen houden, kan ik dat gewoon echt niet hebben. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JokeC Geplaatst: 1 september Delen Geplaatst: 1 september Een konijn in haar/zijn eentje houden en overal mee naar toe slepen, is dieronvriendelijk. Voor je eigen gemankeerde egootje en/of portemonnee je beestje gebruiken, is fout. Punt. Vroeger (sprak oma vanuit haar schommelstoel) heb ik hulphonden getraind. Al heel snel ging ik twijfelen of het wel "aardig" was naar de honden toe om hen op te leiden tot signaalhond (voor slechthorenden/doven), ADL hond (voor fysiek beperkten), blinde geleidehond, maatje voor autistische mensen, maatje voor mensen met mentale problematiek of epileptische aanvallen etc. Wat is nog acceptabel wat de hond (of ander dier) in moet leveren aan fysiek en mentaal welzijn om voor een mens vaak van onschatbare waarde te zijn om zelfstandig(er) en gelukkig(er) te zijn? Ingewikkelde kwestie. Dat mens van Lennon vind ik echt verschrikkelijk. Geef mij maar de filmpjes of foto's hier op het forum. Leve de speciale "spam"-topics! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 1 september Delen Geplaatst: 1 september 1 uur geleden, JokeC zei: Wat is nog acceptabel wat de hond (of ander dier) in moet leveren aan fysiek en mentaal welzijn om voor een mens vaak van onschatbare waarde te zijn om zelfstandig(er) en gelukkig(er) te zijn? Ingewikkelde kwestie. Ja klopt maar het valt me wel op dat die mensen ook hun hond wel eens niet mogen laten werken en ze even de vrijheid geven door met ze te spelen. Er zijn honden die graag werken. Een Bordercollie waar bijv. niet mee getraind wordt, is juist zielig. Het zijn werkhonden. Dat zag ik aan onze herder eerder. Als we gingen wandelen bleef hij maar rondjes om ons heen draaien: de kudde bij elkaar willen houden. In de kamer zo gaan liggen dat hij iedereen in de gaten kon houden. Die hulphonden hoeven het ook vaak niet hun hele leven te doen. Maar inderdaad wel een aandachtspunt. Nooit over nagedacht. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 8 september Auteur Delen Geplaatst: 8 september https://www.hvzeeland.nl/nieuws/55294-konijntje-verscheurd-aangetroffen-in-speeltuin/?utm_source=hvzeeland&utm_medium=website&utm_campaign=home 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kolino Geplaatst: 8 september Delen Geplaatst: 8 september Die titel alleen al is luguber. Als je het verhaal leest word je helemaal onpasselijk... wie of wat heeft dat gedaan? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 9 september Auteur Delen Geplaatst: 9 september https://www.nrc.nl/nieuws/2023/09/08/voor-investeerder-evidensia-zijn-nederlandse-huisdieren-vooral-een-melkkoe-a4173861?fbclid=IwAR2656SQ_LMROJ0xgP98M2kMDjdP2_Qy3sYEZ8Qq0xcRCQsiy-eu5Ydvd_Q 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kolino Geplaatst: 9 september Delen Geplaatst: 9 september O lekker, dat is de spoeddienst hier, ik wilde laatst al ergens een opmerking maken dat dierenartsen iets moeten doen aan de belachelijke kosten. En de minister wast zijn handen in onschuld, marktwerking... zo ken ik er nog wel een paar. Het is wel de enige spoedkliniek in mijlen omtrek, waar moet je dan heen met je huisdier? *slikt een aantal woorden in* Ik moet het wel netjes houden hier. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunnyempress Geplaatst: 9 september Delen Geplaatst: 9 september Het is 1 van de 2 spoedklinieken bij ons. Wij zijn er bij eentje geweest. Het was niet mals, het avondtarief, maar wij waren wel blij dat ze open waren. De arts was lief en heeft nog extra dingen gecheckt, dus wij hebben geen klachten. Ik zei wel tegen mijn man, volgende keer kunnen we dus kennelijk beter de dichtsbijzijnde nemen (die had toen 2 uur later pas plek, dus zijn we verder gaan rijden). Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JokeC Geplaatst: 9 september Delen Geplaatst: 9 september Dat lijkt wel verdacht veel op wat er ook met de huisartsenpraktijken gebeurt toch? Daar nemen ook bedrijven de organisatie over, zodat de huisarts al dat papierwerk niet hoeft te doen. Helaas standaard en zeer teleurstellend dat zulke bedrijven dan niet gewoon het fatsoen hebben om het dan ook goed te doen. Goed voor de artsen en goed voor de consumenten/patiënten. Waarom altijd dat gewetenloze geldharken, misbruik maken van de kwetsbare positie van anderen door giga prijzen te hanteren i.p.v. eer van je werk hebben door het goed te doen en dus klanten te behouden? Een bejaarde tante en oom wilden verhuizen naar Reusel, leuk huis, leuke omgeving maar dezelfde week was in het nieuws dat er geen huisartsenpraktijk beschikbaar was, omdat zo'n bedrijf er een onwerkbare puinhoop van gemaakt had (en natuurlijk onbereikbaar was, de helden) dus tante en oom durfden niet te verhuizen. Als dat ook met de dierenartspraktijken gaat gebeuren...... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunnyempress Geplaatst: 9 september Delen Geplaatst: 9 september (aangepast) Is iets andere problematiek bij de huisartsen. Bij huisarten zijn er heel veel tekorten en veel huisartsen willen in deeltijd werken en dat is lastig. Een zelfstandige prakijk is haast onbetaalbaar, omdat huisartsen ook steeds meer taken moeten uitvoeren en de huizen/huurprijzen zo hoog liggen. Daarnaast liggen de tarieven vast, dus daar kunnen ze niet meer op verdienen. Het verdien model van die organisaties is schaalvergroting. Dus telefonische achterwacht voor meer praktijken tegelijkertijd, wat goedkoper is, maar dus ook problemen oplevert als zo'n centrale uitvalt en ook ervoor zorgt dat er geen continuiteit in de zorg is. Je krijgt steeds een ander, dus die heeft niet door hoe vaak jij al gebeld hebt of wat er aan de hand is met jou. Ze zorgen voor weekend-diensten met ZZP-ers, waardoor er ook daar hetzelfde probleem optreed, en veel van de ZZP-ers schijnen niet op te komen dagen of ontslag te nemen en dan ontstaan er grote gaten. Een huisarts met een eigen praktijk zal nooit zomaar stoppen, die zorgt voor achterwacht of overname, maar een ZZP-er is daar niet voor verantwoordelijk (en krijgt er ook niet naar betaald). Ik hoop dat zorgverzekeraars straks niet meer in zee willen gaan met dit soort bedrijven. Bij de dierenartsen lijkt het verdien model vooral de prijzen verhogen te zijn en het mensen aansmeren van behandelingen die weinig zinvol zijn. Dat vind ik echt super schofterig. Het kan natuurlijk ook bij een zelfstandige dierenarts zo lopen, want in elke beroepsgroep zitten rotte appels. Maar als jij 7-9x zoveel betaald voor een dierenartspraktijk moet dat geld ergens terugverdient worden. 9 september aangepast door bunnyempress Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.