rabbitPuk Geplaatst: 16 april Delen Geplaatst: 16 april Een echte dierenvriend dus 🙄🥺 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 16 april Auteur Delen Geplaatst: 16 april Hoe zal ik het tactisch omschrijven... Hij komt over als iemand die op een ouderwetse manier konijnen houd en daar niets verkeerd in ziet. Zo een wetswijziging zou betekenen dat hij zijn werkwijze moet veranderen en dat wil hij niet. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jamesthebunnybutler Geplaatst: 17 april Delen Geplaatst: 17 april Wauw... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Suus1978 Geplaatst: 18 april Delen Geplaatst: 18 april Ik vestig mijn hoop op de volgende generatie(s). Ik word zo moedeloos van dit soort types die overal maar recht op menen te hebben, ook als dat evident ten koste gaat van anderen of andere belangen. De media brengt natuurlijk de meest ongenuanceerde verhalen omdat dat lekker leest, maar dan nog 😖 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Okki Geplaatst: 24 april Delen Geplaatst: 24 april (aangepast) Zucht...en dat is dan een dierenarts... https://www.rtlnieuws.nl/lifestyle/wonen/artikel/5378166/deze-huisdieren-kunnen-niet-alleen-zijn-en-hebben-een-soortgenoot 24 april aangepast door Okki Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
happy211 Geplaatst: 24 april Delen Geplaatst: 24 april Er staat heel veel goede informatie in (zoals de hele strekking dat veel dieren een soortgenoot nodig hebben, maar ook her belang van neutraal terrein en het advies om naar een opvang of asiel te gaan), maar met sommige dingen slaat hij de plank echt mis. Ik vraag me wel af hoeveel hij hiervan gezegd heeft en hoeveel de interpretatie van de journalist is. Misschien heeft de dierenarts gezegd dat je nooit twee ongecastreerde rammen moet samenzetten, en heeft de journalist ingevuld dat het na castratie wel kan. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 24 april Auteur Delen Geplaatst: 24 april @Okki ik heb het bericht even naar konijnen in het nieuws verplaatst. Jammer dat de dierenarts zegt dat twee gecastreerde mannetjes vaak goed gaan en niet beter uitlegt. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 24 april Auteur Delen Geplaatst: 24 april In NRC stond een artikel over koppelvakanties: https://www.nrc.nl/nieuws/2023/04/21/echte-liefde-of-echt-niet-a4162526 Gelukkig wel met uitleg dat twee mannetjes niet de juiste keuze zijn 😉 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Okki Geplaatst: 24 april Delen Geplaatst: 24 april 4 uren geleden, happy211 zei: Er staat heel veel goede informatie in (zoals de hele strekking dat veel dieren een soortgenoot nodig hebben, maar ook her belang van neutraal terrein en het advies om naar een opvang of asiel te gaan), maar met sommige dingen slaat hij de plank echt mis. Ik vraag me wel af hoeveel hij hiervan gezegd heeft en hoeveel de interpretatie van de journalist is. Misschien heeft de dierenarts gezegd dat je nooit twee ongecastreerde rammen moet samenzetten, en heeft de journalist ingevuld dat het na castratie wel kan. Geen idee. Maar er staat ook in dat bij een mannetje en een vrouwtje er minstens één gecastreerd moet zijn. Maar als het mannetje dan niet gecastreerd is heeft het vrouwtje geen leven. Deze dierenarts komt vaker langs bij RTL en regelmatig kloppen er dingen niet. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bobbyonthefloor Geplaatst: 25 april Delen Geplaatst: 25 april 21 uren geleden, Okki zei: Deze dierenarts komt vaker langs bij RTL en regelmatig kloppen er dingen niet. Dat is mij ook al eens opgevallen. Pin me er niet op vast maar volgens mij had hij een keer een Vlaamse reus mee en zei dat deze 2m² nodig had, een maatje erbij en dan dus 4m². Vind ik wel erg weinig. Mijn ieniemienie konijntjes hebben minimaal 4m² nodig. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 27 april Auteur Delen Geplaatst: 27 april Wilde konijnen gezocht om uit te zetten: https://www.nrc.nl/nieuws/2023/04/27/wilde-konijnen-gezocht-in-de-duinen-zijn-er-te-weinig-a4163064 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Miekmoek Geplaatst: 27 april Delen Geplaatst: 27 april Ook die onderste alinea gelezen? Quote Eén ondoordachte actie van een Franse dokter had halverwege de vorige eeuw de ondergang van talloze West- en Zuid-Europese konijnen tot gevolg. Paul Felix Armand-Delille was een vermaard bacterioloog en bezat een aanzienlijk landgoed net buiten Parijs, waar grote aantallen konijnen voor overlast zorgden. En dus besloot hij op eigen houtje vanuit Brazilië het myxomavirus te introduceren: een pokkenvirus dat in Australië succesvol was ingezet tegen konijnenplagen. Wat hij niet had voorzien, was dat het virus zich al snel buiten zijn landgoed zou verspreiden – via muggen en vlooien verspreidde de dodelijke ziekte myxomatose zich al snel door Europa. In Nederland zorgde het virus voor uitroeiing van pakweg 90 procent van de konijnen; nog altijd komt de ziekte hier voor. Super stom, maar wel erg interessant feitje.. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 10 juni Delen Geplaatst: 10 juni Vandaag een artikel in de Barneveldse Krant: Aeres wil Konijnen Experience. Het betreft een centrum voor educatie over voorlichting over konijnen. Ik krijg het artikel niet goed geplaatst. Kwaliteit wordt dan onleesbaar. Ik heb Evee gevraagd of zij het wil plaatsen. Als dat niet lukt, type ik het wel over. 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 10 juni Auteur Delen Geplaatst: 10 juni https://www.barneveldsekrant.nl/lokaal/dieren/936969/aeres-barneveld-wil-konijnen-experience-en-heeft-25-000-euro- 1 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 12 juni Delen Geplaatst: 12 juni (aangepast) Op 10-6-2023 om 10:02, To van de Veluwe zei: Ik heb Evee gevraagd of zij het wil plaatsen. Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Geweldig wat duidelijk zo. Fijn dan kan iedereen het lezen. En die schematische tekeningen stonden er in de krant niet bij. Hartelijk dank. Top. Het lijkt me wel een positieve ontwikkeling. Jammer dat ze het met giften voor elkaar willen krijgen. Het lijkt me dat het een taak van de opleiding moet zijn. 12 juni aangepast door To van de Veluwe Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 13 juni Auteur Delen Geplaatst: 13 juni Een school krijgt alleen budget van de overheid en schoolgeld voor het gebouw, het betalen van personeel en wat lesmateralen. Alles wat extra is daarbuiten, zoals schoolreisjes en in dit geval een "konijnen experience", daar moeten ze zelf financiering voor regelen, dat is dan vaak een extra bijdrage, de vrijwillige bijdrage van ouders of dat komt van sponsors, vaak oud-leerlingen. Op zich niet heel gek toch? Een opleiding heeft maar beperkt inkomen. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Suus1978 Geplaatst: 27 juni Delen Geplaatst: 27 juni https://dvhn.nl/groningen/Relletje-om-konijn-in-Zuidhorn.-Nijntje-staat-in-de-volle-zon-en-krijgt-te-weinig-eten-28497428.html?utm_medium=Social&utm_source=Facebook&fbclid=IwAR1OjBGupEEXh5W5618KdN6BhJT1qm_5_h-KDuN3MHV2dNj4tRZL8pTfAiM#Echobox=1687775348 Wat een bizar verhaal! 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunnyempress Geplaatst: 27 juni Delen Geplaatst: 27 juni 11 minuten geleden, Suus1978 zei: https://dvhn.nl/groningen/Relletje-om-konijn-in-Zuidhorn.-Nijntje-staat-in-de-volle-zon-en-krijgt-te-weinig-eten-28497428.html?utm_medium=Social&utm_source=Facebook&fbclid=IwAR1OjBGupEEXh5W5618KdN6BhJT1qm_5_h-KDuN3MHV2dNj4tRZL8pTfAiM#Echobox=1687775348 Wat een bizar verhaal! Holy *bleep*. Ik moet eerlijk zeggen, ik had het konijn 's nachts gejat. Ik weet dat het niet mag, maar dat had ik dan wel gedaan. Helaas is mijn ervaring met dierenpolitie/dierenbescherming e.d. ook dat er niet wordt ingegrepen. Dit is toch een konijnonwaardig leven. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Suus1978 Geplaatst: 27 juni Delen Geplaatst: 27 juni Helemaal mee eens! Ik zou dit nooit 4 jaar lang aan kunnen zien. Dit is pure verwaarlozing. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
NandaPanda Geplaatst: 27 juni Delen Geplaatst: 27 juni Iemand die wel eens in de buurt van Zuidhorn komt? 🙈 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 3 juli Auteur Delen Geplaatst: 3 juli 14 konijntjes uit konijnenopvang krijgen een nieuw huisje in een dierentuin 🙂 https://www.hln.be/stekene/konijnenhof-geeft-14-konijntjes-nieuwe-thuis-in-planckendael-dieren-kregen-mooi-onderkomen-in-europees-deel-van-dierentuin~a3a40572/ 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lollie Geplaatst: 16 juli Delen Geplaatst: 16 juli Weer een konijn gedumpt 🙄 https://nhgooi.nl/nieuws/62772/konijn-nina-gedumpt-kinderboerderij-nederhorst-berg Ik snap niet hoe je zoiets kunt doen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 18 juli Auteur Delen Geplaatst: 18 juli Niet heel specifiek over konijnen, maar op zich wel interessant om te lezen hoe een dieren welzijn controle gaat. Behoorlijk lastig werk lijkt me. https://www.omroepzeeland.nl/nieuws/15689882/een-agressieve-hond-en-26-katten-in-een-woning-diereninspecteur-jolanda-komt-het-allemaal-tegen?fbclid=IwAR2uoS2Fw0qNVGVH8V2to7ZOz_gahtCS3JAj7uUYvvtgTt5BEIUodnr8HqU Edit: autocorrect had van konijnen gordijnen gemaakt 🤣 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
happy211 Geplaatst: 18 juli Delen Geplaatst: 18 juli Heel indrukwekkend werk. Ik zou me best elke dag in willen zetten voor dierenwelzijn op deze manier. Maar je werkt wel de hele dag met ontzettend lastige situaties en vast ook erg lastige mensen. Denk dus dat ik er te soft voor zou zijn. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 18 juli Delen Geplaatst: 18 juli 8 uren geleden, Evee zei: interessant om te lezen Zeker erg interessant. Ik heb ook even doorgeklikt op de link over de husky. Dat is toch niet voor te stellen. Van uitgemergeld zijn toch nog een prachtige hond geworden. Leuk. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.