Ga naar inhoud

Oormijt


DaniëlleV

Aanbevolen berichten

Is oormijt altijd meteen zichtbaar in het oor of kan het in begin stadium ook dusdanig diep en onder het oorsmeer zitten zodat het niet word opgemerkt door de dierenarts? 
Iemand ervaring hiermee? 
 

Ik vraag me dit af omdat met name Vlinder al langere tijd last heeft van haar oren. Maar ook Bennie heeft al langere tijd af en toe jeuk. 
Bij Vlinder werd een rode en gezwollen gehoorgang en wat oorsmeer diep in het oor gezien bij de dierenarts. Conclusie: ontstoken gehoorgang en tot drie keer toe behandeld met antibiotica. 
Het leek steeds even te helpen maar het schudden met de kop en oren en oren naar achter houden en het krabben, kwam steeds terug. Tot ik vorige week dacht; misschien toch mijt.. 

Ik ging er niet vanuit omdat ik op internet las dat de dierenarts dit dan wel had gezien. Ik had nog stronghold in huis en heb beide konijnen gedruppeld. En zowaar de volgende dag was ze de oude. Oren niet meer naar achter, geen geflapper met de oren meer. Dit effect hield een dag of 5 non stop aan. Ik hou ze goed in de gaten via de camera. 
Ik vermoed dus toch ook mijt, die wellicht ook de rode gehoorgang veroorzaakt heeft. 
 

Maar dan de werkzaamheid van stronghold, hoe lang houdt dit aan? Is het zo dat na een dag of vier/vijf er nieuwe mijten uit eitjes komen waardoor ze kort weer even jeuk hebben, alvorens ook die worden gedood, of is het zo dat stronghold alleen net na het druppelen effect heeft en nieuwe mijten niet meer doodt? 
Want nu gaat het zichtbaar beter met haar maar af en toe lijkt ze weer even last te hebben. Ik vraag me af, is dat net even het moment dat er dus nieuwe mijten uit komen en dat het later weer rustig in de oren is? 
 

Ik heb overigens een controle afspraak deze week voor vlinder staan bij de dierenarts. Maar ik vind het toch een raadsel. Ze reageert op stronghold maar de dierenarts heeft niets gezegd over mijt, dus die waarschijnlijk niet gezien. 
Iemand dit ook eens meegemaakt? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De keer dat een konijn van mij oormijt had was het wel zichtbaar, je zag geen mijten lopen hoor, maar een rare oorsmeer en irritatie van de oorschelp. Ik vind overigens wapperen met de oren (schudden met de kop) wel een red flag voor oormijt.

 

Het kan wel zo zijn dat je de pipet 2 of 3 keer toe moet dienen, de interval weet ik zo niet, maar heb het er van de week met de dierenarts eens over. Ik zou nu niet meer zelfstandig te werk gaan, want je weet ook niet of medicijnen een wisselwerking hebben met elkaar.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .