Ga naar inhoud

Slowchat kattentopic 2023

Evee

Aanbevolen berichten

• 1 maand later...
16 minuten geleden, Evee zei:

Ik ben aan het schilderen in huis. Een van de vensterbanken heeft nu kattenpoot afdrukken van luna, en ik overweeg ze te laten zitten 😄

Zeker laten zitten! Super leuk detail!

En kan het zeker aanraden boven andere manieren van aandenken aan een kat. Wij hebben een kapot gekrabde bank en een traptrede waar een kat de krullen van gekrabd heeft. Voor ons wel herinneringen, maar dan is een leuke pootafdruk toch een stuk subtieler 😉

• Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanaf vandaag komt dit schatje 2 weken logeren🥰

Een maand geleden was ik aan het wandelen met mijn man in de polder toen we opeens kitten miauw hoorde. Kwam vanuit de sloot en na uren hebben we hem kunnen vangen. Ik wou hem de volgende dag naar Stichting Scheldekat brengen maar mijn zus heeft hem geadopteerd 😃

Hij zat onder de wormen en vlooien en was erg mager en uitgehongerd maar nu een maand verder ziet hij er super uit en het is zo’n lief dankbaar beestje. 

Mijn zus gaat morgen op vakantie dus Simba komt 2 weken hier😍

IMG_3522.jpeg

• Vind ik leuk 7
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, happy211 zei:

Zeker laten zitten! Super leuk detail!

En kan het zeker aanraden boven andere manieren van aandenken aan een kat. Wij hebben een kapot gekrabde bank en een traptrede waar een kat de krullen van gekrabd heeft. Voor ons wel herinneringen, maar dan is een leuke pootafdruk toch een stuk subtieler 😉

Het is in de grondverf, dus eigenlijk moet ik er nog wel over schilderen. Maar misschien maak ik een van de pootafdrukken wel een ander kleurtje en laat ik die zitten, ik vind het inderdaad wel een leuk detail. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Newby1981 zei:

Vanaf vandaag komt dit schatje 2 weken logeren🥰

Een maand geleden was ik aan het wandelen met mijn man in de polder toen we opeens kitten miauw hoorde. Kwam vanuit de sloot en na uren hebben we hem kunnen vangen. Ik wou hem de volgende dag naar Stichting Scheldekat brengen maar mijn zus heeft hem geadopteerd 😃

Hij zat onder de wormen en vlooien en was erg mager en uitgehongerd maar nu een maand verder ziet hij er super uit en het is zo’n lief dankbaar beestje. 

Mijn zus gaat morgen op vakantie dus Simba komt 2 weken hier😍

IMG_3522.jpeg

Wat heeft dit beestje dan geluk gehad zeg! Geweldig dat hij nu zo goed terecht komt. Ga ja hem nog teruggeven? 😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10-8-2023 om 21:22, Suus1978 zei:

Ik wou hem de volgende dag naar Stichting Scheldekat brengen

Onze eerste kat is ook aan komen lopen. Ik heb hem toen naar het asiel gebracht en gezegd als zij geen eigenaar had, wij hem wel wilden adopteren. Het was een poes en zij is toen gesteriliseerd maar het kostte ons toen veel minder.

Bij de tweede aanloopkat die we nu zo'n vier jaar al hebben, ben ik langs de DA geweest om te vragen wat het was. Het bleek een gecastreerde kater te zijn. Hij mocht blijven.

Wel opgegeven in de krant en bij Amivedi maar geen eigenaar op komen dagen.

Katten zoeken soms zelf de baasjes uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De afgelopen jaren heb ik helaas best al veel katten ‘gevangen’. Voornamelijk katten die hier aan komen lopen zijn en om de 1 of andere reden hier blijven plakken. Ik geef ze geen eten maar er staat hier wel altijd egelvoer in de tuin. Als de buurtapp, rondvragen en Amivedi niets oplevert en ze hebben geen chip breng ik ze naar het asiel. 
Wij wonen hier tegen de polder met helaas veel zwerfkatten dus dat zal ook de reden zijn. Soms zou je ze allemaal willen opnemen maar dat gaat nou eenmaal niet.

Ook al vaker katten in de polder gevangen, de laatste keer een hoogzwangere poes die ik naar Scheldekat heb gebracht. Een week later is ze bevallen van 3 gezonde kittens maar helaas is moederpoes overleden😢

Ik blijf me boos maken om mensen die katten fokken (ook eenmalige nestjes) of mensen die naar fokkers gaan terwijl de asiels en opvangen uitpuilen😭 (net als bij konijnen dus)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat verdrietig dat de moederpoes is overleden. Er is inderdaad echt veel dierenleed, zelfs in zo'n rijk land als de onze.

Die hypoallergene katten enzo, snap ik nog wel, met fokken, want wij hebben veel mensen met uiteenlopende allergiëen in de familie, maar de rest?

Ik heb ook het idee dat er best wel veel nare verhalen rondgaan over asieldieren, ze zouden lastig zijn, problemen hebben, niet gezond zijn e.d., maar heel vaak zijn asieldieren eerst huisdieren geweest (vanaf een fokker! of thuis nestje). Er worden dieren als 'asieldier' geboren, maar het meerendeel natuurlijk niet.

Gelukkig geven wij het goede voorbeeld en wij hebben natuurlijk beeldige konijnen, dus dat geeft een burger ook weer moed, dat mensen die verbaasd zijn dat ze uit een asiel komen denken, oh, dat zou ik ook kunnen doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 16-8-2023 om 10:57, Newby1981 zei:

en ze hebben geen chip breng ik ze naar het asiel. 

Wij dus ook in de meeste gevallen (wonen ook buitenaf) maar .... we hadden er een keer een gevangen in een eigengemaakte vangkooi en in die kooi naar het asiel gebracht. Kat was vrij agressie en wild. Ze zetten in het asiel de kooi in een hok en lieten de kat eruit en die ging dirent in een hoekje zitten met zijn rug naar ons toe. Ze zeiden daar: hij denkt als ik jullie niet zie, zie je mij ook niet. Wij weer naar huis. Een paar weken later stopt er voor ons huis een klein bestelautootje waar dierenasiel op staat. Ik naar buiten. En wat bleek. Na sterilisatie laten ze de dieren - die niet herplaatsbaar zijn - weer vrij op de plaats waar ze gevonden zijn. De volgende keer zal ik maar een ander adres opgeven. Hahaha. Die kat hebben we nog regelmatig gezien. Sliep ergens in een sloot onder een bruggetje. Nu zien we hem eigenlijk niet meer. Maar voor de vogelstand zijn die zwerfkatten een drama.

Onze kat is bijv. 's nachts altijd binnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, To van de Veluwe zei:

Wij dus ook in de meeste gevallen (wonen ook buitenaf) maar .... we hadden er een keer een gevangen in een eigengemaakte vangkooi en in die kooi naar het asiel gebracht. Kat was vrij agressie en wild. Ze zetten in het asiel de kooi in een hok en lieten de kat eruit en die ging dirent in een hoekje zitten met zijn rug naar ons toe. Ze zeiden daar: hij denkt als ik jullie niet zie, zie je mij ook niet. Wij weer naar huis. Een paar weken later stopt er voor ons huis een klein bestelautootje waar dierenasiel op staat. Ik naar buiten. En wat bleek. Na sterilisatie laten ze de dieren - die niet herplaatsbaar zijn - weer vrij op de plaats waar ze gevonden zijn. De volgende keer zal ik maar een ander adres opgeven. Hahaha. Die kat hebben we nog regelmatig gezien. Sliep ergens in een sloot onder een bruggetje. Nu zien we hem eigenlijk niet meer. Maar voor de vogelstand zijn die zwerfkatten een drama.

Onze kat is bijv. 's nachts altijd binnen.

Ik zou zeker geen ander adres opgeven, dit beestje zijn territorium is bij jullie en daar kent hij de weg. Het is erg sneu als het beestje in een voor hem onbekende omgeving word gedropt. Dan is de kans op overleven een stuk kleiner.

Als zwerfkatten gecastreerd worden en teruggeplaatst worden hou je dezelfde populatie die uiteindelijk minder word.

Vang je ze weg, komen er op den duur nieuwe die zich daar vestigen dus met katten ergens anders laten uitzetten los je het probleem niet op maar maak je het leven van desbetreffend dier wel een stuk moeilijker.

Zwerfkatten kunnen er ook niets aan doen dat ze zwerfkat zijn. Dat is gekomen door de mensen. 

Je kunt in de toekomst evt ook een zwerfkatten organisatie inschakelen als je meer zwerfkatten rond je huis hebt voor hulp.

• Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

• 1 maand later...

Mijn moeder kan door haar alzheimer niet goed meer voor haar kat zorgen.

Het is geen makkelijke kat, heeft echt de nodige gedragsproblemen.

Hij is pas 4 jaar en verdient een huis met een gouden mandje, ik zelf kan het hem niet bieden.

Nu hebben wij besloten dat hij naar het asiel moet, alleen mijn moeder weet het nog niet. Volgende week moet ik het aan haar vertellen. Ik weet dat ik moet doen wat het beste is voor de kat, maar het maakt het niet minder lastig ☹️

Sowieso wordt het nog moeilijk om hem te vangen. Hij is zo bang. Ik denk dat ik hem eerst weer iets kalmerends moet geven.

• Verdrietig 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

59 minuten geleden, mammafelina zei:

Mijn moeder kan door haar alzheimer niet goed meer voor haar kat zorgen.

Het is geen makkelijke kat, heeft echt de nodige gedragsproblemen.

Hij is pas 4 jaar en verdient een huis met een gouden mandje, ik zelf kan het hem niet bieden.

Nu hebben wij besloten dat hij naar het asiel moet, alleen mijn moeder weet het nog niet. Volgende week moet ik het aan haar vertellen. Ik weet dat ik moet doen wat het beste is voor de kat, maar het maakt het niet minder lastig ☹️

Sowieso wordt het nog moeilijk om hem te vangen. Hij is zo bang. Ik denk dat ik hem eerst weer iets kalmerends moet geven.

Wat triest zeg. Zo naar om aan je moeder te moeten vertellen dat ze niet meer voor haar kat kan zorgen en dat hij daarom weg moet. Hopelijk begrijpt ze het en is ze het er mee eens. En hopelijk vindt de kat via het asiel een fijn thuis.

Sterkte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, mammafelina zei:

Sowieso wordt het nog moeilijk om hem te vangen. Hij is zo bang.

Dan is het inderdaad een probleemkat als je hem niet kunt vangen. Maar wie weet wat hij allemaal meemaakt of meegemaakt heeft.

Sterkte joh, dat vangen zal nog niet het grootste probleem zijn maar het vertellen tegen je moeder. Als ze echt niets meer zou weten zou je zo'n namaak poes kunnen geven die ademt en net echt lijkt. Die worden in tehuizen nog al eens gegeven. Maar je moeder heeft waarschijnlijk haar goede momenten nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 5 weken later...

Het gaat niet zo top met Luna. Ik vind het lastig dat ze zichtbaar een oude kat aan het worden is. Ze spuugt weer iets vaker, vorige week 3x op ons bed, ook lekker. 

Ze had afgelopen zomer best wel redelijk brokjes gegeten, maar nu eet ze die weer totaal niet. Ze eet 1 kuipje natvoer per dag. En een plakje kipfilet. En ze drinkt een heel klein beetje slagroom. Ze drinkt wel gewoon water, maar ook niet overdreven veel. Begin volgend jaar staat er weer een seniorencheck in de planning. Maar ik verwacht niet dat er echt nieuwe dingen bij zijn. Ze heeft schildklierproblemen en hartruis, maar met medicijnen is dat eigenlijk al lange tijd stabiel en onder controle. Ik heb niet het idee dat ze nierproblemen heeft, ze drink niet meer, plast ook niet vaker. Maar ze is wel wat mager en minder flexibel. Ze slaapt veel. 's nachts pikt ze tegenwoordig mijn hoofdkussen in 😂 Dan lig ik dus naar beneden geschoven te slapen, en zij ligt als een prinsesje op mijn hoofdkussen. 

• Verdrietig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze is van februari 2006, dus bijna 18. Ik heb er zelf vooral moeite mee dat ze een oudje wordt.  Ze houd het nog steeds vol, dat is top. Maar ik heb ook het idee dat ze minder goed ziet en hoort de laatste tijd. 

Dat tweede kussen heb ik al gekocht 😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, happy211 zei:

Waar kijken ze naar bij een seniorencheck? 

Ik vroeg laatst bij mijn dierenarts of dat ook voor konijnen bestaat, maar zij kenden het überhaupt niet had ik het idee. 

Ze controleren op de meest voorkomende ouderdomsproblemen. Nierfalen, schildklier, gebitje, diabetes, artrose. Dat soort dingen. Het is een  combinatie van een vragenlijst invullen over de conditie van je kat, urine en bloedonderzoek. En ze controleren ook gewicht en verdere conditie. Voor honden en katten zie je het steeds vaker. Voor konijnen ben ik het nooit tegengekomen. Nou is bloed en urineonderzoek ook net wat lastiger misschien bij konijnen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Evee zei:

Ze is van februari 2006, dus bijna 18. Ik heb er zelf vooral moeite mee dat ze een oudje wordt.  Ze houd het nog steeds vol, dat is top. Maar ik heb ook het idee dat ze minder goed ziet en hoort de laatste tijd. 

Dat tweede kussen heb ik al gekocht 😉

Dan is ze ook echt al heel lang een onderdeel van je leven! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, To van de Veluwe zei:

Bij ons kon je in oktober een gratis check van je oude kat laten doen. Ik ben niet geweest dus weet niet wat 'gratis check' inhield.

Ik vermoed de vragenlijst en een consult. Bloed en urine onderzoek is meestal niet gratis. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .