Ga naar inhoud

Slowchat hondentopic 2023

Evee

Aanbevolen berichten

45 minuten geleden, Eefje zei:

Nee hoor, niks aan haar gemerkt! Al dat spul is troep natuurlijk. Je geeft je hond een pil waarna vlooien en teken dood van ze af vallen zodra ze bijten. Kun je ook je bedenkingen wel bij hebben. Maar uiteindelijk kun je die krengen ook bijna alleen maar goed bestrijden met gif helaas. Ik geef het dus bewust maar 1 keer per jaar ipv de aanbevolen 3 of 4 keer. 

Ik was ook van plan om het Ollie gewoon maar 1x per jaar te geven. Het blijft inderdaad troep en dat wil ik hem niet onnodig geven. We hebben hem nu vanaf eind oktober en ik heb nog geen beestjes gezien/gevoeld. Behandelen in najaar/winter lijkt me dus niet nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 4 weken later...

Ik zag afgelopen week een bericht van de dierenbescherming dat de tweede kamer een wet heeft aangenomen voor een houdverbod voor dieren. Dan kan een rechter bepalen dat iemand geen dieren meer kan houden in een zaak van verwaarlozing of mishandeling. Hopelijk komt het ook door de eerste kamer zodat juist mensen zoals deze fokker geen verdere schade kunnen aanrichten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik maak wel eens "ijs" maar ik vries gewoon fruit, water en koekjes in. Soms wat bouillon.

Meestal in een kartonnen bekertje. Dat kun je er af knippen en dan de inhoud als ijsje geven. Ik heb ook van die silicone konijnen vormpjes, daar doe ik het ook wel eens in. Dat is formaat van een ijsblokje.

De bevroren kongs doen het ook goed in de zomer.

Ik zie zo snel niets geks in de brok die je plaatste. Dus ik denk dat dat wel kan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is wel bijzonder dat hij zo kieskeurig is. Niet vergelijkbaar, maar ik heb zo'n Shetlander die enorm kieskeurig is en na verloop van tijd als hij weer met lange tanden eet, gewoon weigert. Dat is echt verrekte lastig met iets zoeken wat er gewoon in blijft gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, Deeskuh88 zei:

Dat is wel bijzonder dat hij zo kieskeurig is. Niet vergelijkbaar, maar ik heb zo'n Shetlander die enorm kieskeurig is en na verloop van tijd als hij weer met lange tanden eet, gewoon weigert. Dat is echt verrekte lastig met iets zoeken wat er gewoon in blijft gaan.

Ik wordt er soms doodmoe van.

Heb al kilo’s brokken aan een vriendin gegeven voor haar hond zodat ik niet alles hoef weg te gooien. Bovenstaande brokken wilde hij gisteravond wel eten. Er moet toch iets zijn wat hij gewoon blijft eten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

En wat als je 2 brokken gewoon om en om voert? Dus als het pak van hierboven op is, gewoon weer de oude brok die hij voorheen goed at. Misschien dat hij er dan niet op uitgekeken raakt. Als je de brokjes goed bewaard blijven ze ook gewoon lang goed. Misschien het uitproberen waard?

Voor ijs maken zou ik zeker voor Ollie gewoon een ijsblokjeshouder gebruiken 😅 één of twee blokjes is meer dan genoeg en kost niet zoveel 😄

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Miekmoek zei:

En wat als je 2 brokken gewoon om en om voert? Dus als het pak van hierboven op is, gewoon weer de oude brok die hij voorheen goed at. Misschien dat hij er dan niet op uitgekeken raakt. Als je de brokjes goed bewaard blijven ze ook gewoon lang goed. Misschien het uitproberen waard?

Voor ijs maken zou ik zeker voor Ollie gewoon een ijsblokjeshouder gebruiken 😅 één of twee blokjes is meer dan genoeg en kost niet zoveel 😄

Dat met die brokken was ik nu inderdaad van plan. De vorige brokken zitten goed luchtdicht verpakt, dus die blijven nog wel even goed. Zou ook al fijn zijn als hij 2 merken heeft waar ik steeds tussen kan wisselen.

Dat van die ijsblokjes houders is een goed tip. Ik was al aan het bekijken waar ik kleine ijsjes in zou kunnen maken. De tip van de bevroren kong van @Evee
is ook een goede.

Ik zal er eens mee gaan experimenteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...

Ollie heeft trouwens wel last van de warmte. Ik wandel nu alleen s’ ochtends voordat het echt warm wordt en s’ avonds als het wat afgekoeld is met hem. Hij eet ook iets minder met dit weer, maar drinkt wel goed. Nu ligt hij knock out op zijn rug op de bank 😴

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 1 maand later...
  • 1 maand later...

Ze hebben ingestemd met een motie, om budget vrij te maken. Dat is dan om te onderzoeken of er DNA uit hondenpoep gehaald kan worden en een databank aangelegd kan worden om dit te koppelen aan baasjes die het niet opruimen, en die dan dus op die manier een boete te geven 😂

• Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is toch al lang bekend dat er maar weinig DNA uit (honden)poep te halen is? Je moet dan wel het liefst een net gedraaide drol op een schaduwplekje vinden anders is het toch al beperkte beetje DNA al grotendeels afgebroken. Maar ja, als de drol nog zo vers is dan is hond + baas vast nog niet erg ver weg. Ben benieuwd welke juridische en praktische bezwaren dit plan in de prullenbak doen verdwijnen  Ik kan er zo wel een paar verzinnen. Zonde van het "budget", daar had men vast nuttiger dingen mee kunnen doen. Hoe hoog zou dan zo'n boete worden, want ik neem toch aan dat de gemeente er winst op wil maken en niet vet verlies, want die DNA-testen zijn ook niet gratis. Ze kunnen misschien ook nog de data voor grof geld verkopen, daar zijn best kopers voor te vinden. Ik ruik een verdienmodel.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .