mammafelina Geplaatst: 22 april Delen Geplaatst: 22 april 45 minuten geleden, Eefje zei: Nee hoor, niks aan haar gemerkt! Al dat spul is troep natuurlijk. Je geeft je hond een pil waarna vlooien en teken dood van ze af vallen zodra ze bijten. Kun je ook je bedenkingen wel bij hebben. Maar uiteindelijk kun je die krengen ook bijna alleen maar goed bestrijden met gif helaas. Ik geef het dus bewust maar 1 keer per jaar ipv de aanbevolen 3 of 4 keer. Ik was ook van plan om het Ollie gewoon maar 1x per jaar te geven. Het blijft inderdaad troep en dat wil ik hem niet onnodig geven. We hebben hem nu vanaf eind oktober en ik heb nog geen beestjes gezien/gevoeld. Behandelen in najaar/winter lijkt me dus niet nodig. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 23 april Auteur Delen Geplaatst: 23 april Namu heeft ook nog geen band of niets om, ik wacht altijd op de eerste teek, en die hebben we nog niet gezien. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 19 mei Auteur Delen Geplaatst: 19 mei Ruim honderd verwaarloosde honden weggehaald bij hardleerse fokker in Deurne https://www.nu.nl/dieren/6264335/ruim-honderd-verwaarloosde-honden-weggehaald-bij-hardleerse-fokker-in-deurne.html En gewoon nog door kunnen en mogen gaan 😭 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
happy211 Geplaatst: 19 mei Delen Geplaatst: 19 mei Ik zag afgelopen week een bericht van de dierenbescherming dat de tweede kamer een wet heeft aangenomen voor een houdverbod voor dieren. Dan kan een rechter bepalen dat iemand geen dieren meer kan houden in een zaak van verwaarlozing of mishandeling. Hopelijk komt het ook door de eerste kamer zodat juist mensen zoals deze fokker geen verdere schade kunnen aanrichten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 20 mei Delen Geplaatst: 20 mei Op 19-5-2023 om 16:35, Evee zei: Ruim honderd verwaarloosde honden weggehaald bij hardleerse fokker in Deurne https://www.nu.nl/dieren/6264335/ruim-honderd-verwaarloosde-honden-weggehaald-bij-hardleerse-fokker-in-deurne.html En gewoon nog door kunnen en mogen gaan 😭 Waarom doen mensen dit toch? Hoe kan je het überhaupt? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 27 mei Delen Geplaatst: 27 mei Iemand toevallig bekend met deze brokken of is er iemand die met me mee wil kijken of deze brokken een goede samenstelling hebben? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 28 mei Delen Geplaatst: 28 mei Hebben jullie weleens ijsjes gemaakt voor jullie hond? Ik zag net bij Intratuin een leuk pakket, maar dat kost 32 euro 😅 Het moet vast goedkoper en misschien nog wel gezonder kunnen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Deeskuh88 Geplaatst: 28 mei Delen Geplaatst: 28 mei Wil je weer wisselen van voer? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 28 mei Delen Geplaatst: 28 mei Niet persè wisselen, maar ik merk aan Ollie dat hij afwisseling in zijn voer nodig heeft om te blijven eten. Als hij uitgekeken is op een brok eet hij ze gewoon echt niet meer. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 28 mei Auteur Delen Geplaatst: 28 mei Ik maak wel eens "ijs" maar ik vries gewoon fruit, water en koekjes in. Soms wat bouillon. Meestal in een kartonnen bekertje. Dat kun je er af knippen en dan de inhoud als ijsje geven. Ik heb ook van die silicone konijnen vormpjes, daar doe ik het ook wel eens in. Dat is formaat van een ijsblokje. De bevroren kongs doen het ook goed in de zomer. Ik zie zo snel niets geks in de brok die je plaatste. Dus ik denk dat dat wel kan. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Deeskuh88 Geplaatst: 28 mei Delen Geplaatst: 28 mei Dat is wel bijzonder dat hij zo kieskeurig is. Niet vergelijkbaar, maar ik heb zo'n Shetlander die enorm kieskeurig is en na verloop van tijd als hij weer met lange tanden eet, gewoon weigert. Dat is echt verrekte lastig met iets zoeken wat er gewoon in blijft gaan. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 28 mei Delen Geplaatst: 28 mei 15 minuten geleden, Deeskuh88 zei: Dat is wel bijzonder dat hij zo kieskeurig is. Niet vergelijkbaar, maar ik heb zo'n Shetlander die enorm kieskeurig is en na verloop van tijd als hij weer met lange tanden eet, gewoon weigert. Dat is echt verrekte lastig met iets zoeken wat er gewoon in blijft gaan. Ik wordt er soms doodmoe van. Heb al kilo’s brokken aan een vriendin gegeven voor haar hond zodat ik niet alles hoef weg te gooien. Bovenstaande brokken wilde hij gisteravond wel eten. Er moet toch iets zijn wat hij gewoon blijft eten? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Miekmoek Geplaatst: 28 mei Delen Geplaatst: 28 mei En wat als je 2 brokken gewoon om en om voert? Dus als het pak van hierboven op is, gewoon weer de oude brok die hij voorheen goed at. Misschien dat hij er dan niet op uitgekeken raakt. Als je de brokjes goed bewaard blijven ze ook gewoon lang goed. Misschien het uitproberen waard? Voor ijs maken zou ik zeker voor Ollie gewoon een ijsblokjeshouder gebruiken 😅 één of twee blokjes is meer dan genoeg en kost niet zoveel 😄 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 28 mei Delen Geplaatst: 28 mei 1 minuut geleden, Miekmoek zei: En wat als je 2 brokken gewoon om en om voert? Dus als het pak van hierboven op is, gewoon weer de oude brok die hij voorheen goed at. Misschien dat hij er dan niet op uitgekeken raakt. Als je de brokjes goed bewaard blijven ze ook gewoon lang goed. Misschien het uitproberen waard? Voor ijs maken zou ik zeker voor Ollie gewoon een ijsblokjeshouder gebruiken 😅 één of twee blokjes is meer dan genoeg en kost niet zoveel 😄 Dat met die brokken was ik nu inderdaad van plan. De vorige brokken zitten goed luchtdicht verpakt, dus die blijven nog wel even goed. Zou ook al fijn zijn als hij 2 merken heeft waar ik steeds tussen kan wisselen. Dat van die ijsblokjes houders is een goed tip. Ik was al aan het bekijken waar ik kleine ijsjes in zou kunnen maken. De tip van de bevroren kong van @Evee is ook een goede. Ik zal er eens mee gaan experimenteren. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunnyempress Geplaatst: 28 mei Delen Geplaatst: 28 mei Ik heb geen hond, maar ik zag dat ze bij de hema XL ijsblokjeshouders verkopen. Nu in de aanbieding (€2.50) en dan blokjes van 5x5x5, dus misschien is het wat voor iemand? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 11 juni Delen Geplaatst: 11 juni Deze kwam ik tegen op FB en vond ik wel mooi om hier even te delen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 11 juni Delen Geplaatst: 11 juni Ollie heeft trouwens wel last van de warmte. Ik wandel nu alleen s’ ochtends voordat het echt warm wordt en s’ avonds als het wat afgekoeld is met hem. Hij eet ook iets minder met dit weer, maar drinkt wel goed. Nu ligt hij knock out op zijn rug op de bank 😴 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 16 juni Auteur Delen Geplaatst: 16 juni Hondenijsjes Simpelweg aardbei en water, invriezen en even nat maken voor je het geeft. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 14 augustus Delen Geplaatst: 14 augustus https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenland/artikel/5401641/baby-doodgebeten-husky-groot-brittannie-ouders-veroordeeld Ik kwam dit bericht net tegen. Trieste situatie. Weet eigenlijk niet zo goed wat ik ervan moet vinden, er lijken alleen maar slachtoffers te zijn. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marjoleink Geplaatst: 14 augustus Delen Geplaatst: 14 augustus Ik denk dat die mensen wel genoeg gestraft zijn, en dat een voorwaardelijke celstraf niks toevoegt. En misschien is dat ook precies de reden dat ze een voorwaardelijke straf hebben gekregen. 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 15 augustus Delen Geplaatst: 15 augustus En eigenlijk waren de ouders erg zorgzaam. Want het was 23.30 en ze hadden de baby ook thuis kunnen laten (achteraf was dat het veiligste geweest) maar ze namen het kind mee. Wat zullen die ouders denken: had maar een van de twee de honden uitgelaten. Erg triest want moeder is al niet echt piepjong meer voor een baby. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 27 september Auteur Delen Geplaatst: 27 september Ondertussen in Reimerswaal .... https://www.omroepzeeland.nl/nieuws/15909631/hondenpoepmotie-reimerswaal-aangenomen-oppositie-furieus-om-sgp-stunt Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
happy211 Geplaatst: 27 september Delen Geplaatst: 27 september @Evee wat is er precies aan de hand? Want het artikel staat vol van meningen van politieke partijen, kostenplaatjes, etc, maar nergens wat de motie nu precies inhoudt 😅 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 27 september Auteur Delen Geplaatst: 27 september Ze hebben ingestemd met een motie, om budget vrij te maken. Dat is dan om te onderzoeken of er DNA uit hondenpoep gehaald kan worden en een databank aangelegd kan worden om dit te koppelen aan baasjes die het niet opruimen, en die dan dus op die manier een boete te geven 😂 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JokeC Geplaatst: 27 september Delen Geplaatst: 27 september Het is toch al lang bekend dat er maar weinig DNA uit (honden)poep te halen is? Je moet dan wel het liefst een net gedraaide drol op een schaduwplekje vinden anders is het toch al beperkte beetje DNA al grotendeels afgebroken. Maar ja, als de drol nog zo vers is dan is hond + baas vast nog niet erg ver weg. Ben benieuwd welke juridische en praktische bezwaren dit plan in de prullenbak doen verdwijnen Ik kan er zo wel een paar verzinnen. Zonde van het "budget", daar had men vast nuttiger dingen mee kunnen doen. Hoe hoog zou dan zo'n boete worden, want ik neem toch aan dat de gemeente er winst op wil maken en niet vet verlies, want die DNA-testen zijn ook niet gratis. Ze kunnen misschien ook nog de data voor grof geld verkopen, daar zijn best kopers voor te vinden. Ik ruik een verdienmodel..... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.