Ga naar inhoud

Gedrag konijnen in bijzijn andere huisdiere


TedenFluf

Aanbevolen berichten

We hebben twee konijnen van 2 en 3 jaar oud die buiten leven en hebben sinds twee weken een jonge kitten erbij (Simba) die uiteraard nog binnen is.

Onze Teddy dwergkonijnen lijken wel reuzen vergeleken met onze kitten😆

Met oud en nieuw hadden we ze allemaal een dagje binnen.
Ons rammetje Teddy was wel geïnteresseerd in onze kitten en leek wel tolerant. Hij durft ook meer dan onze voedster Fluffy.

Zij bleef zitten waar ze zat en leek niet geïnteresseerd.

Simba wilde graag spelen met Teddy maar het lijkt wel alsof Teddy dat niet begrijpt. Verder dan een beetje snuffelen aan elkaar is het niet gekomen.

Mijn man hoopt dat ze vrienden kunnen worden maar zelf acht ik de kans klein aangezien konijnen prooidieren zijn en katten roofdieren. (kitten of geen kitten)

Mijn vraag aan jullie is wat jullie ervaringen zijn aan konijnengedrag in relatie tot andere huisdieren in en om het huis. Zowel dat het goed uitpakt als de minder goede ervaringen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn zoon heeft 2 teddy konijnen en 3 katten. Allemaal binnen, ze kunnen allemaal bij elkaar komen. 1 teddy is meer bij 1 vd katten dan bij de andere teddy te zien. Wel zijn ze altijd allemaal bij elkaar dicht in de buurt. De katten zijn ook als jonge kittens later gekomen dan de volwassen teddy konijnen. In dit geval kan het prima en dat is al een paar jaar zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .