Ga naar inhoud

Twee vrouwtjes koppelen?

jil

Aanbevolen berichten

Hallo, ik heb twee vrouwtjes nijntjes een kleurdwergje en teddy dwergje ze zitten nu nog appart maar wil ze graag bijelkaar hebben. Ik heb op dit moment een hok van 50 cm bij ongeveer 1.20 cm met twee verdiepingen is dit groot genoeg voor twee dwergjes? Ik heb ze 1 keer bijelkaar gezet in de hal maar dat ging nog niet zo goed. Kunnen twee vrouwtjes bijelkaar of is dat niet zo verstandig?

gr jil :bunny1:

Link naar reactie
Delen op andere sites

hm, gezien die leeftijden denk ik dat het beter is dat je het niet probeert, want het kan fout aflopen... Minus is volwassen en Lilo ook bijna, en dat bemoeilijkt het koppelen.

Is er een mogelijkheid om ze allebei een vriendje te geven?

Ja die mogelijkheid is er zeker wil dan graag konijntjes uit de opvang maar weet niet of er hier iets in de buurt zit (Heerenveen, friesland) en of de hokken groot genoeg zijn? Maar als ik een vriendje uit de opvang haal hoe weet je dan dat de koppeling goed slaagt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je beide konijntjes koppelt en je hokken zijn te klein, kan je misschien aan elk hok een ren maken waar ze kunnen rondlopen. Zitten je konijnen binnen of buiten?

Je kan ook proberen om 1 ram aan de 2 voedsters te koppelen. Bij ons lukt dat toch, ze zijn heel gelukkig hun drietjes. Als het niet zou lukken, kan je nog altijd een tweede rammetje halen om 2 koppeltjes te vormen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je beide konijntjes koppelt en je hokken zijn te klein, kan je misschien aan elk hok een ren maken waar ze kunnen rondlopen. Zitten je konijnen binnen of buiten?

Je kan ook proberen om 1 ram aan de 2 voedsters te koppelen. Bij ons lukt dat toch, ze zijn heel gelukkig hun drietjes. Als het niet zou lukken, kan je nog altijd een tweede rammetje halen om 2 koppeltjes te vormen.

He goed idee moet ik wel ff een handige iemand vragen hahaha, maar ik zou dus ook kans hebben om toch de voedsters en een ram te koppelen? Is wel zo gezellig voor ze.:bunny2:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .