jil Geplaatst: 16 maart 2008 Delen Geplaatst: 16 maart 2008 Hallo, ik heb twee vrouwtjes nijntjes een kleurdwergje en teddy dwergje ze zitten nu nog appart maar wil ze graag bijelkaar hebben. Ik heb op dit moment een hok van 50 cm bij ongeveer 1.20 cm met twee verdiepingen is dit groot genoeg voor twee dwergjes? Ik heb ze 1 keer bijelkaar gezet in de hal maar dat ging nog niet zo goed. Kunnen twee vrouwtjes bijelkaar of is dat niet zo verstandig? gr jil :bunny1: Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Petradhd Geplaatst: 16 maart 2008 Delen Geplaatst: 16 maart 2008 Hoe oud zijn de dames? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunny ranch chanty Geplaatst: 16 maart 2008 Delen Geplaatst: 16 maart 2008 Ik zou het niet doen........................kans op vechten erg groot als ze niet van het begin samen zijn. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jil Geplaatst: 16 maart 2008 Auteur Delen Geplaatst: 16 maart 2008 Hoe oud zijn de dames? minus is een jaar of 4 of 5 heb haar pas op een latere leeftijd gerekegen weet ik niet helemaal precies en lilo is ongeveer een half jaartje Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mintaka Geplaatst: 16 maart 2008 Delen Geplaatst: 16 maart 2008 hm, gezien die leeftijden denk ik dat het beter is dat je het niet probeert, want het kan fout aflopen... Minus is volwassen en Lilo ook bijna, en dat bemoeilijkt het koppelen.Is er een mogelijkheid om ze allebei een vriendje te geven? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jil Geplaatst: 16 maart 2008 Auteur Delen Geplaatst: 16 maart 2008 hm, gezien die leeftijden denk ik dat het beter is dat je het niet probeert, want het kan fout aflopen... Minus is volwassen en Lilo ook bijna, en dat bemoeilijkt het koppelen.Is er een mogelijkheid om ze allebei een vriendje te geven? Ja die mogelijkheid is er zeker wil dan graag konijntjes uit de opvang maar weet niet of er hier iets in de buurt zit (Heerenveen, friesland) en of de hokken groot genoeg zijn? Maar als ik een vriendje uit de opvang haal hoe weet je dan dat de koppeling goed slaagt? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Myrthe Geplaatst: 16 maart 2008 Delen Geplaatst: 16 maart 2008 knaagdieropvang leeuwardenIn Leeuwarden zit er in ieder geval 1! Meestal kan je naar de opvang je eigen konijnen meenemen en daar proberen ze te koppelen, dan weet je dat het goed gaat! Die mensen hebben daar ook ervaring in. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jil Geplaatst: 16 maart 2008 Auteur Delen Geplaatst: 16 maart 2008 Thnx ga gelijk ff kijken :bunny1: Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Myrthe Geplaatst: 16 maart 2008 Delen Geplaatst: 16 maart 2008 He, en heb je nog wat gevonden? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Peggy1982 Geplaatst: 16 maart 2008 Delen Geplaatst: 16 maart 2008 Wij hebben ook 2 vrouwtjes aan elkaar gekoppeld. In het begin wilde het niet lukken, maar met een beetje geduld is het helemaal goed gekomen. Onze nijnen waren +/- 10 maanden & +/- 5 maanden. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
CaineS Geplaatst: 17 maart 2008 Delen Geplaatst: 17 maart 2008 Als je beide konijntjes koppelt en je hokken te klein zijn, kan je misschien aan Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
CaineS Geplaatst: 17 maart 2008 Delen Geplaatst: 17 maart 2008 Als je beide konijntjes koppelt en je hokken zijn te klein, kan je misschien aan elk hok een ren maken waar ze kunnen rondlopen. Zitten je konijnen binnen of buiten?Je kan ook proberen om 1 ram aan de 2 voedsters te koppelen. Bij ons lukt dat toch, ze zijn heel gelukkig hun drietjes. Als het niet zou lukken, kan je nog altijd een tweede rammetje halen om 2 koppeltjes te vormen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jil Geplaatst: 17 maart 2008 Auteur Delen Geplaatst: 17 maart 2008 He, en heb je nog wat gevonden? Ja blijkt dat er hier vlak in de buurt een konijnenopvang zit. Er er zit wel een erg leuk konijntje maar moet nog gecastreerd worden. Dus ff afwachten :bunny1: Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jil Geplaatst: 17 maart 2008 Auteur Delen Geplaatst: 17 maart 2008 Als je beide konijntjes koppelt en je hokken zijn te klein, kan je misschien aan elk hok een ren maken waar ze kunnen rondlopen. Zitten je konijnen binnen of buiten?Je kan ook proberen om 1 ram aan de 2 voedsters te koppelen. Bij ons lukt dat toch, ze zijn heel gelukkig hun drietjes. Als het niet zou lukken, kan je nog altijd een tweede rammetje halen om 2 koppeltjes te vormen. He goed idee moet ik wel ff een handige iemand vragen hahaha, maar ik zou dus ook kans hebben om toch de voedsters en een ram te koppelen? Is wel zo gezellig voor ze.:bunny2: Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Myrthe Geplaatst: 17 maart 2008 Delen Geplaatst: 17 maart 2008 Ah fijn dat je wat hebt gevonden! Vaak gaat 2 voedster en een ram niet goed maar je hebt ze er tussen waar het wel goed gaat natuurlijk. Uitzonderingen bevestigen de regel! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Danja Geplaatst: 17 maart 2008 Delen Geplaatst: 17 maart 2008 Volgens mij kan dat wel heel goed gaan hoor...heb al wel vaker succesverhalen gehoord:) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Myrthe Geplaatst: 17 maart 2008 Delen Geplaatst: 17 maart 2008 Ja! Ik zei ook niet dat het nooit goedgaat maar vaak zijn voedsters een stuk feller als er een man in het spel is *is bij mij thuis ook gebleken* eigenlijk zijn het net pubers haha Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunny ranch chanty Geplaatst: 17 maart 2008 Delen Geplaatst: 17 maart 2008 als ze elkaar nog niet kennen gaat het goed.Vaak ik heb hier een heer 4 soms 6 vrouwen in een groep.........................Maar er moet wel een heer bij anders breekt hier de p los. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Emsaa Geplaatst: 19 maart 2008 Delen Geplaatst: 19 maart 2008 Het kan prima; 2 voedsters.Zorg alleen wel dat ze tijdens,, vruchtbaarheid periode,wel even uit elkaar gaan.Voedsters houden niet erg van elkaars geurtje dan en kunnen gaan vechten.(hoeft niet altijd) xx Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunny ranch chanty Geplaatst: 19 maart 2008 Delen Geplaatst: 19 maart 2008 Maar je hebt zelf nu een ram die niet geholpen kan worden...................Ik snap er niet veel meer van nu eigelijk.................... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten