Ga naar inhoud

Mijn konijnen eten geen groente meer?!


Justtjuliax

Aanbevolen berichten

Mijn konijnen zijn nu 11 maanden oud vanaf het begin groente gegeven ze krijgen meestal elke dag wel een blad bloemkool bijv. Nu sinds een maand eten ze dit niet meer… ze leven buiten en krijgen nu van mij wat meer brokken omdat ze neem ik aan meer energie verbruiken met het koude weer.. ik kan nergens op internet vinden waarom ze nu het niet meer eten is dit erg? Ik ben bang dat het een achterliggende reden heeft.. moet ik me zorgen maken of is dit normaal? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gaf je maar één soort? Mijn konijnen zijn soms ook een bepaalde soort een tijdje beu, maar ik geef ze diverse soorten en er is dus altijd wel wat wat ze lekker vinden. 

Meer brokken is niet nodig in de winter, dat zou ook heel goed de reden kunnen zijn dat ze het laten liggen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Evee zei:

Gaf je maar één soort? Mijn konijnen zijn soms ook een bepaalde soort een tijdje beu, maar ik geef ze diverse soorten en er is dus altijd wel wat wat ze lekker vinden. 

Meer brokken is niet nodig in de winter, dat zou ook heel goed de reden kunnen zijn dat ze het laten liggen. 

Ik geef ze niet 1 soort het was een voorbeeld 😊 

elke groente hoeven ze niet…

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou ze niet meer brokken geven in de winter. Dan gaan ze juist in de winter-stand; in het wild valt er in de winter ook een stuk minder eten te vinden, en de konijnen passen zich daar op aan. Als je ze hun normale portie geeft en dan weer wat verschillende groente introduceert, misschien hebben ze er dan wel weer zin in? Je kan ook wat andere groenten proberen. Oh, en toen mijn konijnen hun neus ervoor ophaalden, deed ik er gedroogde kruiden overheen. Toen lieten ze het niet meer staan 😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Bambi&Fendi zei:

Oh, en toen mijn konijnen hun neus ervoor ophaalden, deed ik er gedroogde kruiden overheen. Toen lieten ze het niet meer staan 😉

Ik doe dat tegenwoordig ook. Niet omdat ze hun groente laten staan maar omdat er veel verkwist wordt als ik het in het hooi stop. Met Secret Santa lekkere kruidenmix gekregen en dan vind ik het zonde dat het in het toilet terecht komt. Het bevalt me goed over de groenten strooien.

 

Ik geen in de winter ook niet meer brokjes dan in de zomer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, To van de Veluwe zei:

Ik doe dat tegenwoordig ook. Niet omdat ze hun groente laten staan maar omdat er veel verkwist wordt als ik het in het hooi stop. Met Secret Santa lekkere kruidenmix gekregen en dan vind ik het zonde dat het in het toilet terecht komt. Het bevalt me goed over de groenten strooien.

 

Ik geen in de winter ook niet meer brokjes dan in de zomer.

Dat is ook precies mijn reden. Als ik het door het hooi heen doe kunnen ze het lang niet allemaal vinden. Door het over de groenten heen te doen eten ze elke laatste kruimel op, en laten ze ook nooit meer hun groenten staan. Ideaal

  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .