bunnyempress Geplaatst: 21 februari Delen Geplaatst: 21 februari (aangepast) Hier vandaag trouwens happy konijnen-mama, want het hooi uit de hooiruif is 's nachts opgegeten. Zelfs meer dan verwacht (al lag er dus wel nog wat). Juiste hoeveelheid brok vinden voor ze is toch best pittig zo, maar dit is in ieder geval niet teveel. Ik vond het zo zuur de afgelopen dagen dat er flink minder hooi werd gegeten. Verder was Lodewijk weer allerlei toeren aan het uithalen om te zorgen dat Scarlett hem schoonmaakt, wat weer hilarische foto's opleverde. Poging 1: Hij vouwt zich half dubbel om geflopt naast haar te liggen, in het hoekje, met voor hem de wilgentak en zij kijkt niet op of om maar likt gewoon haar eigen achterpoot schoon. Vervolgens hupt ze weg. Poging 2: Zij is haar snoet aan het wassen ergens anders, hij kruipt er zo dicht mogelijk tegen aan, duwt zijn kopje laag eronder in de hoop dat ze van haar snoet hem gaat wassen. Maar nee.. ze negeert hem en na het snoet wassen gaat ze hooi knabbelen. Ik stuurde die foto naar mijn man en hij zei: waar zit Lodewijk dan? Maar met inzoomen zag hij inderdaad hoe dat snoetje van Lodewijk net onder Scarlett's pootjes ligt. Gelukkig weet ik dat de aanhouder wint en zie ik haar regelmatig zijn oren wassen als ze d'r zin in heeft, maar het is wel hilarisch om te zien hoe hij altijd probeert stiekem toch een likje op te vangen. 21 februari aangepast door bunnyempress 2 5 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mitty Geplaatst: 21 februari Delen Geplaatst: 21 februari 3 minuten geleden, bunnyempress zei: Verder was Lodewijk weer allerlei toeren aan het uithalen om te zorgen dat Scarlett hem schoonmaakt, wat weer hilarische foto's opleverde. Zo herkenbaar! Hier gebeurd precies hetzelfde😂 Mitty heeft als nieuwe tactiek het grondig schoonmaken van Stampers voorpoten als hij zijn gezicht wast (met die voorpoten). Ziet er hilarisch uit en Stamper negeert het compleet. Nadat hij eindelijk klaar is begint hij haar gelukkig grondig te wassen, Mitty moet gewoon iets meer geduld hebben. Hier heb ik opeens twee hongerige monsters. Ze begonnen vanmorgen na de brokken de hele boel te verbouwen, omdat ze meer wilden. Mitty heeft zojuist drie stengels bleekselderij in een keer naar binnengeschrokt. Keutels wijken nog steeds erg af en elke ochtend vind ik blindedarmkeutels/natte keutels samengeplakt tussen andere keutels terug. Ik zie ze aan het einde van de middag wel hun blindedarmkeutels eten, maar elke keer precies in de ochtend vind ik bovengenoemde in de toiletbak. Hoe kun je zoiets timen? Ik hoop zo dat het gewoon allemaal door wormen komt, anders weet ik het echt niet meer. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunnyempress Geplaatst: 21 februari Delen Geplaatst: 21 februari (aangepast) 41 minuten geleden, Mitty zei: Zo herkenbaar! Hier gebeurd precies hetzelfde😂 Mitty heeft als nieuwe tactiek het grondig schoonmaken van Stampers voorpoten als hij zijn gezicht wast (met die voorpoten). Ziet er hilarisch uit en Stamper negeert het compleet. Nadat hij eindelijk klaar is begint hij haar gelukkig grondig te wassen, Mitty moet gewoon iets meer geduld hebben. Dat heb ik hem nog niet zien proberen, haha. Nee, Scarlett wast Lodewijk bijna nooit tijdens het wassen, al vangt hij dus af en toe wel een likje op. Na het wassen is ze ook niet zo geneigd om het te doen. Meestal pas later, als ze bij elkaar liggen. 41 minuten geleden, Mitty zei: Hier heb ik opeens twee hongerige monsters. Ze begonnen vanmorgen na de brokken de hele boel te verbouwen, omdat ze meer wilden. Mitty heeft zojuist drie stengels bleekselderij in een keer naar binnengeschrokt. Keutels wijken nog steeds erg af en elke ochtend vind ik blindedarmkeutels/natte keutels samengeplakt tussen andere keutels terug. Ik zie ze aan het einde van de middag wel hun blindedarmkeutels eten, maar elke keer precies in de ochtend vind ik bovengenoemde in de toiletbak. Hoe kun je zoiets timen? Ik hoop zo dat het gewoon allemaal door wormen komt, anders weet ik het echt niet meer. Jammer dat de keutels nog zo afwijken. Ik kan niet echt helpen, want gelukkig eten ze die blindendarmkeutels gelijk op. Ik zie ze dus alleen uhm, pakken en kauwen, waardoor ik weet dat ze dat aan het doen zijn, maar helemaal niets in het hok. Wat sneu dat ze zo'n honger hebben. Ik dacht dat het protocol bij natte keutels was: minderen met groenvoer, omhoog met lekker hooi en kruiden? Maar als ze die blindendarmkeutels inderdaad niet eten vanwege de wormen, dan komen ze juist voedingstoffen te kort lijkt me. 21 februari aangepast door bunnyempress 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
DaniëlleV Geplaatst: 21 februari Delen Geplaatst: 21 februari Ik ben zojuist weer terug van de dierenarts. Bennie werd nieuwsgierig toen ik de kooi op een andere plek in de ren had gezet. Ik had er wat lekkers in gelegd dus hij ging lekker knabbelen. Vlinder was argwanend en bleef ervoor staan. Dus heb ik haar erin geduwd 🙈 ik voel me dan altijd zo gemeen 😣 Eenmaal bij de dierenarts heeft Vlinder nog flink geprotesteerd door keihard te stampen. Vlinder dr oren waren nu eindelijk in orde en na de vaccinatie mocht zij in het kooitje wachten en moest haar vriend gecheckt worden. Nu heeft Bennie een heel dikke vacht en snel viltplekken onder zn staart en achterpoten. De dierenarts wilde me daarmee helpen door ze weg te scheren. Dus Bennie bleef wat langer weg en Vlinder werd dus ongeduldiger en dat liet ze goed merken 🙈 Ze zijn voor nu weer apk gekeurd en na Bennie zn schoonheidsbehandeling mochten ze weer naar huis. En ik ga ze zo maar eens wat lekkers brengen. 7 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bammyflurry Geplaatst: 21 februari Delen Geplaatst: 21 februari 21 uren geleden, DaniëlleV zei: Morgen met Bennie en Vlinder naar de dierenarts voor de vaccinaties en Vlinder nog voor controle van haar oren. Hopelijk kan ik ze makkelijk in de vervoersbox krijgen 😏 dat is hier toch steeds weer een dingetje.. Hebben jullie nog tips? De vervoersbox staat wel al weken in de ren, ze zitten er ook regelmatig in maar meestal net niet als ze mee moeten. Ik schuif de reismand als het ware om het konijn heen. Nog een duwtje tegen het kontje en klaar! Ik loop met de reismand het verblijf in en probeer het konijn te overvallen. Dat lukt niet altijd, want ze zien je toch al vaak aankomen met dat ding. Als ze in een hoek gaan zitten zet ik de reismand pal voor hun snuit, in hun looprichting en schuif de reismand direct vooruit. Met de andere hand een duwtje tegen het kontje en je schept het konijn als het ware in de reismand. Deurtje snel dicht en klaar. Zo blijven ze steeds met hun pootjes op de grond. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mitty Geplaatst: 21 februari Delen Geplaatst: 21 februari 5 uren geleden, bunnyempress zei: Jammer dat de keutels nog zo afwijken. Ik kan niet echt helpen, want gelukkig eten ze die blindendarmkeutels gelijk op. Ik zie ze dus alleen uhm, pakken en kauwen, waardoor ik weet dat ze dat aan het doen zijn, maar helemaal niets in het hok. Wat sneu dat ze zo'n honger hebben. Ik dacht dat het protocol bij natte keutels was: minderen met groenvoer, omhoog met lekker hooi en kruiden? Maar als ze die blindendarmkeutels inderdaad niet eten vanwege de wormen, dan komen ze juist voedingstoffen te kort lijkt me. haha ja ziet er niet zo smakelijk uit!🥴 Dan heb ik mij aardig aan het protocol gehouden zonder dat ik het doorhad, dat is weer mooi meegenomen😅 Ik geef nu duurder hooi waarvan ik zeker weet dat ze het eten (het stel dramaqueens dat zwaar beledigd is als ik goedkoper hooi voor hun neus duw.. hopeloos die twee) en 10g kruidenmix. Toch schroef ik het groenvoer niet heel erg terug, omdat ik het idee heb dat vocht helpt om verstopping te voorkomen? De 'normale' keutels zijn nog droog. Vooral in de ochtend vind ik de keutels in alle soorten en maten terug, overdag zijn ze weer gewoon. Er vind hier een groot mysterie plaats, waar de nu echte(!) konijnkundige dierenarts zijn hoofd over mag buigen😇 Ik bedenk mij wel dat ze binnenkort gevaccineerd moeten worden.. Ik ben nog net niet hoofdsponsor van de dierenartsen, maar wel goed op weg als het zo door gaat. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mitty Geplaatst: 21 februari Delen Geplaatst: 21 februari @DaniëlleVWat fijn dat het allemaal goed is gegaan. Al heeft Vlinder zo te lezen voor flink entertainment gezorgd! Als vacht snel vervilt is het bijna onmogelijk om het goed bij te houden, ik hoop dat Bennie snel went aan zijn nieuwe kapsel😉 En ze zijn weer lekker beschermd voor het komend jaar! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mystique Geplaatst: 21 februari Delen Geplaatst: 21 februari Zonet, voor de derde keer, Marie antibiotica gegeven en haar neusje schoongemaakt. Het kraken van de ademhaling is grotendeels weg, ze snuft enkel nog een beetje en valt aan op haar eten. En Miel is ze lief met haar, hij deelt zelfs zijn wortel. En dat doet Miel nóóit. 🥰 Go Marie. ☺️ 8 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Okki Geplaatst: 21 februari Delen Geplaatst: 21 februari 12 minuten geleden, mystique zei: Zonet, voor de derde keer, Marie antibiotica gegeven en haar neusje schoongemaakt. Het kraken van de ademhaling is grotendeels weg, ze snuft enkel nog een beetje en valt aan op haar eten. En Miel is ze lief met haar, hij deelt zelfs zijn wortel. En dat doet Miel nóóit. 🥰 Go Marie. ☺️ Dat klinkt goed, fijn!! En wat lief, die Miel!! 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Okki Geplaatst: 21 februari Delen Geplaatst: 21 februari Zoetje had gisteravond weer een goede temperatuur, en nu na een dag zonder verwarming en het raam open is haar temperatuur nog steeds goed. Ze eet ook weer redelijk, dus morgen gaat ze weer lekker naar buiten bij Merien. Ze heeft dan toch een week binnen gezeten. Ik blijf nog wel even doorgaan met de medicijnen, want ze eet nog niet helemaal als vanouds. Maar iedere keer als ik bij haar ga kijken zit ze hooi te knabbelen. Ze wordt ook iets bozer, ze had haar bordje met groenten en brokjes omgekieperd! Goed teken! 6 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jamesthebunnybutler Geplaatst: 21 februari Delen Geplaatst: 21 februari Klinkt goed met de konijnen. Jullie zijn er nog niet, maar het lijkt de goede kant op te gaan 🙂 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 21 februari Delen Geplaatst: 21 februari 9 uren geleden, bunnyempress zei: Juiste hoeveelheid brok vinden voor ze is toch best pittig zo, is toch niet zo moeilijk? Als ze genoeg hooi hebben, krijgen ze nooit honger. Dus te weinig kun je niet voeren. Wel teveel. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunnyempress Geplaatst: 21 februari Delen Geplaatst: 21 februari (aangepast) 32 minuten geleden, To van de Veluwe zei: is toch niet zo moeilijk? Als ze genoeg hooi hebben, krijgen ze nooit honger. Dus te weinig kun je niet voeren. Wel teveel. We zijn van brok aan het veranderen, dus de afgelopen dagen de ene naar beneden en de andere omhoog. Toen werd het hooi minder gegeten, terwijl de totale hoeveelheid brok flink verminderd was, maar dus niet genoeg. Nu wordt er weer flink hooi gegeten en nu heb ik de verhouding goed, dus hierna wordt het een makkie. We hebben 40+5, 35+7, 30+7 en nu dus al 2 dagen goed met 25+7, aangezien we van de 50 afkwamen (oude brok), is de kans dus groot dat we 14 per konijn per voederbeurt moeten hebben. Ik zie het nog een dagje aan of ze goed hooi blijven eten en dan ga ik naar 18+10 en uiteindelijk naar de 0+14, mocht ik dan zien dat ze veel af gaan vallen, kan ik er altijd 15 of 16 van maken, maar ik denk van niet. 21 februari aangepast door bunnyempress Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bobbyonthefloor Geplaatst: 22 februari Delen Geplaatst: 22 februari @Okki @Mitty @mystique wat fijn om jullie laatste berichten te lezen. Klinkt allemaal hoopvol. @DaniëlleV dat heb je ook weer gehad voorlopig. 3 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mitty Geplaatst: 22 februari Delen Geplaatst: 22 februari Ik ben net terug van de dierenarts. Toch wormen en mogelijk ook al een flinke periode. Omdat ik ze nu binnen 40g brokken ben blijven geven en ze zijn aangekomen is het waarschijnlijk zichtbaar geworden. De vorige dierenarts had juist geadviseerd ze aan te laten komen, maar daar heb ik dus niet goed aan gedaan. Het advies is de brokken te verminderen naar 10g! Dus de aankomende periode aan de slag met Panacur en de brokken zo langzaam mogelijk afbouwen. Ook had Stamper iets wat scheve tanden en kiezen waardoor ze schuin geslepen zijn in plaats van recht. Meer hooi eten zou dit kunnen veranderen zij ze, maar heeft iemand nog tips? Ze krijgen al Fiba First en knaaghout, dus alle hoop heb ik nu op het extra hooi eten gericht. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Okki Geplaatst: 22 februari Delen Geplaatst: 22 februari 15 minuten geleden, Mitty zei: Ik ben net terug van de dierenarts. Toch wormen en mogelijk ook al een flinke periode. Omdat ik ze nu binnen 40g brokken ben blijven geven en ze zijn aangekomen is het waarschijnlijk zichtbaar geworden. De vorige dierenarts had juist geadviseerd ze aan te laten komen, maar daar heb ik dus niet goed aan gedaan. Het advies is de brokken te verminderen naar 10g! Dus de aankomende periode aan de slag met Panacur en de brokken zo langzaam mogelijk afbouwen. Ook had Stamper iets wat scheve tanden en kiezen waardoor ze schuin geslepen zijn in plaats van recht. Meer hooi eten zou dit kunnen veranderen zij ze, maar heeft iemand nog tips? Ze krijgen al Fiba First en knaaghout, dus alle hoop heb ik nu op het extra hooi eten gericht. Waarschijnlijk gaan je konijnen vanzelf meer hooi eten als je ze minder brokken geeft. Hopelijk helpt dat tegen de scheve tanden en kiezen van Stamper! Hoe lang moet je die panacur geven? Succes met alles! 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mitty Geplaatst: 22 februari Delen Geplaatst: 22 februari Tnnx😅 Ik heb voor 14 dagen meegekregen, maar ze zeiden dat het misschien langer moest. Ik zie er wel tegenop om ze minder brokken te geven. Ze worden echt zo chagrijnig als ze honger hebben en dat combineert niet zo lekker met mijn ochtendhumeur.. Ik heb gelukkig twee soorten pepermunthooi in huis (zijn ze dol op) en nog meer hooi😏 dat krijgen ze in ieder geval in overmaat. Hoe gaat het met Zoetje? Is ze weer lekker buiten bij haar maatje? 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mitty Geplaatst: 22 februari Delen Geplaatst: 22 februari @mystiqueAhhh wat een schatjes! Wat fijn dat het weer beter gaat met Marie😊 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Okki Geplaatst: 22 februari Delen Geplaatst: 22 februari 19 minuten geleden, Mitty zei: Tnnx😅 Ik heb voor 14 dagen meegekregen, maar ze zeiden dat het misschien langer moest. Ik zie er wel tegenop om ze minder brokken te geven. Ze worden echt zo chagrijnig als ze honger hebben en dat combineert niet zo lekker met mijn ochtendhumeur.. Ik heb gelukkig twee soorten pepermunthooi in huis (zijn ze dol op) en nog meer hooi😏 dat krijgen ze in ieder geval in overmaat. Hoe gaat het met Zoetje? Is ze weer lekker buiten bij haar maatje? Wanneer geef je de brokken? Als je die 's morgens geeft combineert het misschien beter met jouw ochtendhumeur? 😜 Zoetje is weer buiten, het was wel weer even aftasten met Merien maar ik heb ze alweer samen onder een tafeltje zien zitten. Ik geef nog wel de medicijnen en wat dwangvoer, want eten doet ze nog niet super. Straks ook weer even temperaturen om zeker te weten dat ze warm genoeg blijft. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mitty Geplaatst: 22 februari Delen Geplaatst: 22 februari 1 uur terug, Okki zei: Wanneer geef je de brokken? Als je die 's morgens geeft combineert het misschien beter met jouw ochtendhumeur? 😜 Jazeker, 's ochtends krijgen ze de helft van hun brokken😂 Het combineert tot het moment dat ze als een stel malloten aan de ren gaan trekken voor meer brokken. Dat heb ik ze echt niet aangeleerd! 1 uur geleden, Okki zei: Zoetje is weer buiten, het was wel weer even aftasten met Merien maar ik heb ze alweer samen onder een tafeltje zien zitten. Ik geef nog wel de medicijnen en wat dwangvoer, want eten doet ze nog niet super. Straks ook weer even temperaturen om zeker te weten dat ze warm genoeg blijft. Als ze elkaar even niet hebben gezien, is het toch spannend wanneer ze weer bij elkaar komen. Wat fijn dat ze elkaar weer gevonden hebben! Het gaat wel vriezen aankomende week, ik hoop dat Zoetje tegen die tijd weer netjes haar bord leeg eet😉 Gelukkig kan ze weer lekker tegen Merien aanliggen:) 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 22 februari Delen Geplaatst: 22 februari 2 uren geleden, Mitty zei: Ze worden echt zo chagrijnig als ze honger hebben Als ze hooi hebben, kunnen ze geen honger krijgen. Ik geef dus 's morgens een hand brokjes die ik rondstrooi. Daarna zie ik ze vaak gelijk naar de ruif gaan om hooi te eten. Dus de brokjes zullen ze niet genoeg aan hebben. Maar ik vind het prima zo. De eerste twee voer ik altijd uit de hand. Ik weet dat de ram sneller eet dan de voedster. Dus die zal minder binnen krijgen. Dan kan ze dat met hooi aanvullen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Okki Geplaatst: 22 februari Delen Geplaatst: 22 februari 50 minuten geleden, Mitty zei: Jazeker, 's ochtends krijgen ze de helft van hun brokken😂 Het combineert tot het moment dat ze als een stel malloten aan de ren gaan trekken voor meer brokken. Dat heb ik ze echt niet aangeleerd! Als ze elkaar even niet hebben gezien, is het toch spannend wanneer ze weer bij elkaar komen. Wat fijn dat ze elkaar weer gevonden hebben! Het gaat wel vriezen aankomende week, ik hoop dat Zoetje tegen die tijd weer netjes haar bord leeg eet😉 Gelukkig kan ze weer lekker tegen Merien aanliggen:) En als je ze al hun brokken 's morgens geeft? En 's avonds groente? Zoetje zit weer binnen, helaas. Ik heb er een apart topic over gemaakt nu. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mitty Geplaatst: 22 februari Delen Geplaatst: 22 februari 29 minuten geleden, To van de Veluwe zei: Als ze hooi hebben, kunnen ze geen honger krijgen. Daar denken mijn konijnen helaas anders over. Ze krijgen de hele dag door verse plukjes hooi erbij en hebben bijna overal toegang tot (verschillende soorten)hooi, omdat ik de catcubes ermee vul. Maar ook hun snoezelhok, toiletbak en twee hooiballen. Genoeg hooi, maar alsnog heb ik in het verleden meegemaakt dat ze de frustratie op elkaar afreageerden zodra ze honger kregen. En ik kan heel slecht tegen bedelen! Ik heb daarom geen snoepjes in huis (nu wel hooidrops🤫), ik kan hun pruilogen gewoon niet weerstaan. Ik denk dat ik inderdaad dan nog het beste alleen in de ochtend de brokken kan geven en 's avonds de groente. Maar de laatste keer dat ik dit probeerde eindigde de avond met een handje brokjes in het hok😅 Terrorkonijnen zijn het! @Okkiojee, ik zal het snel opzoeken, wat verdrietig! 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunnyempress Geplaatst: 23 februari Delen Geplaatst: 23 februari (aangepast) 10 uren geleden, Mitty zei: Daar denken mijn konijnen helaas anders over. Ze krijgen de hele dag door verse plukjes hooi erbij en hebben bijna overal toegang tot (verschillende soorten)hooi, omdat ik de catcubes ermee vul. Maar ook hun snoezelhok, toiletbak en twee hooiballen. Genoeg hooi, maar alsnog heb ik in het verleden meegemaakt dat ze de frustratie op elkaar afreageerden zodra ze honger kregen. En ik kan heel slecht tegen bedelen! Ik heb daarom geen snoepjes in huis (nu wel hooidrops🤫), ik kan hun pruilogen gewoon niet weerstaan. Ik denk dat ik inderdaad dan nog het beste alleen in de ochtend de brokken kan geven en 's avonds de groente. Maar de laatste keer dat ik dit probeerde eindigde de avond met een handje brokjes in het hok😅 Terrorkonijnen zijn het! Fijn je nu weet wat er aan de hand is en ik hoop dat 14 dagen genoeg is. Volgens mij hebben jouw konijnen jou geconditioneerd om meer brokjes te geven! De mijne mij dat als het 10.30 is en ze op de deur bonzen (voorpoten tegen de deur aan) het echt tijd is voor groenvoer. Ik voer gesplitster dan jij denk ik, maar ik werk avonden, dus dat is ook veel makkelijker. Ze zijn dus verwend en krijgen elke paar uur aandacht. Ons rooster loopt: 7:30-8.00 (mijn man) ergens brokken ontbijt, 9.00 aandacht & extra hooi controle en water controle en meestal speelgoed buiten zetten en eetbakjes binnen, 10:30 groenvoer, 12.00 extra hooi controle en aandacht, 16.00 tweede deel groenvoer of clickertraining en speelgoed binnen halen, 17.30-18.00 brokken deel twee (mijn man), dan speelt hij 's avonds vaak nog met ze en dan 22.00 laatste hooi & water controle. In het weekend of als ik moet rusten krijgen ze weleens minder aandacht, maar dan haal ik het 's avonds in met ze. Mijn man denkt altijd dat ze honger hebben want: 1) ze blijven altijd bedelen, 2) ze zijn bezig met hun voerbakjes leeg likken en 3) als het huis in sneaken wil Scarlett altijd gelijk richting plek waar de snoepjes liggen en 4) ze springen op het krukje om ons huis in te kijken. Toen hij thuiswerkte aan de eetkamertafel heeft hij gewoon de gordijnen dichtgezet, omdat ze maar blijven bedelen om aandacht (en lekkers) en hij daar niet tegen kan. Hij vroeg hoe ik dat deed, ik zei: weten dat ze me anders helemaal onder de duim hebben, als ik elke aandacht bedel ga honoreren. 😅 Als ze klieren, helpt het misschien om iets nieuws in de kooi te leggen (spelletje) of iets gezonders te knagen. Als ze dan ophouden, weet je dat het ook geen honger is, maar simpel bedelen om aandacht of iets lekkers. 23 februari aangepast door bunnyempress 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mitty Geplaatst: 23 februari Delen Geplaatst: 23 februari tnnx voor de tips! De konijnen zullen het rooster ook wel uit hun hoofd weten, zo leuk dat ze zoveel aandacht kunnen krijgen! Bij mij slapen ze overdag vooral. Van 12:00-17:00 zie ik ze niet, dan liggen ze in de catcube. Dat geeft mij wel een beter gevoel als ik naar het werk ben😊 Ze zijn heel kieskeurig wat betreft speelgoed, naar de helft dat ik ooit heb aangeschaft kijken ze niet om. De grote graafbak is het enige waar ze dagelijks mee spelen en tegelijk mijn wekker als ik probeer uit te slapen in het weekend. Het is zelfs zo erg dat ondanks dat het enorme knagers zijn, ze niet al het knaaggoed accepteren. Maar wel een goede tip, ik zal nog eens rondspeuren of er iets te vinden is wat ze waarderen. 1 uur geleden, bunnyempress zei: Volgens mij hebben jouw konijnen jou geconditioneerd om meer brokjes te geven! Yep.. maar meer dan 40g hebben ze nooit voor elkaar gekregen, minderen dat is een ander verhaal. Ik denk dat ik toch voortaan alleen 's avonds de brokken ga geven en de ochtend nu gebruik om af te bouwen. Nu kan ik nog wegvluchten als ze gaan bedelen, maar als ik ze 's avonds in bed hoor... Dat bedelen is inderdaad niet te doen, ik snap dat je man de gordijnen dichtdeed😂 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.